קומביין רוסטלמאש Torum 770

רוסטלמאש (Rostelmash) הרוסיה מבצעת צעד נוסף אל המערב, עם הצגת קומביין תבואות חדש בשם Torum 770. מדובר בשם וותיק יחסית אצל רוסטלמאש, אך הדגם שהוצג מהווה גרסה חדשה, מתקדמת ותחרותי ביחס לדורות הקודמים. רוסטלמאש Torum 770 מצטרף לקומביין קטן במקצת בשם RSM 161 איתו החלה רוסטלמאש את חדירתה לתחום הקומביינים לתבואות במערב, ב-2015.

קומביין רוסטלמאש Torum 770

קומביין רוסטלמאש Torum 770

נזכיר כי רוסטלמאש נוסדה כעוד יצרנית מיכון חקלאי ברוסיה הסובייטית ביוזמת ובבעלות הממשלה עוד ב-1929. מאז 1931 מפתחת ומייצרת החבר קומביינים לתבואות ומבחינת מספרי כלים שיוצרו היא נחשבת לאחת הגדולות בעולם. לאחר אי אלו תהפוכות, בכלל זה במהלך נפילות חומות הגוש הסובייטי, נמצאת רוסטלמאש מאז שנת 2000 בידיים פרטיות. בשנת 2007 רכשה רוסטלמאש את Buhler Industries הקנדית, בעלת מותג המיכון החקלאי הוותיק והנודע וורסטיל (Versatile).
רוסטלמאש Torum 770 תוכנן ומיוצר במטרה לעמוד בסטנדרטים המערב אירופאיים, עם יתרון בדמות רמת אמינות גבוהה, פשטות מכאנית יחסית, תחזוקה זולה ומחיר רכישה תחרותי. כמנוע משרת כאן קאמינס בעל 6 צילינדרים המייצר 520 כ"ס והעומד בתקני פליטת המזהמים האירופאיים 'שלב 4'. קוטר המאסף הקדמי הוא 762 מ"מ ורוחבו 3.2 מ'. שטח הדייש הוא 5.4 מ"ר ושטח המסנן הוא 5.2 מ"ר. שוני מכאני בולט בקומביין זה בהשוואה לרוב הקומביינים בגודל זה הוא בכך שרוטור הדייש אינו מסתובב, אלא כל ה'סל' בתוכו הוא ישב, באמצעות הינע שרשרת.
נפח מיכל הזרעים הוא 12.3 מ"ק ומהירות הריקון היא 120 ליטר/דקה. ניתן לכוון את המסננים כמו גם את אורך קיצוץ הקש וזווית פיזורו אלקטרונית, מתוך הקבינה. רשימת האופציות בקומביין זה כוללת בין היתר מערכת גירוז אוטומטית, היגוי אוטומטי, הינע כפול, חיישני לחות, מצלמות ועוד.
מגון השולחנות המוצעים לקומביין זה רחב מאוד, גם תרתי משמע (עד 9.0 מטרים), ומיועדים למגוון סוגי גידולים, כולל שולחנות לתירס, חמניות ועוד.
רוסטלמאש Torum 770 החדש ישווק גם בצפון אמריקה (קנדה וארה"ב) תחת המותג Versatile. רוסטלמאש אינה מיוצגת בארץ.