, , , ,

קומביינים שעושים טוב (וידאו)


שיא העולם במספר קומביינים הפועלים באותו השדה נשבר זה עתה בקנדה, במיזם שאורגן על ידי ארגון ה-Children’s Camps International (CCI), ארגון סיוע הומניטרי קנדי העוזר והתורם לילדים במצוקה במדינות העולם השלישי. שם המבצע מתבקש והגיוני: Harvest for Kids – קציר למען ילדים.

מארגני קביעת השיא הצליחו לקבץ אל אותו השדה במחוז מניטובה 303 קומביינים, שבשלב מסוים עבדו כולם במקביל למשך למעלה מחמש דקות – די בכדי להפוך לשיא חדש המוכר על ידי ספר השיאים של גינס; ריכוז 303 קומביינים בשדה אחד שובר את השיא הקודם, שאף הוא נקבע על ידי אותו ארגון סיוע קנדי – ב-2012 – כאשר אז התקבצו 244 קומביינים למטרה דומה.

מ-CCI נמסר כי למעלה מ-1,000 מתנדבים, מפעילי ציוד וספונסורים השתתפו במבצע, כאשר חלק מהקומביינים הובלו מרחק מאות רבות של קילומטרים מכל רחבי מחוז מניטובה. כל הקומביינים צוידו בשולחנות 'פיק-אפ' צרים, במטרה להעמידם זה לצד זה בצפיפות המרבית האפשרית.

מבצע קביעת השיא אורגן על ידי ה-CCI במטרה לאסוף תרומות מחקלאים וארגונים חקלאיים, שהחל בהתנדבות חקלאים בעלי קומביינים להגיע על חשבונם לאירוע, עבר בגיוס מאות מתנדבים כאמור, לעזור בהפקה ובלוגיסטיקה והגיע עד לאינספור חברות וארגונים חקלאיים מקומיים שבסופו של יום הותירו בקופת ארגון הצדקה קרוב לחמישה מיליון דולר (אמריקאים…).

שיתוף הפעולה בין ארגון ה-CCI לבין חקלאי קנדה החל כבר ב-2006 ומאז מדובר בסיפור הצלחה החוזר על עצמו מדי כמה שנים. באירוע הראשון קובצו יחד 105 קומביינים על אותו השדה לעבודה במקביל. ב-2010 עלה מספר הקומביינים כבר ל-200 וב-2012, כאמור, הגיעו לאירוע הצדקה 244 קומביינים. מיותר לציין שהאירוע עורר לא מעט עניין בתקשורת הקנדית.