מקצרה ג'ון דיר W170
,

מקצרה חדשה מג'ון דיר (וידאו)

מקצרה ג'ון דיר W170

מקצרה ג'ון דיר W170

ג'ון דיר מרחיבה את היצע המקצרות העצמאיות שלה עם דגם נוסף: ג'ון דיר W170. דגם זה מתמקם ביין המקצרה הבסיסית בהיצע – ג'ון דיר W155 – לבין ג'ון דיר W235, פער שככל הנראה היה גדול מדי והותיר את השוק בקטגוריות ההספק והגודל האלו בידי המתחרים. המקצרה החדשה W170 מצויידת במנוע דומה למנוע המשרת ב-W155 (תוצרת ג'ון דיר בנפח 4.5 ליטר) אך עם הספק גבוה במקצת – 173 לעומת 155 כ"ס.

מקצרה ג'ון דיר W170

מקצרה ג'ון דיר W170

מסתבר שבעיקר מגדלי קנולה מעדיפים מקצרות בטווח ההספק שבין 150-200 כ"ס, וה-W170 מתיישב בדיוק באמצע דרישה זו. אין ספק שההיצע המוצע על ידי חלק מהמתחרות דרבן אף הוא את הענק הירוק להרחיב את ליין המקצרות, כאשר ניתן להניח שלנגד קברניטי אגף הציוד לחציר וקש בג'ון דיר עמדו כלים כמו מק'דון M1170 ומסי פרגוסון WR9860 שמנועיהם מציעים 173 ו-195 כ"ס, בהתאמה. אגב, גם לקייס/ניו הולנד חסר בשלב זה מקצרה בקטגוריית ההספק המדוברת, וניתן להעריך בסבירות גבוהה שעוד נראה מתחרה משלהן בטווח הזמן הקרוב.

מקצרה ג'ון דיר W170

מקצרה ג'ון דיר W170

ג'ון דיר W170 מצוידת בנדיבות ברמת הבסיס, בכלל זה במניפת מצנן עם מהירות משתנה, מערכת ניקוי עצמי למצנן, התאמה למגוון רחב של שולחנות ועוד. אלו האחרונים מתיימרים להתחבר ולהתנתק בקלות, הודות למנגנון חדש ויעיל, מבטיחים בג'ון דיר. בנוסף, ניתן לשמור על כל הפרמטרים בעת כיול שולחן הקציר במחשב המקצרה, ולחזור אל אותם המדדים בדיוק בלחיצת כפתור במועד מאוחר יותר, למשל – לאחר עבודה עם שולחן אחר או מעבר בין סוגי תבואות שונים.

מקצרה ג'ון דיר W170

מקצרה ג'ון דיר W170

כאופציה מוצעת מערכת ניהוג אוטונומי מקורית בשם AutoTrac, לגביה מצהירים בג'ון דיר כי לא רק מדובר ביתרון ברור עבור המפעיל ונוחות העבודה שלו, אלא גם במניעת מעבר על שטחים שכבר נקצרו ויכולת עבודה מהירה ללא הצורך לנהוג ולכוון את המכונה המובילים יחד ליעילות גבוהה וחיסכון בצריכת הדלק, שכן המקצרה אינה חוזרת לקצור שטח שכבר נקצר, ללא חפיפה בין הפסים.
עוד נתון מעניין, לטענת ג'ון דיר – עם מהירות נסיעה מרבית של 44 קמ"ש, מדובר במקצרה המהירה בשוק כיום, בכלל.
ג'ון דיר מיובא לארץ על ידי חברת מפרם מעמק חפר.