קובוטה M7

קובוטה M7

קובוטה היפנית משיקה את הדור הבא של הטרקטורים הגדולים ביותר מתוצרתה – סדרה M7. השם נותר דומה – M7002 במקום M7001 עד כה, וכך גם רוב העיצוב, אך מתחת לפח כמו גם בתוך הקבינה מדובר ברענון משמעותי ונרחב.
עיקר החדשות הן בתיבת ההילוכים החדשה – פאוור-שיפט עם 5 הילוכים, 6-שלבי מתוצרת ZF, ביכולת הנשיאה הגבוהה יותר (11.5 טון בסדרה העדכנית), שיפור בנוחות, איכות ההרכבה והחומרים, רמת הבידוד והנדסת האנוש בקבינה ובהוספה כסטנדרט של מערכת ניהול, שליטה ובקרה מתקדמת המכונה TIM לדגמי הסדרה.
סדרה M7 החדשה מושקת בשלוש גרסאות, כולן מונעות עדיין באותו מנוע ה-6.1 ליטר ה-4-צילינדרי המוכר של קובוטה ששירת סדרה זה עד כה: M7132 עם 130 כ"ס (עד 150 כ"ס עם PowerBoost), M7152 עם 150 כ"ס (עד 170 כ"ס עם PowerBoost) ו-M7172 עם 170 כ"ס ועד 175 כ"ס עם PowerBoost – כיום הטרקטור החזק ביותר המיוצר על ידי קובוטה.

קובוטה M7

קובוטה M7

תיבת ההילוכים החדשה של ZF היא כאמור מסוג פאוור-שיפט עם 5 הילוכים ו-6 שלבים והיא מדגם ה-TPT העדכני של ZF, ה"יודע" לטפל בהספקים של עד 320 כ"ס, די והותר במקרה דנן. התיבה מציעה 30 הילוכים לפנים ו-15 לאחור כאשר אופציית הילוכי הזחילה מעלה נתון זה לכדי 54 הילוכים קדמיים ו-27 אחוריים. כמקודם כך גם בסדרה המעודכנת מוצעת תיבה רציפה (K-VT) כאופציה.
במטרה להפוך את הטרקטורים מסדרה M7 ליעילים ובעלי תפוקה גבוהה עוד יותר שימרו בקובוטה אמנם את הממדים הקומפקטיים יחסית והשימוש במנועים צנועי הספק (יחסית), אך במקביל חיזקו את השלדה והחליפו את הצמיגים הסטנדרטיים בגדולים ומחוזקים יותר (600/60R28 במקום 540/65R28 מלפנים ו-710/60R38 במקום 650/65R38 מאחור, עד כה). כך הועלה כושר הנשיאה לכדי 11.5 טון, מה שכמובן מאפשר נשיאת ציוד כבד וגדול יותר, ובמקביל הוגדלו הצמיגים, כאמור, בכדי לבטל את עליית דחיסת הקרקע המתבקשת בשל כך. בקובוטה טוענים כי דגמי M7002 מציעים יכולת ציפה טובה יותר יחד עם כושר גרירה ואחיזה גבוהים יותר בהשוואה לדגמי סדרה M7001 היוצאת.
הקבינה החדשה טופלה כמעט מכל היבט במטרה להעלות את רמת החיים ואיכות החיים של המפעיל; השיכוך והחיבור לשלדה הם חדשים, ומבטיחים יכולות גבוהות מעד כה. כל הבידוד הוחלף – הן כנגד רעשים והן כנגד טמפרטורות חיצוניות והכיסא הוא חדש ומשודרג מתוצרת Grammer עם עוד יכולות כיוון והתאמה. הג'וי-סטיק שודרג ומאפשר עוד שליטה ובקרה עם פונקציות חדשות.
סעיף הטכנולוגיה המתקדמת מקבל תגבור משמעותי בסדרה המעודכנת בדמות מערכות שליטה ובקרה חדשות. מערכת המכונה TIM הופכת לסטנדרט בסדרה M7002 והיא

קובוטה M7

קובוטה M7

בנוסף שופרה מערכת הניהוג האוטומטי עם הבטחה לדיוק רב יותר ועוד נפח זיכרון, להקל הכנסת עוד נתונים למערכת לשימוש עתידי או חוזר. מערכת ה-TIM מיועדת בעיקר להקל את העבודה עם ציוד מכאני נגרר, בפרט מכבשי חציר והיא מתבססת בין היתר על חיישנים המעבירים מידע בזמן אמת על מהירות, כיוון, מיקום, נתוני מנוע ועוד. המערכת מחוברת בין היתר למערכות ההינע, מחשב ניהול המנוע ומערכת ההיגוי האוטומטי והיא מתבססת על טכנולוגיית Isobus משלב 3 העדכנית. באמצעותה יכול המפעיל להסיר ידיו ומאמצים משמירה על נתיב וקצב העבודה בעת כבישת חבילות חציר, שכן ה-TIM דואגת עצמאית לכל: מהשמירה על הנתיב המדויק מעל ל'וואל', דרך מהירות העבודה האופטימלית בהתחשב בכל תנאי הסביבה ועד לתפעול אוטומטי של כל המערכות הנדרשות בעת העצירה ופליטת החבילה המוכנה – ולאחר מכן: המשך הנסיעה, בכלל זה העלאת והורדת הסל"ד לפי הצורך, פתיחת וסגירת פתח פליטת החבילה במכבש, הפסקת והמשך פעולת המכבש וכיו"ב. בקובוטה מבטיחים עלייה משמעותית בתפוקה של דגמי הסדרה העדכניים ביחס לאלו היוצאים, עם שורה תחתונה של חיסכון ניכר בעלויות השוטפות.
אחרונים חביבים נציין את תאורת ה-LED החדשה, כיוון המראות החשמלי ומצלמת הרוורס המשדרת את הנעשה מאחור אל מול פני המפעיל.
קובוטה כבר החלה לשווק את דגמי סדרה M7002 החדשה בצרפת – שם הם גם מיוצרים, כאשר בקיץ הקרוב יורחב השיווק ליתר מדינות אירופה ובכלל זה אלינו. יבואנית הציוד החקלאי של קובוטה לארץ היא חברת מכשירי תנועה