Lovol 1304
,

130 כ"ס בסיסיים מסין

Lovol 1304

Lovol 1304

פוטון-לובול (Foton Lovol) הסינית ממשיכה עם ניסיונות החדירה אל שוק הטרקטורים האירופאי, ולאחר השקת טרקטור מטעים בשם Lovol 504-3 לפני כשנתיים, מגיע עתה תורו של טרקטור גדול יותר להצטרף אל המהלך; הדגם החדש המדובר נקרא Lovol 1304 וזהו טרקטור רב תכליתי עם 130 כ"ס. על פניו, לפי המפרט, מדובר בטרקטור בסיסי ביותר עם אבזור מינימלי המיועד ללקוחות המחפשים מעל ולפני הכל כלי זול לרכישה.
פוטון-לובול היא יצרנית המיכון החקלאי הגדולה בסין, והנה הבעלים בין היתר של המותגים פוטון, פוטון לובול וארבוס (Arbos) – מותג 'אירופאי' וותיק יותר שנוצר יש מאין באיטליה, תוך שימוש בשם מעבר המיכון החקלאי האיטלקי (ארבוס היה בעבר מותג שייצר טרקטורים וקומביינים באיטליה), עיצוב 'איטלקי', הנהלה, ייצור והפצה שבסיסם באיטליה וכיו"ב. מותג זה נמצא אף הוא בעיצומו של הליך חדירה אל השוק האירופאי, עם הישגים הלוטים בערפל עד כה.

Lovol 1304

Lovol 1304

הטרקטור החדש Lovol 1304 מצויד במנוע 6 צילינדרים בנפח 6.0 ליטרים מייצור עצמי (Lovol Power) המציע, כאמור, 130 כ"ס מוצהרים. אל מנוע זה משודכת תיבת הילוכים עם 16 הילוכים לפנים ו-8 לאחור המאפשרת מהירות מרבית מוצהרת של 35 קמ"ש. האבזור הסטנדרטי כולל 3 יציאות הידראוליות מאחור, משאבה הידראולית עם ספיקה מרבית של 63 ליטר/דקה (בלבד) וקבינה חדשה, לבטח ביחס לדגמים קודמים של היצרנית.
בשלב זה הוצג הטרקטור החדש בסין, תוך הודעות לעיתונות החקלאית באירופה והצהרה כי מדובר בדגם המיועד לשוק זה. מהחברה לא נמסר מתי מתוכננים להגיע הכלים הראשונים לאירופה; כמובן שיש לצאת מנקודת מוצא שהטרקטורים החדשים עומדים בתקינה האירופאית, שכן מדובר בתנאי סף להיכנס לשוק זה. כאמור, עד כה לא נמסרו פרטים נוספים, בכלל זה התייחסות לתקני המנועים בכלי זה.
זכיינית המותג Foton-Lovol בישראל היא מפרם מעמק חפר