קוורנלנד 2500 i-Plough
, ,

שיפור המחרשות בקוורנלנד

קוורנלנד 2500 i-Plough

קוורנלנד 2500 i-Plough

קוורנלנד הנורבגית משיקה דור חדש ומשופר של המחרשות הנישאות והמתהפכות מסדרה 2500 i-Plough. עיקר השינויים והשיפורים מתמקדים בשתי נקודות: הראשונה – מיקום חדש של גלגל המחרשה, והשנייה – מערכת בקרה ושליטה אלקטרונית חדשה המקלה בעיקר במעבר ממצב הובלה למצב עבודה.
הגלגל החדש ממוקם שונה – יותר לפנים – ביחס למיקומו עד כה בסדרת מחרשות זו. בכך, מסבירים בקוורנלנד, מוצע פיתרון יעיל ונוח יותר לעבודה בקצה גבול החלקה או קרוב יותר לגדרות או כל מכשול אחר. הגלגל נשלט – כמקודם – באמצעות מערכת ה-ISOBUS וניתן באמצעותו לכוון במדוייק את עומק החריש. מיקום הגלגל, מציינים בקוורנלנד, אינו פוגע במערכת כיוון רוחב העבודה (המרחק בין הלהבים) שגם היא נשלטת מתוך הטרקטור. השליטה בכך מתיימרת להיות מדויקת ונוחה יותר, שכן בין היתר הוחלפה שלדת המחרשה במעודכנת ומחוזקת, במטרה לאפשר את מיצוי מיקומו החדש של הגלגל ולעמוד בעומסים גבוהים מבעבר, בעיקר לטובת היכולת לעבוד מהר יותר ללא חשש לנזק.

קוורנלנד 2500 i-Plough

קוורנלנד 2500 i-Plough

מערכת השליטה והבקרה האלקטרונית של קוורנלנד בסדרת מחרשות זו (המכונה i Plough) חדשה אף היא, כאמור, והיא חווה שדרוג ושיפור שלישי מאז הוצגה ב-2015, כאשר כל שדרוג בתוכנה מבוצע עם צבירת עוד ועוד ניסיון והיזון חוזר מצד מפעילים, במטרה להגיע למנגנון שליטה ובקרה מושלם עבור מחרשות מסדרה זו. כיום מאפשרת המערכת כיול כמה מצבי עבודה (עומק, רוחב) יחד עם כמה תצורות להובלה, כאשר לאחר הכיול יכול המפעיל להגיע אל המצב המבוקש בלחיצת כפתור, ללא הצורך לכוון בכל פעם את כל שניתן לכיוון מחדש. כמובן שגם היפוך המחרשה בסוף השורה מתבצע בלחיצת כפתור, ללא שימוש בכל מתג או ידית נוספת.
בקוורנלנד טוענים כי הכנסת שני שיפורים אלו בסדרת המחרשות 2500 i-Plough הופכת אותן ליעילות יותר ומאפשרות תפוקת עבודה גבוה מעד כה. מחרשות ה-2500 i-Plough מוצעות עם 4, 5 או 6 להבים ומיועדות לטרקטורים עם עד 280 כ"ס.
נציגת קוורנלנד בארץ היא חברת מפרם מעמק חפר.

קוורנלנד 2500 i-Plough

קוורנלנד 2500 i-Plough