לדרמן Wave+
לדרמן Wave+

לדרמן Wave+

ג'ים לדרמן (Leatherman), מייסד החברה הנושאת את שמו, לקח מוצר קיים (במקרה זה האולר רב הפעולות השוויצרי מבית Victorinox), בחן אותו בתנאי אמת ממושכים במסגרת טיוליו בעולם, שיפר אותו, הוסיף פונקציות משלו, בנה כמה אבות טיפוס ולבסוף הוציא לשוק ב-1983 את ה'רב כלי' הראשון מתוצרתו – הלדרמן PST. בסיס הרעיון של לדרמן היה לייצר כלי רב שמושי מאסיבי וחזק יותר מהאולר השוויצרי המוכר, כאשר כבסיס משמש 'פלאייר' נפתח המגיע לגודל של פלאייר סטנדרטי ומוכר לטובת שימוש פרקטי, יעיל ונוח בתנאי אמת. ההצלחה הגיעה כמעט בין לילה ואותו המוצר נמכר כמוצר יחיד של החברה עד 1996 כאשר באותה השנה הצטרף דגם נוסף, משודרג להיצע בשם PST 2. שני דגמי הלדרמן הראשונים נמכרו עד לשנת 2004 במיליוני עותקים.

לדרמן Wave+

לדרמן Wave+

מבין עשרות הדגמים השונים המוצעים כיום על ידי החברה, דגם ה-Wave הוא המצליח והנמכר ביותר. מדובר בגרסה קטנה במקצת, קלה יותר, מהוקצעת ועם ארגונומיות מתקדמת יותר מה-PST – והוא הוצג לראשונה ב-1998. ב-2004 הוצג הדגם המחליף, באותו השם, ועתה משיקה לדרמן את המהדורה העדכנית ביותר של ה-Wave, תחת השם Wave+.
לדרמן Wave נחשב ככלי מוצלח ביותר, ולראייה – היותו רב המכר של החברה. אבל, גם בלדרמן טוענים – ומיישמים – שגם בכלי הטוב ביותר יש מקום לרענון ושיפור, ויומו של ה-Wave הגיע. עיקר השינויים ב-Wave+ בהשוואה ל-Wave מתמקדים בעיצוב מחדש של הפלאייר ובעיצוב חדש של המעטפת (שהיא משמשת גם כידיות הפלאייר כאשר פתוחה), קרי – החלקים הבאים במגע עם ידי האוחז בכלי כאשר הוא סגור, להגנה משופרת ומניעת פתיחה בטעות. אורך ה-Wave+ (כאשר סגור) הוא 10 ס"מ, כאשר אורך הלהב הוא כמעט 7.4 ס"מ; המשקל – ללא הנרתיק – הוא 240 גרם.

לדרמן Wave+

לדרמן Wave+

הפלאייר החדש כולל שני להבים מיוחדים לחיתוך חוטי וכבלי פלדה, הניתנים להסרה לצורך החלפה כאשר הם מתבלים. חיבורם לגוף הפלאייר נעשה באמצעות שני ברגי 'אלן'. בסה"כ כולל ה-Wave+ לא פחות מ-18 פונקציות, בכלל זה כמובן שני להבי סכין, פלאייר, מפתח ביט, מסור, שופין, פותחן קופסאות שימורים ומספריים זעירות. חלק מהפונקציות – דוגמת להב הסכין, למשל – ניתנים לפתיחה ולשימוש כאשר הכלי במצב סגור ומקופל, וחלק דורש פתיחת כל הכלי ושחרורו מנעילה. הנרתיק חדש אף הוא, ועשוי עתה מחומר חדשני המתבסס על אריג ניילון חזק וגמיש במיוחד. גם תפס הפלדה באמצעותו ניתן לחבר את הכלי לחגורה עוצב מחדש, ומתיימר להציע שרידות ועמידות טובים מהמוכר ב-Wave ה'רגיל' עד כה.
לדרמן Wave+ מוצע בפלדת אל חלד לא צבועה או צבועה בשחור מט. המחיר (לפני משלוח) עומד על כ-100$ בארה"ב.

לדרמן Wave+

לדרמן Wave+