ג'ון דיר 9570R
,

ג'ון דיר: רענון סדרה 9R

ג'ון דיר 9620R

ג'ון דיר 9620R

ג'ון דיר מרעננת ומעדכנת את הטרקטורים הגדולים מתוצרתה – סדרה 9R. נציין כי בסוף 2016 כבר עברה הסדרה – על תת הסדרות שבה – שדרוג ורענון מקיפים, אך בניגוד לאז, כאשר רוב העדכונים היו מכאניים ועיצוביים, הפעם מדובר בשדרוג המחשוב והאלקטרוניקה ורענון המערכות החכמות בכלים אלו. נזכיר כי סדרה 9R כוללת למעשה שלוש סדרות עיקריות: 9R – טרקטורים פירקיים אופניים; 9RT – טרקטורים זחליים (זוג זחלים, אינם פירקיים) ו-9RX – טרקטורים פירקיים זחליים (4 זחלים, מתחרה בקייס סטייגר). הבסיס המכאני, המנועים ומערכות האלקטרוניקה, ההידראוליקה והמחשוב זהות או דומות בכל הסדרות.

ג'ון דיר 9620RX

ג'ון דיר 9620RX

לראשונה בסדרות אלו מציעה ג'ון דיר מפשק זחלים (הרווח בין הזחלים לרוחב) של 305 ס"מ; מדובר במערכות זחלים שפותחו במיוחד עבור הטרקטורים הפירקיים הגדולים מסדרה 9RX. העלייה המתמדת בפופולריות אופציות הזחלים בטרקטורים – בעיקר בגדולים יותר – מובילה יצרניות רבות להשקיע בעוד ועוד פתרונות ואפשרויות בכיוון זה, במטרה למלא כל גחמה או דרישה, אך 'על הדרך' גם לחסום את אינספור היצרניות המתמחות בתחום, המציעות אלטרנטיבות משלהן לנושא – עד למערכות זחלים שלמות – שהגיבו מהר יותר למגמות השוק המסתמנות מהיצרניות עצמן. כיום מוצאות עצמן יצרניות הטרקטורים מציעות יותר ויותר מערכות מגוונות, מתקדמות ותחרותיות למערכות זחלים עבור הטרקטורים שלהן, נאלצות להגיב לתחרות שצמחה מבחוץ. ככל הנראה זו הסיבה לדגש הניתן על ידי ג'ון דיר לתחום, וההיצע של מערכות ברוחב העבודה דנן הוא חלק מכך. המערכות המורחבות מוצעות עם זחלים ברוחב 76 ו-91 ס"מ בקירוב. טיפאני טרנר, מנהלת תחום טרקטורים גדולים בג'ון דיר, מסבירה: "אנו מציעים את מערכות הזחלים הרחבות יותר כמענה לדרישה גוברת מצד חקלאים לטרקטורים יציבים יותר בעבודות בשיפועי צד, כמו גם למזער מעבר חוזר על 'קוליסים' של משאיות; יתרון נוסף הוא בתחזוקה, מאחר ומערכות רחבות יותר מאפשרות גישה נוחה יותר לטיפולים, בעיקר לניקוי".

ג'ון דיר 9560RT

ג'ון דיר 9560RT

חדשה היא גם – כאופציה – מערכת ניהול חכמה למערכת ההידראולית בטרקטור הדואגת אוטומטית להתאים את הספיקה לדרישות הכלי הנגרר/מופעל על ידי הטרקטור, ללא קשר לסל"ד המנוע. המערכת – Hydraulic Intelligent Power Management – פותחה בעיקר לעזור בזריעה עם מזרעות דריל המשולבות עם עגלות זרעים גדולות. המערכת מוסיפה 25 כ"ס לטובת הכוח הידרראולי בטרקטור בהילוכים 5-18, ומוסיפה 50 כ"ס למערכת ההידראולית בהילוכים 1 עד 4, כאשר אלו האחרונים מיועדים לעבודות איטיות יותר בתנאי קיצון. עוד חדש במערכת ההידראולית הן יציאות נוספות, בכלל זה בקוטר גדול יותר לטובת עוד ספיקה מצד המערכת להעברת עוד כוח לכלי הנגרר.
חדשה היא גם האפשרות לעדכון חומרה במערכות המחשוב בטרקטורים, לגרסה העדכנית ביותר של ג'ון דיר – CommandCenter 18-1 דור 4. האופציה קיימת עבור טרקטורים קודמים מהסדרה (דגמי 2016 ומעלה) ומוצעת כסטנדרט בכל הטרקטורים העדכניים, מכאן ואילך, בכל סדרות 9R. המערכת החדשה מתיימרת בין היתר להציע טיפול יעיל יותר למצבי החלקה בכל מהירות ותנאי, באמצעות העברות כוח יעילות יותר ובקרות מתקדמות יותר, מה שמבטיח בסופו של דבר תפעול קל ונוח יותר ובמקביל – חיסכון בבלאי הכללי, בפרט בזחלים/צמיגים, וחיסכון בצריכת הדלק.
עוד עדכון מתייחס למערכת הניהוג האוטומטית AutoTrac guidance המוצעת מעתה בגרסה משופרת ומעודכנת כסטנדרט בכל דגמי סדרה 9R.
יבואנית ג'ון דיר לארץ היא חברת מפרם מעמק חפר