,

אלטרנטיבה תחרותית להגנה בחקלאות


יצרנית מערכות האבטחה, המצלמות במעגל סגור וציוד המיגון לרפתות, חממות, דירים ושטחים חקלאיים נוספים השבדית Luda משיקה מערכת ניטור חדשה לגדרות חשמליים. מדובר במערכת המקדשת את פשטות ההפעלה וההתקנה ומיועדת לגילוי פרצות או חיתוך גדרות חשמליים קיימים או חדשים; מחירה וקלות תפעולה מהווים תחרות אל מול מערכות קיימות בשוק.
התקנת המערכת פשוטה ביותר, ודורשת חיבור תפס "תנין" אחד לכבל הגדר והשני אל מוט הארכה בקרקע. המערכת מזהה חיתוך, קריעה או ניתוק של הגדר באמצעות ניטור תמידי של המעגל החשמלי, ומשדרת את האירוע/תמונה במישרין אל הכתובת המבוקשת, שיכולה להיות מסך מחשב, טאבלט או טלפון נייד. בנוסף מתריעה המערכת בפני ירידת מתח או הפרעות מתח – תקלות היכולות לנבוע בשל מספר גורמים, בכלל זה תנאי מזג אוויר, חיבורים שאינם תקינים, רוחות, ריקון הסוללות וכיו"ב; המערכת יודעת להבדיל בין נגיעה בגדר על ידי בעלי חיים לבין תנודה הנובעת בשל תנאים חיצוניים.
מערכת הניטור החדשה של Luda ניתנת להפעלה על ידי מקור חשמל חיצוני 220V או 12V), במידה וקיים, או על ידי סוללות נטענות, המספיקות לחודשיים פעולה לפני הצורך בהחלפתן או הטענתן מחדש.
Luda מציעה את המערכת כערכה להתקנה עצמית במחיר בסיס של 200 יורו; במחיר זה משדרת המערכת את מצב הגדר מדי 48 שעות. במחיר 260 יורו תתקבל מערכת משודרגת המשדרת את מצב הגדר מדי דקה – במידה והיא ניזונה מחשמל חיצוני, או מדי 10 דקות במידה ומקור החשמל הוא סוללות. ל-Luda אין נציגות בארץ, אך ניתן לברר פרטים ולהזמין למשלוח ערכות באמצעות כתובת הדוא"ל contact@luda.farm