,

הצמיג המהפכני של Nokian


יצרנית הצמיגים הפינית נוקיאן (Nokian) מודיעה על השלב המסכם בפיתוח צמיג טרקטור מהפכני, המתיימר לתפקד באותה הרמה הן בכביש והן בשדה; מדובר באב טיפוס שהוצג לראשונה לפני כחצי שנה, ומאז לא נשמע הרבה אודותיו, כאשר עתה, כאמור, מודיעה החברה על שלב בחינות השדה הסופי של הצמיג, כמהלך אחרון לפני הייצור. המשמעות היא שצמיגים רבים מהסוג המדובר נמצאים ברגע זה בבחינה בתנאי אמת באתרים שונים בעולם, מותקנים על טרקטורים שונים בגודלם, משקלם והספקם, במטרה להגיע לנוסחה המנצחת והסופית לפני ייצור סדרתי.
הצמיג המדובר – עדיין ללא שם – משלב פרופיל 'טרקטורי' מוכר וקלאסי, עם בליטות בזווית 45 מעלות בקירוב עם כיוון הנסיעה, יחד עם פרופיל 'שבור' הכולל קוביות רבות, כפי שמתאפיינים צמיגי כביש, רכב שטח, משאיות וכיו"ב כלי רכב המיועדים לנוע גם בשטח וגם על אספלט. הבחינות הנמצאות עתה בעיצומן נועדו לוודא שתפקוד הצמיג הוא ברמה המצופה מטובי הצמיגים הן בשטח והן על הכביש, שני תנאי סביבה שונים בתכלית.
מבחינת Nokian – ולא רק – מדובר בתחום שרבים מבין האנליסטים מאמינים כי הוא העתיד של הצמיגים לשימוש חקלאי, ותחום שעבורו צפויה הגידול המשמעותי ביותר מבחינת נפח שוק בשנים הקרובות, לבטח באירופה. הבעיות הרבות הצצות עם התגברות השימוש בטרקטורים חקלאיים (גם) על כבישים ציבוריים, וזאת בשל היקפי העבודות החקלאיות שרק הולכים וגדלים והמרחק בן החלקות השונות ל'בסיס האם', אינן ייחודיות רק לשלדה, היגוי, יחסי העברה ומערכות בטיחות; הגומי המחבר למעשה בין המכונה לדרך חשוב לא פחות, ולכן העמדת מוצר שכזה על המדף נועדה למלא וואקום שהולך וגדל.
מבחינת מבנה הצמיג לא שינו ב-Nokian כאמור מהותית את הבליטות המוכרות וכיוונן, אבל הבליטות עצמן מחולקות למקטעים (לטובת ניקוז מים יעיל יותר על דרכים סלולות) והרבה גומי נותר במרכז הצמיג – עליו נשען רוב המשקל במגע עם האספלט.
מ-Nokian נמסר כי המטרה היא להגיע לייצור סדרתי של הצמיג המהפכני כבר בתחילת 2019. יבואנית Nokian לארץ היא חברת ששאל אינטרנשיונל בע"מ. נמשיך לעדכן