grimme EVO 290

גרימה (Grimme) הגרמנייה תציג מגוון ציוד חדש בתחום קטיף, איסוף ושינוע ירקות שורש בגרמניה, במסגרת התערוכה החשובה בתחום – PotatoEurope שתיערך ב-12-13 לספטמבר הקרוב בסמוך לעיר האנובר. מדובר בהצגת ציוד חדש, שבחלקו כבר הוצג לראשונה לפני כשנה בתערוכה קטנה יותר בהולנד, כאשר עתה, במקביל לחשיפה המלאה בתערוכה האמורה, מתחיל השיווק המלא והמסירה ללקוחות.

GRIMME VENTOR 4150

GRIMME VENTOR 4150

חדש לגמרי, ושזו תהיו עבורו החשיפה הראשונה בכלל, הוא הקומביין העצמאי (שנוסע בכוחות עצמו) VENTOR 4150 המיועד לטפל בארבע שורות – שמעתה מתמקם בפסגת ההיצע של גרימה. קומביין זה שוקל כ-15 טון והוא מונע באמצעות מנוע המציע 530 כ"ס. מנגנון הוצאת תפוחי האדמה בקומביין זה מתבסס על טכנולוגיית ה-SE של גרימה, הכוללת מהלכי הרמה, ניעור והפרדת העלווה מהירק. בין היתר מצויד כלי גדול זה באופציית "נסיעת סרטן", בה כל הגלגלים מופנים לאותו הכיוון, כאשר כתוצאה מכך הגלגלים האחוריים אינם עולים על תוואי הגלגלים הקדמיים, ובכך מצטמצם הלחץ על הקרקע ונזקי ההידוק ממוזערים. למרות אורך כולל של כ-15 מטרים מציע כלי גדול זה רדיוס סיבוב של 6.1 מ' בלבד.

GRIMME EVO 290

GRIMME EVO 290

הקומביין הנגרר Evo 290 יקבל אף הוא חשיפה ראשונה במסגרת תערוכת PotatoEurope; זהו קומביין עם מיכל 9.0 טון והוא מתיימר להיות החזק ובעל התפוקה הגבוהה ביותר מסוגו. זהו קומביין לשתי שורות הנשען על קונספט ייחודי של שלושה גלגלים המכונה TriSys, למזעור דחיסת הקרקע. ההינע של מערכות הקומביין מתבצעת דרך מערכת VarioDrive (גיר רציף) המאפשרת שינוי רציף של מהירות המסננים והרצועות במהלך העבודה, במטרה להתאים באופן אופטימלי את מהירות פעולות הקומביין ביחס למהירות הנסיעה, כמות תפוחי האדמה ליחידת שטח ותנאי השטח. מערכת ממוחשבת המכונה MemoryControl מאפשרת זיכרון כל כיול וכיוון של כל חלק בקומביין, וחזרה אליו בלחיצת כפתור בכל רגע נתון. עוד מערכת חשובה המוצעת כאופציה לנאלצים לעבוד בתנאי לחות קשים, בוץ או שטח הזרוע אבנים היא מערכת ה-AirSep – מערכת המבוססת זרמי אוויר בלחץ גבוה העוזרים להפריד גושי בוץ גדולים ואבנים מהירק במהירות גבוהה ותוך מינימום פגיעה.

GRIMME GL 860 Compacta

GRIMME GL 860 Compacta

גם גרימה GL 860 Compacta החדשה תיחשף לראשונה בחודש הבא בתערוכת PotatoEurope; זו מזרעת תפוחי אדמה חדשה הכוללת מיכל 6.0 טון והיא מיועדת לזריעת 8 שורות. מזרעה זו היא חדשה לגמרי ומתאפיינת בין היתר ביכולתה להתקפל לממדים קומפקטיים יחסית, לטובת הובלה נוחה (וחוקית) על כביש ציבורי. מזרעה זו תוכננה כמכונה וורסטילית במיוחד היכולה להיבנות בהתאם לדרישות הלקוח ולתנאי השטח, בכלל זה עם הוספת מדשנת, הורדת מספר השורות, כיול כל הפרמטרים האפשריים ועוד.

GRIMME CleanLoader

GRIMME CleanLoader

מערכת העמסת תפוחי האדמה CleanLoader תוצג אף היא בתערוכה, וזאת לאחר שמאז נחשפה לפני כשנה זכתה לעוד שיפורים ועדכונים במקביל לתחילת שיווקה המלא בכל השווקים בהם גרימה פעילה. ממערכת זו יודעת להעמיס עד 120 טון תפוחי אדמה בשעה, ולטענת אנשי GRIMME מדובר ב"עליית מדרגה ביכולות הלוגיסטיות בשדה" בתחום זה. כמו כן, בגרימה מבטיחים כי הכנתה לעבודה בשטח תדרוש 15 דקות בלבד.
יבואנית גרימה לארץ היא חברת יעדים מאשקלון