שטיל MM 56 C-E Yard Boss

מתחחת קלה מ-Stihl

שטיל MM 56 C-E Yard Boss

שטיל MM 56 C-E Yard Boss

שטיל (Stihl) הגרמנייה משיקה מתחחת אדמה ידנית מנועית לחובבים בעלי גינות גדולות, או ככלי עזר לגננים מקצועיים לטיפוח וניקוי ערוגות או כל שטח אחר עם אדמה מהודקת ו/או עשבייה. השטיל MM 56 C-E Yard Boss בנוי בדומה לכלים על מוט דוגמת חרמש מנועי או גוזמת גדרות חיות טלסקופית, קרי: המנוע נמצא ביחידה בראש המוט, ובקצהו השני מערכת המתחחת הכוללת ארבעה דיסקים משוננים על ציר, המסתובבים על ידי המנוע. יחידת הכוח כאן היא חד-צילינדרי דו-פעימתי בנפח 27 סמ"ק בקירוב המייצר 1.14 כ"ס. הספק זה מספיק לאפשר על 200 סיבובים לדקה של הצלחות, שבתורן מציעות רוחב עבודה של 22 ס"מ. מיכל הדלק הוא בנפח 340 סמ"ק, במטרה לאפשר משך עבודה נדיב בין התדלוקים. כל המערכת שוקלת פחות מ-10 ק"ג מוכנה לעבודה.

שטיל MM 56 C-E Yard Boss

שטיל MM 56 C-E Yard Boss

כאופציה מציעים ב-Stihl בסיס עם צמד גלגלים לטובת נוחות וקלות גבוהות יותר בעת ההובלה, העבודה ובעיקר – ביכולת הדיוק וקביעת עומק העיבוד תוך מינימום מאמץ. הוספה זו כרוכה בתוספת תשלום. ניתן להסב את ה-MM 56 C-E Yard Boss לשימוש בקלות יחסית עם כל אחד משמונת האופציות הנוספות המוצעות למערכת המנוע והמוט שלו, בהן גוזמת גדרות חי, חותכת 'קנטים', חרמש ועוד. יודגש כי הקיפול מובטח להיות קל ומהיר, ומאפשר הובלה, העמסה, פריקה ואחסון נוחים.
בשטיל מייעדים מכונה זו בעיקר לתיחוח מצעים לפני שתילה או זריעה, להצנעת דשן או לעישוב – בין היתר עבור גידולים אורגניים. עבור משתמשים חובבים מדובר בכלי המיועד לתחזוקת גינות ירק, גינות גדולות, ערוגות פרחים וכד'. עבור משתמשים מקצועיים מדובר בכלי המיועד לטיפול בחממות קטנות יחסית, תחזוקה של גינות גדולות כמו מחלקות הנוי בקיבוצים, ניקוי בסביבות מבנים (רפתות, דירים וכיו"ב), תחזוקה שוטפת של איזורים בהם אסור לרסס ועד להכנת ערוגות לגידולים אורגניים – בקנה מידה קטן או ככלי לעבודות משלימות.
שטיל MM 56 C-E Yard Boss החדש מוצע בארה"ב במחיר 380$, לא כולל משלוח. יבואנית שטיל לארץ היא חברת ש. ונציה.