ג'ון דיר E160
, ,

טרקטורוני כיסוח חדשים מג'ון דיר (וידאו)

ג'ון דיר E160

ג'ון דיר E160

ג'ון דיר החלה לשווק את סדרת טרקטורוני הכיסוח החדשה 'סדרה 100'. מדובר בתשע גרסאות הנכללות בסדרה, המתמקמת כסדרת הבסיס בהיצע טרקטורוני הכיסוח של ג'ון דיר בארה"ב עם מנועים המציעים 17.5 עד 25 כ"ס, תלוי בגרסה. סדרה 100 החדשה היא למעשה ריענון, שדרוג ושיפור של סדרה וותיקה יותר בשם זה, כאשר הלכה למעשה כמעט ואין מכלול או חלק שלא עודכן וטופל, כך שמדובר בפועל בסדרה חדשה לגמרי; סדרה זו פונה אל חובבים ובעלי גינות, ואינה מיועדת לגננים מקצועיים. עד כה כונתה הסדרה 100D ומעתה שמה 100E.
מבחינת ג'ון דיר הכלים השייכים לסדרה זו מוגדרים כ"פונים ללקוחות המחפשים את טרקטורון הכיסוח הראשון שלהם", קרי: בעלי נחלות ובתים עם מדשאות גדולות. אגב, אין להתבלבל עם סדרה X100 הדומה בשמה, אך המציעה כלים קומפקטיים עוד יותר והמוצעת באירופה.
כל הטרקטורים הקומפקטיים החדשים מסדרה 100 מוצעים עם מערכת העברת כוח הידרוסטאטית והינע אחורי בלבד, למעט בגרסת הבסיס – E100 – שם מוצעת תיבת הילוכים אוטומטית. רוחב שולחנות הקציר נע בין 42" ל-54" (כ-107 עד כ-137 ס"מ) וניתן להזמין סל איסוף אחורי ולהטות לכיוונו את הוצאת הגזם, או – להעיף את הגזם לאחד משני צדדי השולחן – או להותירו במקומו, הכל לפי דרישת הלקוח.
סדרה 100 החדשה מהווה כאמור את כרטיס הכניסה אל תחום טרקטורוני הכיסוח אצל ג'ון דיר בצפון אמריקה, וככזה הושם דגש עליון על הנדסת אנוש נוחה, קלות בתפעול ורמת בטיחות מרבית. בין היתר מתגאים בג'ון דיר על התחזוקה השוטפת הקלה והנוחה במיוחד, כאשר גולת הכותרת בסדרה החדשה היא היכולת להחליף את מסנן הדלק תוך 30 שניות בלבד, ללא לכלוך; בג'ון דיר מיקמו את המסנן במיקום בולט וקל לגישה – והפוך. כך שעם הסרתו לא נשפך שמן או נוצר לכלוך כלשהו, מה שמצטרף להבטחות הידידותיות למשתמש.


התפעול מתיימר להיות קל ואינטואיטיבי, עם דגש, כאמור, על סעיף הבטיחות. כך למשל נקבע כוון הנסיעה (לפני או לאחור) באמצעות 2 דוושות בצידו הימני של המדרס, כאשר תפעול כל דוושה משנה את כיוון הנסיעה, וניתן לביצוע רק כאשר הרגל מרפה מדוושה אחת, על מנת ללחוץ על השנייה.
בנוסף רועננו ושופרו כל המתגים וידיות התפעול, בראשן ידית חדשה ונוחה לתפעול מעד כה לקביעת גובה הכיסוח – גם תוך כדי נסיעה; מערכת ההתנעה טופלה כך שניתן להניע בלחיצה – ללא משנק (צ'וק) גם בטמפרטורות סביב האפס מעלות; יחידת הכיסא חדשה ומתיימרת להציע נוחות משופרת ומיקום נוח יותר לגישה אל מכלולי התפעול של הטרקטורון, וכיו"ב. יבואנית ציוד הגינון של ג'ון דיר לארץ היא חברת י. קמחי מכפר הנגיד.