קומביין ניו הולנד CX6.80
,

הקומביינים החדשים של ניו הולנד

קומביין ניו הולנד CX6.80

קומביין ניו הולנד CX6.80

ניו הולנד החלה לשווק את הקומביינים החדשים מסדרה CX5 ו-CX6, כשנה וחצי לאחר חשיפתם במסגרת תערוכת 'אגריטכניקה' בסוף 2017 בגרמניה. ניו הולנד CX5 מתייחסים לקומביינים עם מנערת הפרדה 5-שלבית וניו הולנד CX6 (6-שלבית). שתי סדרות הקומביינים מוצעות בשלוש ואריאציות/רמות אבזור: Standard הבסיסית, Laterale ו-Hillside (עם יכולת עבודה בשיפועי צד של עד 38%, כאשר הכלי עצמו מאוזן). כמו כן מוצעים הקומביינים בשתי מידות רוחב לבחירה, לפי דרישה ותנאי העבודה.

קומביין ניו הולנד CX6.80

קומביין ניו הולנד CX6.80

הסדרות החדשות CX5 ו-CX6 מתמקמות בהיצע ניו הולנד מתחת לסדרות CX7 ו-CX8 שהוצגו ב-2015.
הקומביינים החדשים מהסדרות CX5 ו-CX6 מחליפים, כזכור, את הדור הקודם של הקומביינים מהנסדרות CX5000 ו-CX6000, בהתאמה. מעבר לרענון ועדכון כמעט כל פינה ומערכת בכלים, הושם דגש עיקרי על שלושה היבטים: קלות ומהירות רבה יותר בהחלפות – התקנה וניתוק – של שולחנות הקציר; יכולת ניקוי עצמי גבוהה יותר וקבינה חדשה, נוחה, מרווחת, מבודדת ונעימה יותר לשהייה. הקומביינים החדשים מונעים באמצעות מנועי FPT (פיאט תעשייתי) המוצעים בשני גדלים – 6.7 או 8.7 ליטר, 6 צילינדרים, בהתאם לגרסה. ההספקים נעים מ-238 עד 340 כ"ס, תלוי בגרסה, כאשר כל המנועים עומדים בתקני Tier 4f/UE שלב 4. בכל הדגמים נפח מיכל הדלק הוא 670 ליטרים ונפח מיכל האוריאה הוא 10 ליטר. בכל הדגמים ההינע הוא הידרוסטטי 3-שלבי, המאפשר בין היתר מהירות נסיעה מרבית של 30 קמ"ש. במטרה להותיר את מחירי הרכישה נמוכים, מוצעים כל הקומביינים לתבואות מהסדרות CX5 ו-CX6 עם הינע קדמי בלבד, כאשר כאופציה מוצעת מערכת הנעה כפולה.

קומביין ניו הולנד CX6.80

קומביין ניו הולנד CX6.80

כל מערכת הניעור והדייש הפנימית הוחלפה, והיא חדשה לגמרי בהשוואה למוכר מהסדרות CX5000 ו-CX6000 היוצאות. מעבר להבטחה לאיכות גבוהה יותר בעבודתה, במקביל לעבודה מהירה יותר, מובטח עוד שיפור בכל הקשור לתחזוקה והחלפת חלקים נדרשים; בכלים החדשים הושם דגש משמעותי על נוחות ויעילות התחזוקה, מציינים בניו הולנד, מתוך כוונה לחסוך את מירב הזמן גם בפרק זה. תוף הדייש, לדוגמא, ניתן להחלפה בכלים החדשים תוך 20 דקות בלבד, בהשוואה ליותר מ-6 שעות שדרשה פעולה זו בדור הקודם. בסה"כ מבטיחה המערכת החדשה עבודה מהירה בכ-10% בייחס למה שהציעה המערכת בדור הקומביינים הקודם.

קומביין ניו הולנד CX5.90

קומביין ניו הולנד CX5.90

הקבינה חדשה אף היא בסדרות המעודכנות, והיא מדגם Harvest-Suite – קבינה שפותחה במיוחד עבור קומביינים לתבואות ולירק. מדובר בשדרוג משמעותי ביחס לקומבייינים בסדרות CX5000 ו-CX6000 עם שטח חלונות גדול בהרבה (6.3 מ"ר עתה) ומרווח נדיב יותר (3.7 מ"ק נפח תא המפעיל). חדשה כאן היא השמשה האחורית המאפשרת שדה ראייה טוב משמעותית לאחור. יחידת הכיסא חדשה אף היא, ושיכוך באמצעות בולמי גז מהווה סטנדרט. מסך המגע הצבעוני IntelliView IV-Monitor חדש אף הוא וכך גם קונסולת הצד הניתנת לכוונון. עוד מודגש שהקבינה החדשה מבודדת טוב משמעותית מזו בדור הקומביינים הקודם, ומציעה רמת רעש של 73 דציבלים באיזור ראש המפעיל.
הציוד של ניו הולנד מיובא לארץ על ידי חברת ניו פלדמן מחיפה.

קומביין ניו הולנד CX6.80

קומביין ניו הולנד CX6.80