מעמיס טלסקופי פירקי Schäffer 8620 T
,

טלסקופי לרפתות מ-Schäffer

מעמיס טלסקופי פירקי Schäffer 8620 T

מעמיס טלסקופי פירקי Schäffer 8620 T

שפר הגרמנייה (Schäffer) משיקה מעמיס טלסקופי חדש לשימוש חקלאי בשם 8620 T. דגם זה מחליף את השפר 8610T הוותיק והמצליח. מדובר במעמיס פירקי הזהה בתצורתו למעמיסים האופניים (ה'שופלים') הסטנדרטיים, אך במקום צמד זרועות קדמיות מותקן 'בום' יחיד ומאסיבי בעל פרקים טלסקופיים המסוגל להתארך ולהתקצר לפי הדרישה. שפר 8620 T מצטרף אל ה-9640 T החדש עליו סיפרנו לכם לפני מספר חודשים, שהוא מעמיס גדול וחזק יותר ומוצע במשקלי עבודה של 8.4-9.7 טון.
שפר 8620 T מוצע במשקלי עבודה שבים 7.0-8.0 טון בקירוב. זהו מעמיס טלסקופי שפותח, כאמור, בראש ובראשונה לעבודות חקלאיות וככזה הוא מורשה לגרור נגרר במשקל של עד 12.0 טון, הוא מגיע לגובה העמסה/פריקה (ציר הכף/מזלג) של 5.2 מטר ומסוגל להריך מטען עד למשקל של 4.2 טון; עם נתונים אלו, טוענים בשפר, מדובר במעמיס הטלסקופי החזק והיעיל ביותר בקבוצת המשקל שלו.
כמקובל כיום יותר ויותר, מוצע השפר 8620 T עם שני מנועים לבחירה, בהתאם לדרישות, צורכי והעדפות הלקוח. במקרה דנן מדובר במנוע דויץ המוצע עם 102 או 122 כ"ס. העברת הכוח היא הידרוסטטית אל כל הגלגלים, ובתוספת דיפרנציאלים מוגבלי החלקה בשני הסרנים, יחס העברה נמוך הנכנס לפעולה באופן אוטומטי ומערכת בקרת אחיזה פרי פיתוח עצמי מובטח כוח דחיפה מרשים בכל מצב. מהירות הנסיעה המרבית היא 20 קמ"ש, כאשר בגרסה החזקה יותר ניתן להזמין מערכת העברת כוח המאפשרת נסיעה עד למהירות 40 קמ"ש.

מעמיס טלסקופי פירקי Schäffer 8620 T

מעמיס טלסקופי פירקי Schäffer 8620 T

מערכות העזר שהוזכרו, שנועדו לספק למעמיס כוח דחף בכל מצב, הן סטנדרטיות בכלי זה. מדובר ב-High Traction Force, או בקיצור – HTF, שעיקרה בקרת כוח דחף/אחיזה אוטומטית המאפשרת למעמיס להציע את כוח הדחיפה החזק ביותר בכל רגע נתון – גם ביחס העברה גבוה. מערכת נוספת היא ה-Schäffer Power Transmission, או בקיצור – SPT, שעיקרה הנעה מפוקחת אלקטרונית ה"יודעת" להעביר כוח להיכן שצריך, ובאופן זה מוצעת לא רק אחיזה מיטבית בכל מצב, אלא ניצולת מיטבית של כוח המנוע, במטרה להציע יעילות גבוהה שתוביל לחיסכון בצריכת הדלק. מערכות אלו מאפשרות להציע פונקציה נוספת מפוקחת מחשב, והיא שמירת מהירות נסיעה קבועה – ללא קשר לגובה הסל"ד או העומס. מדובר בתכונה חשובה בעבודות מונוטוניות (העמסה, למשל) עם פעולות החוזרות על עצמן, ושאינן מחייבות את מלוא כוח המנוע. שוב, המטרה – חיסכון בדלק. בין היתר מוצעת גם בקרת מהירות, המאפשרת לקבוע את המהירות המרבית לכל פעולה.
ככלי המיועד לשרת בסביבה חקלאית, בין היתר בתנאי אבק, לכלוך ומוץ קיצוניים, פועלת מניפת הקירור באופן הידראולי, מה שמנתק את התלות בסל"ד המנוע בכדי להגיע לפעולה אפקטיבית. אופציה בתשלום היא האפשרות להפוך את כיוון סיבוב המניפה לצורך ניקוי, וזו ניתנת אז לביצוע בלחיצת כפתור. מדובר בתוספת שלא רק שומרת על תנאי עבודה ניאותים למנוע, אלא גם חוסכת זמן הנדרש לצורך ניקוי המצנן תוך כדי העבודה.
גם בדגם זה מוצעת הקבינה החדשה של שפר, המכונה SCV-Plus, והכוללת שיפור מכל היבט ביחס לקבינות קודמות של היצרנית – הן בסעיפי המרווח, הנדסת האנוש ונוחות התפעול, והן בכל הקשור לשדה הראיה סביב ולפנים כלפי מעלה. שפר מציעים למעמיס זה שתי קבינות: גובה סטנדרטי (12.77 מ' עד לקצה הקבינה) או מונמכת (2.67 מ'). יבואנית מעמיסי שפר לארץ היא חברת אגרו תמיר מכפר תבור.

מעמיס טלסקופי פירקי Schäffer 8620 T

מעמיס טלסקופי פירקי Schäffer 8620 T