מסי פרגוסון מסדרה 7700 (סטנדרטי, מונע במנוע דיזל)
,

מסי פרגוסון עובד על טרקטור מונע בגז

מסי פרגוסון מסדרה 7700 (סטנדרטי, מונע במנוע דיזל)

מסי פרגוסון מסדרה 7700 )סטנדרטי, מונע במנוע דיזל(

מסי פרגוסון, מותג הטרקטורים והמיכון החקלאי הנודע הנמצא כיום בבעלות קונצרן AGCO, משקיע בטכנולוגיית גז מתאן דחוס. בשלב זה אין כל מידע רשמי בנידון, אך מקורות באירופה מדווחים על הליך פיתוח בשלב מתקדם של טרקטור שיונע באמצעות גז מתאן דחוס.
השימוש בגז דחוס בטרקטורים או במיכון חקלאי אחר לא 'תפס' עד כה, למרות שכמה יצרניות מובילות עוסקות בפיתוח טכנולוגיות כאלו מזה כמה וכמה שנים, בראשן ניו הולנד שעובדת על טרקטור המוזן בגז מתאן דחוס כבר קרוב לשני עשורים. גם דויץ-פאהר, חברה בת בקבוצת SDF האיטלקייה, חשפה כבר ב-2015 אב טיפוס של טרקטור המונע במנוע הצורך גז דחוס. הטרקטור המבוסס על סדרה 5 של היצרנית משווק בסלקטיביות ובכמויות קטנות מאז אמצע 2017, מתוך כוונה לבחון את תפקודו ויכולותיו בתנאי אמת – עד שיוחלט, אם וכאשר, לייצרו באופן סדרתי. גם Agromash הרוסייה חשפה אב טיפוס של טרקטור המוזן גז מתאן דחוס כבר ב-2014, אך לא ידוע אם הגיע לייצור סדרתי, כפי שהובטח בשעתו. במדינות שמחוץ לרוסיה דגם זה אינו מוצע, על כל פנים.

מסי פרגוסון מסדרה 7700 (סטנדרטי, מונע במנוע דיזל)

מסי פרגוסון מסדרה 7700 )טנדרטי, מונע במנוע דיזל(

המידע לגבי מסי פרגוסון מתייחס לפיתוח גרסת גז מתאן דחוס המתבססת על סדרה 7700 של היצרנית. עיקר הפיתוח, הבחינות והניסויים נעשים במטה מסי פרגוסון בקרבת העיירה Beauvais בצרפת, כאשר אותם המקורות מדווחים כי במקביל נבחנו שיטות לשימוש בדלק חלופי נוספות, שעד כה לא עברו אל שלב המעשה. אב טיפוס או אף כמה אבות טיפוס כבר פועלים במסגרת בחינות וניסויים אינטנסיביים, כאשר עדים לכך טוענים כי מדובר בטרקטורים הזהים לדגמי סדרה 7700 של מסי פרגוסון, למעט חופת מנוע הגבוהה בכ-20 ס"מ מהמוכר מהסדרה ובסיס הגלגלים הארוך במעט, ככל הנראה בשל המקום שצריך היה להכין למיכלי הגז הדחוסים. סעיף זה האחרון מהווה את אחד האתגרים הגדולים העומדים בפני מתכנני טרקטור מונע מתאן, שכן נפח הגז הדחוס גדול משמעותית ביחס לנפח מיכלי סולר; על פי הדיווחים כולל הטרקטור הנסיוני של מסי פרגוסון לא פחות מ-9 מיכלי גז מתאן דחוס, המפוזרים במקומות שונים על הטרקטור, בכלל זה צמד המחליף את שני מיכלי ה-130 ליטר (כל אחד) סולר הטרקטור הסדרתי. כאמור – אין כל מידע נוסף או מידע רשמי כלשהו לגבי הפרויקט עד כה, ומכאן שגם ניתן רק לנחש אם ומתי נראה טרקטור סדרתי מתוצרת מסי פרגוסון המוזן מתאן.
אם המידע נכון, אז אין ספק שלמרות הזמן הארוך בו מנסים למצוא את הדרך להציע טרקטור תחרותי המוזן בגז מתאן דחוס, המאמץ כנראה שווה את זה; חברה כמו AGCO – במקרה זה באמצעות החברה-בת מסי פרגוסון – המצטרפת למירוץ ללא ספק תהווה קטליזטור להמשך והאצת פיתוח טרקטורים המוזנים בגז. המותג מסי פרגוסון אינו משווק בארץ. אנו נמשיך לדווח