קומטסו WA100M-8
,

מעמיס קומפקטי חדש מקומטסו

קומטסו WA100M-8

קומטסו WA100M-8

השלוחה האירופאית של קונצרן הצמ"ה היפני קומטסו משיקה מעמיס אופני קומפקטי חדש בשם WA100M-8 המחליף דגם וותיק יותר שייצורו יופסק – WA100M-7. מדובר במעמיס במשקל עצמי של 7.2 טון בקירוב, המציע מנוע, מערכת הידראולית, מחשוב ואלקטרוניקה חדשים ומשופרים ביחס לקודמו, תוך הבטחת יעילות ותפוקה גבוהות יותר – בעלות שוטפת, צריכת דלק ורמת פליטת מזהמים נמוכה יותר. המעמיס הקומפקטי מיועד למגוון משימות במגזרים שונים: תשתיות, תחזוקה, עבודות מוניציפליות, עבודות בסביבה עירונית או צפופה יחסית, מחזור, חצרות חומרי בניין, עץ וכיו"ב וכמובן – במגזרי החקלאות השונים, במשתלות ובעבודות פיתוח נופי. אנשי היצרנית מצהירים כי רמת פליטת המזהמים ירדה משמעותית, עד כדי יכולת בטוחה לעבוד גם בתוך מבנים, במשולב עם עבודה מחוצה להם.

קומטסו WA100M-8

קומטסו WA100M-8

המנוע הוא חדש, מתוצרת קומטסו, ומצויד בממיר קטליטי סלקטיבי (SCR). הספקו 94 כ"ס והוא עומד בתקני EU שלב 4. מנוע זה, מסבירים בקומטסו, כוייל בכדי להציע מומנט גבוה יותר בסל"ד נמוך ביחס למוכר ב-WA100M-7; גם מערכת העברת הכוח (ההידרוסטטית) טופלה, ומתיימרת להציע פחות איבודי כוח, תגובות מהירות יותר וחלוקת כוח יעילה יותר בין כל ארבעת הגלגלים המונעים. כמו כן – מהירות הנסיעה המרבית הוכפלה – מ-20 ל-40 קמ"ש – ביחס לדגם הקודם, כאופציה למעוניינים.

קומטסו WA100M-8

קומטסו WA100M-8

סביבת המפעיל טופלה אף היא ומבטיחה מעתה הנדסת אנוש משופרת ואמצעי תפעול נוחים יותר. מנגנון החיבור והניתוק ההידראולי המהיר שודרג ומבטיח פעולה יעילה, מהירה וקלה עוד יותר בהשוואה למוכר מה-WA100M-7 ובאותה ההזדמנות צמח והתרחב היצע הציוד המתחבר, הכולל מעתה מגוון כפות ומזלגות גדול יותר, כמו גם עוד ציוד המופעל הידראולית. להגדלת אפשרויות השימוש עם המעמיס הקומפקטי החדש צוייד ה-WA100M-8 בין היתר בוו גרירה אחורי (אופציה בתשלום) הניתן לכיוון לגובה ויציאות הידראוליות מחלקו האחורי של המעמיס, בכדי לאפשר גרירת והפעלת ציוד הידראולי. כאופציה חדשה מוצעת בכלי זה משאבה הידראולית בספיקה גבוהה, לנדרשים להפעיל ציוד מתחבר הידראולי (מטאטא, חובק וכיו"ב).

קומטסו WA100M-8

קומטסו WA100M-8

הכף הסטנדרטית במעמיס החדש היא בנפח 1.3 מ"ק, בהשוואה ל-1.25 מ"ק ב-WA100M-7 היוצא, והיא עוצבה מחדש לאפשר חדירה קלה יותר למגוון חומרים להעמסה, במטרה הן להגביר את מחזורי העבודה והן להוריד את האנרגיה הנדרשת לביצוע כל פעולה. חופת המנוע קיבלה אי אלו שינויי עיצוב, במטרה להציע שדה ראייה משופר לאחור. שינויים אלו מצטרפים לעיצוב מחדש של הקבינה, המבטיח נוחות גבוהה יותר, מרווח משופר, מסך מגע גדול יותר, מזגן חדש ועוד. שיפור מובטח גם בגישה למערכות, למכלולים ולפתחי המילוי/ריקון השונים לטובת תחזוקה קלה ונוחה יותר.
יבואנית קומטסו לארץ היא חברת ניו פלדמן מחיפה.

קומטסו WA100M-8

קומטסו WA100M-8