"מפעל ייצור המיכון החקלאי המודרני הראשון בוייטנאם", כך מוגדר בעיתונות המקומית המפעל החדש שהוקם על ידי חברת Truong Hai Automobile Joint Stock המקומית, הפועלת תחת השם Thaco – ראשי התיבות של שמה המלא. Thaco הוקמה ב-2003 ומייצרת מאז – תחת רישיון – כלי רכב מסחריים של יונדאי ופוטון לשוק המקומי. המהלך החל בהרכבה בלבד של מכלולים שיוצרו במדינות המוצא של יצרניות אלו (קוריאה וסין, בהתאמה) והגיע מהר יחסית לשלב בו כל המכלולים מגיעים מהשוק המקומי. בנוסף מייצרת החברה מכוניות פרטיות – בשיטה דומה – מבית קיה, מאזדה ופיז'ו, כך שהיא בהחלט בעיניי ייצור, הרכבה ושיווק כלי רכב…

אם הטרקטורים בתמונות נראים לכם מוכרים מהיכנשהו, אינכם טועים; Thaco החלה לייצר טרקטורים בשיתוף פעולה עם LS הקוריאנית, יצרנית טרקטורים המוכרת גם אצלנו, וניתן להניח – בהיעדר כל מפרט טכני או פרסום מספרים ומידות בשלב זה – כי מדובר בייצור טרקטורים של LS תחת הסכם השת"פ בין שתי החברות, הסכם שנחתם כבר בשנה שעברה.
מחברת Thaco נמסר, במהלך טקס הפתיחה החגיגי ורב המשתתפים של מפעל הייצור הראשון שהוקם ב-Chu Lai, כי המפעל הוקם שהשקעה של 22 מיליון דולר והוא כולל פסי ייצור והרכבה מתקדמים ומודרניים, עם יכולות ותוכניות לייצר עד 2,000 טרקטורים בשנה; מ-Thaco נמסר כי היעדים הם ייצור כ-500 טרקטורים ב-2018 והגעה לייצור של עד 2,100 טרקטורים (בשנה) ב-2026.
LS תספק הדרכה, אימון וסיוע טכני נרחב עבור Thaco, בין היתר עם עזרה באפיון מדויק של צורכי השוק המקומי, התאמה מרבית לדרישות חקלאי וייטנאם, חיפוש והכוונה במציאת ספקים מקומיים למכלולים רבים, כאשר ההצהרה היא להגיע לפחות לשימוש של 50% חלקים ומכלולים מייצור מקומי.
תוכניות Thaco מדברות על ייצור ליין טרקטורים קומפקטיים ובינוניים בסיסיים ותחרותיים לשוק המקומי, כמובן, אך גם לייצא טרקטורים ומיכון חקלאי נוסף למדינות שכנות דוגמת לאוס, קמבודיה, מיאנמר, אינדונזיה והפיליפינים. בין תוכניות היצרנית החדשה נמצאים גם קומביינים וציוד חקלאי נוסף.
בשלב זה לא ידוע על תוכניות מצד Thaco להציע טרקטורים מתוצרתה בשווקים מערביים, על כל התקינות הנדרשות לשם כך.