פנד e100 Vario
פנד e100 Vario

פנד e100 Vario בשירות מיניציפלי

בספטמבר בשנה שעברה (2017) הפתיעה פנד הגרמנייה עם השקת הטרקטור החשמלי e100 Vario – טרקטור קומפקטי למטעים, לכרמים ולמגוון משימות רב תכליתיות; ההפתעה לא היתה רק בעצם השקת טרקטור על טהרת החשמל – עיקר ההפתעה, ובשל כך גם תשומת הלב הגדולה לה זכה הטרקטור, נבעה בשל העובדה שפנד הציגה מוצר מוגמר, מוכן לייצור, ולא עוד אב טיפוס עתידי שאף אחד לא יודע מתי נראה כמותו בשדה ובמטע. נציין כי הטרקטורים הראשונים נמסרו ללקוחות נבחרים לעבודה מפוקחת במטרה לוודא סופית שהטרקטור בשל למכירה לכל דורש, כאשר היצרנית מצהירה כי במהלך המחצית הראשונה של 2018 יוחל במכירה סלקטיבית ואיטית למעגל לקוחות גדול יותר, עד שבאמצע 2018 מתוכננות להתחיל המכירה והשיווק הסטנדרטים, לכל דכפין. נתון חשוב נוסף הוא בעובדה שהפנד e100 Vario מסוגל לעבוד חמש שעות מלאות עד שנוצר הצורך למלא שוב את המצברים.

פנד e100 Vario

פנד e100 Vario; הטרקטור החשמלי מסוגל להפעיל ציוד הידראולי, מכאני )באמצעות גל הינע( או חשמלי

מאחורי השקת הטרקטור הקומפקטי, הצר והמונע בחשמל בלבד, לא עמד רק האינטרס להציע טרקטור למשימות מטע וכרם הפועל בשקט מופתי ועם אפס פליטת מזהמים; השימוש בטרקטור חשמלי בשטחי המשק והחווה – בעיקר בקרבת בעלי החיים – כמו גם במקומות סגורים (חממות, אורוות ורפתות, למשל) הוא יתרון מובהק וברור, בפנד טענו כבר בשעתו, עם חשיפת ה-e100 Vario, שקהל היעד לטרקטור שכזה הוא רחב יותר מהשוק החקלאי, עם פוטנציאל של ממש להצליח גם במגזרים נוספים, דוגמת מרכזי ערים באירופה בהן אסורה כניסת כלי רכב פולטי רעלים.
עתה מודיעה פנד על תחילת השיווק והמכירות של ה-e100 Vario לתחום המוניציפלי המגוון, קרי: ערים באירופה בהן דרישה לכלים נקיים ושקטים, לעבודות תחזוקה, גינון, פינוי שלג ופיזור מלח בחורף, עבודות בשכונות מגורים, שאיבת עלים ולכלוך, טיאוט וכיו"ב – בנוסף לפנייה המסורתית למגזר החקלאי. פנד חשפה במסגרת תערוכה מיוחדת בתחום זה בגרמניה את הטרקטור עם מגוון רחב של ציוד מתחבר, חלק מתוצרת עצמית (של פנד) וחלק מתוצרת יצרנית נוספות, חלק הידראולי, חלק מונע באמצעות גל הינע וחלק חשמלי. בפנד פונים במלוא המרץ לשוק זה כאשר בשלב זה הם היחידים היכולים להציע מוצר שכזה, דהיינו: טרקטור כפול הנעה חזק וצר המונע בעזרת חשמל בלבד.
יש לציין כי המגמה באירופה מזה כמה שנים היא להוציא את כל כלי הרכב הפולטים רעשים וגזים רעילים ממרכזים אורבניים לטובת ציוד חשמלי שקט ונקי. מגמה זו ככל הנראה רק תחריף ותתחזק, ובפנד הצליחו לייצר מענה גם לטרקטורים הפועלים בתנאים ומקומות אלו, שעד כה הונעו כולם באמצעות מנועי דיזל. יבואנית פנד לארץ היא חברת אגרו תמיר מכפר תבור.

פנד e100 Vario

פנד e100 Vario