פנד 1050 Vario
,

פנד – הסטנדרט החדש

פנד 1050 Vario

פנד 1050 Vario

ארגון החקלאות הגרמני DLG, אשר מבחניו לציוד חקלאי הפכו לאמת המידה באירופה (ולא רק) כיום, מפרסם את תוצאות המבחנים אותם ביצע לפנד ואריו 1000 ואלו בהחלט עומדות בקנה אחד עם רף הציפיות הגבוה אליו התרגלנו בטרקטורים אלו. המכון בחן במקביל את שלוש הגרסאות של הסדרה – 1042 Vario, 1046 Vario וספינת הדגל 1050 Vario. אלו הטרקטורים הסטנדרטיים (שאינם פרקיים וכוללים גלגלים אחוריים גדולים מהקדמיים) המתקדמים והחזקים בשוק כיום.

פנד 1050 Vario

פנד 1050 Vario

תוצאות המבחן המשולב, המשקלל צריכת דלק בשבעה סוגי עבודה שונים (הסטנדרט למבחנים אלו ב-DLG זהה כמובן עבור כל הטרקטורים הנבחנים), קבעו נתונים שוברי שיאים ולמעשה הופכים את דגמי סדרה 1000 Vario של פנד לטרקטורים היעילים ביותר בשוק כיום, קרי: הצורכים הכי מעט דלק ביחס לתפוקה. נתוני המבחנים של DLG מלמדים כי נתון צריכת הדלק והאוריאה הממוצע עבור הפנד ואריו 1042 עומד על 236 גרם דלק/קילו-ואט-שעה ו-19.1 גרם אוריאה/קילו-ואט-שעה; תוצאות הפנד ואריו 1046 עומדות על 234 גרם דלק/קילו-ואט-שעה ו-21.3 גרם אוריאה/קילו-ואט-שעה ועבור פנד ואריו 1050 מדובר על 233 גרם דלק/קילו-ואט-שעה ו-23.1 גרם אוריאה/קילו-ואט-שעה – "סטנדרט חדש לגמרי בסגמנט", כפי שהוגדר על ידי עורכי הבדיקות ב-DLG.

פנד 1050 Vario

פנד 1050 Vario

מבחינת פנד מדובר במחמאה גדולה וחשובה, וחיזוק להצהרותיה כי הטרקטורים שלה הם המתקדמים והיעילים בעולם כיום. ב-DLG הדגישו עם סיכום תוצאות מבחני גרסאות סדרה 1000 Vario כי "מדובר בנתונים הטובים שנמדדו אי פעם במבחני הארגון", עם תוצאות שהוכיחו חיסכון בין 15-25% ביחס לנתונים הטובים ביותר שנמדדו על ידי DLG.
עבור פנד מדובר כמעט בצרות טובות, שכן בחברה לא עומדים בקצב הייצור, והתכנון למכור 500 טרקטורים מסדרה 1000 ואריו הפך כבר מזמן ללא רלוונטי, עם הרחבת הייצור וניסיון לעמוד בביקושים; כבר באוקטובר 2017 ירד ה-1000 ואריו ה-1,000 את פס הייצור, ומאז הרחבת השיווק של סדרה זו גם לצפון אמריקה (שם הם משווקים תחת המותג צ'לנג'ר) ולאוסטרליה, הביקוש רק גדל עוד יותר ביחס ליכולת הייצור. אכן צרות טובות…

פנד 1050 Vario

פנד 1050 Vario