קלאאס (CLAAS) הגרמנייה החלה לשווק מכשירים חדשים למדידת רמות הלחות בירק לתחמיץ, בחציר ובקש, כציוד משלים עבור היצע המיכון החקלאי הנרחב שלה, המיועד לעבודות חציר וקש. בין היתר מוצע מעתה מכשיר מדידה אשר מסוגל למדוד דחיסות החומר, וזאת באמצעות חיישן לחץ המותקן בקצהו המוחדר אל החציר/קש/ירק קצור לאחר שנכבש. חיישן זה מסוגל לעמוד ברמת דיוק גבוהה את רמת דחיסות החומר, ובניגוד למנגנונים מכאניים ידניים שביצעו מדידה כזו עד כה, מדובר כאן בביצוע מהיר וקל, תוך אפשרות לאגירת ושמרת הנתון בלחיצת כפתור בזיכרון המכשיר; ניתן לאגור במכשיר עד 1,000 נתונים שונים. המכשיר כולל יציאת USB באמצעותה ניתן להוריד בקלות את כל הנתונים שנאספו למחשב אחר, כמו גם לעדכן את התוכנה בעת הצורך בקלות רבה.

בנוסף למכשירי מדידת לחות ודחיסות לחציר וקש מציעה קלאאס גם מכשירים דומים המיועדים לביצוע ממדידות בזרעים שלמים או טחונים, המשמשים כחלק מהמזון לבע"ח או מיד לאחר הקציר.
ככלי מדידה מקצועיים וייעודיים מותאמים מכשירי מדידת הלחות של קלאאס לקבלני חציר וקש, מפעלים לייצור תערובת לבעלי חיים ותחמיץ כמו גם עבור רפתנים גדולים הרוצים לקבל מידע אובייקטיבי ומקצועי לגבי החציר והקש הנרכשים על ידם.
מכשירי המדידה החדשים של קלאאס מוצעים מעתה באמצעות סוכני קלאאס השונים. יבואנית קלאאס לארץ היא חברת אגרו תמיר מכפר תבור.