מקצרה קלאאס Disco Move
,

קלאאס משיקה מקצרות 'גמישות' (וידאו)

מקצרה קלאאס Disco Move

מקצרה קלאאס Disco Move

קלאאס הגרמנייה (Claas) משיקה סדרת מקצרות תלויות קדמיות בשם Disco Move. מקצרות אלו מיועדות להירתם לחלקו הקדמי של הטרקטור – עם או ללא מקצרות אחוריות להרחבת הקציר בכל פס. הדגש העיקרי שהושם בפיתוח ותכנון מקצרות אלו הוא בגמישותן וביכולת התנועה העצמאית שלהן גם בתנאי קרקע שאינה מפולסת ושטוחה, במטרה לאפשר גם בתנאים כאלו עבודה מהירה. גרסאות ה-Disco Move החדשות מצטרפות אל משפחת המקצרות הנרחבת של קלאאס – Disco, המוצעות במגוון תצורות ורוחבי עבודה.
היצע מקצרות ה-Disco Move החדש כולל 6 גרסאות, ברוחבי קציר של 3.0-3.4 מ' המציעות כולם טווח תנודתיות של מטר אחד – וזאת ללא קשר למצב הזרועות והבוכנות ההידראוליות מלפנים, קרי: בנוסף ליכולת התנועה של אלו האחרונות! המשמעות היא שבעת העבודה יכולה המקצרה – בהתאם לתנאי השטח ולצורך – לנוע עד 60 ס"מ כלפי מעלה ועד 40 ס"מ כלפי מטה – כאשר כנקודת התייחסות נלקחות הזרועות הקדמיות כאשר הן מקובעות לגובה מסוים.

מקצרה קלאאס Disco Move

מקצרה קלאאס Disco Move

מנגנון החיבור והתלייה ה'חכם' של מקצרות אלו מאפשר בנוסף גם צידוד הצידה (אופקי) של עד 30 מעלות, בהתאם לתנאי השטח. מנגנון ה'ציפה' המתקדם דואג בכל רגע נתון לשמירת הגובה הרצוי מעל לפני האדמה, על פי קביעת המפעיל, ללא קשר למצב השטח ולגמישות המקצרה בזמן העבודה, וכמובן ללא הצורך להתערבות מצד המפעיל.
בקלאאס מייעדים מקצרות חדשות אלו לעובדים בתנאי שטח קשים או לא צפויים, כמו גם עבור קבלנים הפועלים בתנאים מגוונים, מתוך כוונה לאפשר מהירויות עבודה ורמת עבודה גבוהות במיוחד, למרות התנאים. מנגנון הגמישות ויכולת המעקב יוצאת הדופן של מקצרות ה-Disco Move מהווה פטנט רשום של קלאאס. יבואנית קלאאס לארץ היא חברת אגרו תמיר מכפר תבור.