זטור Major HS 80
זטור Major HS 80

זטור Major HS 80

אין הקנקן מעיד על תכולתו, אך איין ספק שעיצוב המוצר משפיע לא במעט על הגישה כלפיו, ולא פעם על הרצון לרכוש אותו. זאת מבינים יותר ויותר אפילו בעולם הטרקטורים והמיכון החקלאי, ויותר ויותר יצרניות משקיעות אנרגיות, זמן ומשאבים בעיצוב הטרקטורים שלהם כראוי; דווקא בגלל שמדובר בכלי עבודה תכליתי וחד ממדי, מתברר שהעיצוב יכול לעשות הבדל באולם המכירות ולהשפיע לא במעט על מספרי המכירות, בערבו של יום.
היצרנית שככל הנראה משקיעה הכי הרבה בעיצוב מוצריה, היא SDF – סאמה דויץ-פאהר האיטלקייה, שעבודת בשיתוף פעולה קרוב עם סדנת העיצוב האיטלקייה הנודעת ג'יאוג'ארו. סדנה זו אחראית למעשה לעיצוב כל סדרות הטרקטורים העדכניות של הקונצרן, ואף הובילה את למבורגיני לקבלת פרס עיצוב נחשב עבור הלמבורגיני נייטרו.

זטור Major HS 80

זטור Major HS 80

אנשי זטור מאמינים ככל הנראה לא פחות מאנשי SDF בעיצוב, והם בחרו בשותפה לא פחות מרשימה לעיצוב מוצריה – סדנת פינינפארינה האיטלקייה אף היא, מהנודעות ומוערכות בסדנאות העיצוב כיום, המתמחות בעיקר בכלי רכב. ב-2015 חשפו בזטור טרקטור תצוגה עתידני שעוצב על ידי פינינפארינה תחת השם Zetor tractor design concept by Pininfarina. היה זה טרקטור שנראה כלקוח מסרט עתידני, כאשר מעטים האמינו שיגיע לייצור סדרתי As Is. למרות שנראה היה כקפיצה עיצובית מעל לפופיק יצרנית הטרקטורים הצ'כית המתחדשת, הבטיחו אלו האחרונים "תחילת מכירות באמצע 2018".

זטור Major HS 80

זטור Major HS 80

במסגרת תערוכת אגריטכניקה 2017 גברה ההתייחסות הרצינית אל זטור, עם השקת אב טיפוס לקראת ייצור בשם זטור Major HS 80 שהתהדר בעיצוב דומה עד כדי זהות לאותו הקונספט העתידני, קרי: הצ'כים רציניים, ואשכרה מתעתדים להציע טרקטור בעיצוב שכזה. מעבר לעיצוב החריג והמרשים מדובר בטרקטור בינוני ברמות ההספק שלו (80 כ"ס) שיישא את השם Major הנודע בארסנל היצרנית מזה שנים, גם בשנים הבאות. זהו טרקטור המיועד להיאבק על לב חקלאים המחפשים סוס עבודה עיקרי במשק הקטן או הבינוני, במשקים מעורבים או המתמחים בבעלי חיים, ירקו וכיו"ב, וכטרקטור הפונה אל קבלנים הודות להבטחות בדבר קלות התפעול, הידידותיות למשתמש, המכלולים ה(מערביים)מוכחים והפשטות המכאנית היחסית, נעדרת אלקטרוניקה ומחשוב מיותרים ורגישים. טרקטורים אלו תוכננו לפיכך מן המסד גם לעבודות עם כף קדמית, להתאמה בעיקר עם רפתות ומשקי חי.
עתה מודיעה זטור, תוך עמידה מדוייקת בזמנים ובהבטחות אותן היא עצמה קבעה, על תחילת השיווק והמכירות של ה-Major HS 80 עם תיבת הילוכים PowerShift דו-שלבי, ובמקביל על גרסה דומה נוספת – Major CL 80 – שתצויד בתיבת הילוכים רגילה.
פנינו אל יבואנית זטור לארץ – חברת א.ל. טרקטורים ומיכון חקלאי בע"מ מעמק חפר – ומשם נמסר לנו כי הזטור Major HS 80 והזטור Major CL 80 יגיעו גם אלינו, ככל הנראה בתחילת 2019

זטור Major HS 80

זטור Major HS 80