ג'ון דיר 5125ML
, ,

חיזוק דגמי המטעים הירוקים

ג'ון דיר 5090EL

ג'ון דיר 5090EL

ג'ון דיר מרחיבה את היצע הטרקטורים למטעים ולכרמים מתוצרתה עם הוספת 4 גרסאות מונמכות ועתירות הספק. הטרקטורים החדשים – 5090EL עם 90 כ"ס ו-5100ML, 5115ML ו-5125ML (עם 100, 115 ו-125 כ"ס בהתאמה) – מבוססים מכאנית על סדרה 5E העדכנית ומתיימרים להציע ממדים קומפקטיים (בעיקר בממד הגובה; הגובה הכולל עומד על 175 ס"מ עם קשת הגנה) בשילוב מנוע רב עוצמה במטרה להעלות את רמות התפוקה והביצועים בסגמנט זה. בג'ון דיר מסבירים כי הציוד המיועד לעבודה במטעים ובכרמים הולך ונעשה יעיל ומאסיבי יותר, במטרה להעלות את תפוקת העבודה, וכפועל יוצא נדרשים טרקטורים חזקים יותר ויותר בכדי להפעילו כראוי וביעילות. בנוסף תוכננו טרקטורים אלו לתפקד גם ככלים רב תכליתיים במשק או בחווה (כולל עם כף קדמית), ולפיכך מודגשות תכונות כמו ממדים קומפקטיים ויכולת תמרון גבוהה הנדרשות לביצוע משימות רבות בתנאי צפיפות, גובה ומרווח מוגבלים. בין היתר הונמכו יחידות הכיסא מעל למרכב, יחידת ההגה ונקודות עיגון קשת ההגנה לשלדה.
בג'ון דיר טוענים כי יכולות ההרמה בקצה הזרועות האחוריות "דומה למקובל בטרקטורים רב תכליתיים חזקים", עם נתון של 1.5 טון ב-5090EL ו-2.7 טון אצל יתר הכלים החדשים.

ג'ון דיר 5100ML

ג'ון דיר 5100ML

הטרקטורים החדשים קיבלו סרנים קדמיים מחוזקים ושלדה המתוכננת לשאת משקל גבוה מבעבר, וזאת לטובת האפשרות לרתום ציוד כבד יותר הן על הזרועות האחוריות והן מלפנים – כמשקולות או כבסיס להתקנת ציוד כבד (מיכל ריסוס, למשל), כמו גם לעמוד בעומסים הנוצרים כתוצאה מעבודה עם מעמיס קדמי, כאמור. בסיסי החיבור למעמיס קדמי הם חדשים בכלים אלו, ומתיימרים להציע חוזק, קשיחות ומאסיביות גבוהים משמעותית מהמקובל בסגמנט, מבטיחים בג'ון דיר.
הטרקטורים החדשים אינם מוצעים עם האופציה לזרועות הידראוליות או יציאת PTO מלפנים. בג'ון דיר מציעים טרקטורים אלו כסטנדרט עם צמיגים חקלאיים או צמיגים תעשייתיים לבחירה, בעיקר לטובת חלוקה בין הנדרשים לעבוד יותר על אדמה רכה ולבין הנדרשים לעבוד (גם) על מצע קשה דוגמת אספלט או בטון.
המנועים המשרתים בטרקטורים החדשים הם כולם 4-צילינדריים בנפח 4.5 ליטר המוצעים ב-4 רמות הספק, כאמור. הכוח מועבר אל כל הגלגלים באמצעות תיבת הילוכים PowrReverser בה ניתן לשנות את כיוון הנסיעה ללא שימוש במצמד, המוצעות בתצורת 12f/12R או 16F/16R, תלוי בגרסה.
עוד חדשה בה מתגאים בג'ון דיר מתייחסת למערכות הדיאגנוסטיקה והשליטה הממוחשבת המתקדמות המוצעות בכלים אלו – לטענת אנשי היצרנית, לראשונה בסגמנט; מדובר במערכת הטלמטיקה JDLink המאפשרת בקרה, מעקב, קבלת נתונים והתרעות מהטרקטור היישר אל הטלפון הנייד או המחשב, בכלל זה מיקום, שעות מנוע, צריכת דלק, התרעה לקראת טיפול ועוד.
למעט ג'ון דיר 5125ML שייצורו יחל בסתיו, לקראת סוף השנה, יתר הגרסאות מבין הטרקטורים החדשים למטעים ולכרמים יוצעו למכירה באמצעות סוכני ג'ון דיר החל מאפריל הקרוב. יבואנית ג'ון דיר לארץ היא חברת מפרם מעמק חפר.

ג'ון דיר 5125ML

ג'ון דיר 5125ML