קומביין Tribine T1000
,

גרסה מעודכנת לגדול מכולם (וידאו)

קומביין Tribine T1000

קומביין Tribine T1000

באוגוסט 2016 עדכנו אתכם על תחילת הייצור ה"סדרתי" של קומביין התבואות הגדול בעולם – ה-Tribine האמריקאי. נזכיר כי מדובר במיזם פרטי של בן דילון – חוואי ויזם מקנזס, שהחל עם הפרויקט כמה וכמה שנים קודם לכן, כאשר את החיזוק המשמעותי ביותר לגבי הסיכויים להצלחתו המסחרית של קומביין שכזה קיבל דילון עם השקת אב הטיפוס הראשון כבר ב-2013 וקבלת התגובות הנלהבות של חקלאים אמריקאים רבים, ולא רק.

קומביין Tribine T1000

קומביין Tribine T1000

מסתבר שהפרויקט ממשיך, ובמלוא העוצמה; זה עתה השיקה החברה הצעירה את הקומביין העדכני ביותר שלה – ה-Tribine T1000 שייצורו כבר החל ושכלים ראשונים מסדרה זו כבר בדרכם אל הלקוחות. הכלים החדשים מיוצרים במפעל גדול שהוקם לשם כך בניוטון שבקנזס. על פי הודעת החברה מיושמים בדגם החדש אינספור שיפורים, תוספות, חיזוקים ועדכונים שחלקם הגדול נובע מבקשות והערות של לקוחות. במקבל הועברו אבות הטיפוס עוד אי-אלו אלפי שעות בחינה וניסוי, במטרה להגיע אל מוצר מוגמר שיעמוד בדרישות ובציפיות הגבוהות מלכתחילה מכלי שבאמתחתו כל כך הרבה "הכי"; הבסיס נותר דומה למוכר מהדגמים הראשונים, דהיינו: מרכב ושלדה פירקיים הכוללים שני חלקים עיקריים: קבינה, שולחן ומנוע מלפנים, ומיכל זרעים ענק (הגדול בשוק עם נפח של 35 מ"ק!), מערכת ריקון (המהירה בשוק – 15 מ"ק בדקה; די והותר למלא נגרר משאית גדול בכשתי דקות…), ו…מנוע נוסף; ה-Tribine T1000 מונע באמצעות שני מנועי קאמינס בנפח 9.0 ליטר כ"א, המציעים במשולב 650 כ"ס המשמשים הן להינע הכלי, והן להפעלת השולחן ומערכת הריקון האימתנית.

ב-Tribine T1000 החדש בוצעו אי-אלו שינויים במערכת הפנימית (תוף, מנערות ועוד) במטרה למזער כניסת לכלוך, אדמה או אבנים וכמוכן לזרז עוד יותר את עבודת הקומביין. החברה מציעה חלקים פנימיים חדשים להתקנה על פי דרישות הלקוח – להתאמה טובה מעד כה לסוגי תבואות שונים. ניתן לחבר אל קדמת הכלי מגוון רחב עוד יותר מעד כה של שולחנות קציר, מתוצרת יצרניות שונות.
ב-Tribine שינו את מערכת העברת הכוח, כך שהקומביין הענק יוכל לנוע מהר ורחוק יותר באופן עצמאי. התאוצה מתיימרת להיות מהירה משמעותית מעד כה, והמהירות המרבית היא 48 קמ"ש. גם מערכת ההיגוי שופרה במטרה להציע פעולה חלקה, מהירה ונוחה יותר, לשיפור היציבות בתנאי העבודה השונים כמו גם בנסיעה מהירה יותר על הכביש. על פי החברה הושם דגש מיוחד על סנכון פעולת ה'שבירה' של הקומביין (הפירקיות) יחד עם ההיגוי המתווסף לכך, בסרן האחורי.
חדשה היא גם מערכת פיזור פסולת הקש רחוק ורחב יותר עם פיזור שווה לכל רוחבו, העומד מעתה על כ-23 מטרים.
שינויים נוספים בוצעו בקבינה, במטרה להציע נוחות גבוהה יותר למפעיל; בין היתר הוחלפו השמשות הפונות לאחור באטומות יותר בפני רעשים, הבידוד שופר גם ביתר חלקי הקבינה, הנדסת האנוש שופרה בכל הקשור לתפעול ובתוך כך מיקום ועיצוב מחדש של מתגים וכפתורים בסביבת המפעיל.
Tribine אינה מפרסמת מחירים, בין היתר מהסיבה שבשלב זה היא פועלת בעצימות נמוכה מול לקוחות נבחרים, ובארה"ב בלבד. מטרת החברה היא להגיע למוצר מוגמר בשל מכל ההיבטים, ותקוותם כי ה-T1000 החדש אכן הגיע למעמד זה. מן הסתם תהוונה תגובות הלקוחות זרז להרחבת הייצור, והשיווק בעקבותיו. אנחנו, כרגיל, נמשיך לעקוב

קומביין Tribine T1000

קומביין Tribine T1000