, ,

שיפור הרפתנים הקטנים


יצרנית המעמיסים הקומפקטיים ההולנדית Tobroco, המייצרת ומשווקת את מותג המעמיסים Giant, מודיעה על שדרוג ושיפור המעמיסים הזעירים הייחודיים מתוצרתה המופעלים על ידי מפעיל העומד בחלקם האחורי. מדובר על דגמים המוצעים עם מגוון מנועים לבחירה (הונדה או קובוטה עם 20, 21 או 25 כ"ס, בנזין או דיזל), משקל העבודה שלהם עומד על 750-810 ק"ג והם מסוגלים להרים משקל של עד 434 ק"ג בכף. אורך כלים אלו עומד על פחות מ-140 ס"מ (בכדי להשיג נתון זה נעדרת עמדת ישיבה עבור המפעיל), רוחבת נע מ-76-100 ס"מ (תלוי בצמיגים) והם מסוגלים להרים מטען עד לגובה מרבי (ציר הכף) של 2.1 מטרים.

Giant מציעה מעמיסים זעירים אלו לעבודות בסביבה צפופה וקשה לתמרון, בתוך כך במשקים חקלאיים, ברפתות, דירים, אורוות או לולים, במשתלות וכיו"ב. כמו כן אלו כלים המשמשים גננים, קבלני פיתוח ונוף, עבודה בשירות מוניציפלי, חצרות מפעלים או חומרי בניין ועוד.
שיפור ורענון דגמים אלו בהיצע ג'יאנט כולל בראש ובראשונה אצת החלפת המערכת ההידראולית בחדשה – חזקה ומהירת תגובה ביחס לזו שהוצעה בדגמים אלו עד כה. מדובר מעתה במשאבה המציעה ספיקה של 35 ליטר/דקה והבנויה מכלולים מאסיביים, גדולים וחזקים יותר. בתוך כך מובטחת תגובה מהירה יותר לפקודות המפעיל כמו גם דיוק משופר. יחד עם שיפורים אלו הוחלפו גם מכלולי תפעול המערכת ההידראולית – מתגים ומנופים – במטרה להציע ארגונומיות טובה יותר ולהקל בכך על עבודת המפעיל.
עוד חדשים הם המנועים ההידראוליים המניעים את הגלגלים, המתיימרים להיות גדולים ומאסיביים יותר ולהציע אמינות, קשיחות ושרידות גבוהות מבעבר, יחד עם פעולת נסיעה חלקה ונעימה יותר עם פחות טלטלות או 'מכות' בעת הזינוק. עוד מבטיחים אנשי Giant תחזוקה מופחתת באגף זה. אל אלו מצטרפת מערכת חדשה המכונה Soft Brake המביאה באופן מדורג ונטול מכות את הכלי לכדי עצירה עם עזיבת המפעיל את המצערת. מערכת זו מוצעת כאופציה בתשלום.

בעוד המרכב, השלדה, מערכת ההינע והמנועים נותרו ללא שינוי, הוחלפה רצפת עמדת המפעיל בחדשה, המוצעת מעתה על תושבות שיכוך חדשות תוך הבטחה לעמידה נוחה מבעבר והורדת כמות הוויברציות והמכות המועברות אל רגלי המפעיל. כל אלו נועדו לשפר באופן משמעותי את הנוחות בעבודה ממשוכת על הכלי. המדרס האחורי ניתן לקיפול, לטובת קיצור הכלי לצורך הובלה ממקום למקום על נגרר או בארגז הטנדר/משאית.
חדשות נוספות מתייחסות למערכת החיבור והניתוק ההידראולית המהירה החדשה לציוד מתחבר בקצה הזרועות (אופציה בתשלום) והרחבת היצע ציוד המתאים להתחבר לכלים אלו המוצעים על ידי היצרנית.
יבואנית Giant לארץ היא חברת ט.ק. שיווק והפצה.