קומביין פנד IDEAL
קומביין פנד IDEAL

קומביין פנד IDEAL

קונצרן המיכון והציוד החקלאי האמריקאי AGCO, בין היתר בעליו של המותג הגרמני פנד והמותג הקנדי במקור מסי פרגוסון מודיע באופן רשמי על תחילת מכירות קומביין העל מתוצרתו – ה-IDEAL. כזכור הציג הקונצרן לקראת סוף שנת 2017 את הפנד IDEAL וכמעט במקביל את מסי פרגוסון IDEAL, למעשה אותו הכלי שישווק תחת שני המותגים דנן. מדובר בקומביין תבואות שקובע סטנדרטים חדשים בכל תחום ולמעשה כותב כיום את הסטנדרט העליון בסגמנט. ב-AGCO החליטו כאמור לשווקו תחת שני המותגים, בהתאם להעדפות השווקים השונים, אך הבידול יתאפשר רק במבט מקרוב, עם בחינת הלוגו והכיתוב, שכן קומביין זה יוצא תחת שני המותגים בשחור בלבד. אחת ההשערות לסיבה שהקומביין יוצע תחת אותו השם (IDEAL), גם אם תחת שני המותגים דנן, היא שבעתיד מתכנן הקונצרן הקמת מותג נפרד לקומביינים, שייקרא IDEAL.

קומביין פנד IDEAL

קומביין פנד IDEAL

קומביין התבואות IDEAL הוא פרי ריכוז כל הידע המצטבר והניסיון בחברות הבת הרלוונטיות של הקונצרן בתחום; בפיתוחו שותפו מומחים מהחברות פנד, מסי פרגוסון ומומחית הקומביינים גלנר (Gleaner) – כולן חברות בבעלות AGCO, במטרה להציע את הקומביין המתקדם, היעיל, החסכוני והגדול בעולם כיום.
הקומביין IDEAL, בין אם תחת המותג פנד ובין אם תחת מסי פרגוסון, יוצע בשלוש גרסאות: Ideal 7 עם מנוע AGCO-Power מבית הקונצרן שיציע 451 כ"ס; Ideal 8 עם מנוע MAN גרמני ו-538 כ"ס ו-Ideal 9 עם מנוע MAN אף הוא, אך חזק משמעותית עם 647 כ"ס. רוחב השולחנות – שפותחו ברובם במיוחד עבור דגם זה – נע מ-7.7 ועד 12.2 מטרים, תלוי בדגם.

קומביין פנד IDEAL

קומביין פנד IDEAL

לפירוט המפרט המלא ועיקר הנתונים של הקומביין IDEAL לחצו כאן, לכתבה בה סיפרנו על הכלי לראשונה.
המותג מסי פרגוסון אינו משווק בארץ, אך המותג פנד משווק בהחלט – על ידי חברת אגרו תמיר מכפר תבור. מיבואנית פנד נמסר כי בשלב זה עוד לא ברור האם קומביין זה יוצע גם בארץ, אם לאו. נעדכן בכל התפתחות

קומביין פנד IDEAL

קומביין פנד IDEAL