מעמיס אופני Weidemann 9080
, ,

המעמיס החקלאי הגדול של Weidemann

מעמיס אופני Weidemann 9080

מעמיס אופני Weidemann 9080

ויידמן הגרמנייה (Weidemann), כיום חלק מקונצרן וואקר-ניוסון, משיקה מעמיס אופני חדש במשקל עבודה של 11.0 טון בקירוב; זהו המעמיס הראשון של היצרנית המוצע בקטגוריית המשקל הזו – הגבוה ביותר עבור מומחית המעמיסים הקומפקטיים לשימוש חקלאי, שהדגמים הכבדים ביותר אותם הציעה עד כה שקלו סביב ה-7.0 טון.
בויידמן מסבירים כי מזה זמן מה הם מתכננים להציע מעמיס 'חקלאי' כבד וחזק יותר, "עליית מדרגה" מבחינתם, בכדי לענות על הביקוש הגובר לכלים גדולים וחזקים יותר ויותר, וזאת בהתאמה לצמיחת וגידול הרפתות, מרכזי המזון, המפעלים לייצור גז מפסולת אורגנית ועוד. ויידמן 9080 החדש יהיה הראשון בסדרה של מעמיסים אופניים גדולים יותר אותם תציע היצרנית במהלך השנים הקרובות; סדרה זו מכונה סדרה 90.
ויידמן 9080 פותח מן המסד על ידי היצרנית, שכאמור הנה בעלת ניסיון רב וארוך בשנים בתכנון וייצור מעמיסים קומפקטיים ליישומים חקלאיים; נתון זה הנו חשוב ומודגש על ידי ויידמן, שכן יש הבדלה בין מעמיס שהותאם לעבודה בתחומי החקלאות, כאשר במקור הוא פותח לעבודה בתחומי התשתיות, הבניין, הפיתוח וכיו"ב, לבין מעמיס שתוכנן מלכתחילה לעבוד ולתפקד בסביבה חקלאית, מדגישים אנשי היצרנית.
גובה ציר הכף המרבי הוא 4.26 מ' ומשקל ההרמה המרבי בכף עומד על כ-5.3 טון. דגש רב הושם על שדה ראיה מיטבי לפנים וכלפי מעלה, בכלל זה נקודת החיבור/ניתוק בקצה הזרועות. למרות היותו הגדול בהיצע היצרנית, עדיין הושם דגש רב על מזעור הממדים החיצוניים, כמובן לטובת יכולת תנועה, תמרון ועבודה (גם) במקומות צרים. אורך ה-ויידמן 9080 החדש (כולל כף סטנדרטית) הוא 7.1 מ', הרוחב הוא 2.39 מ' והגובה לקצה הקבינה הוא 3.1 מ'.

מעמיס אופני Weidemann 9080

מעמיס אופני Weidemann 9080

במטרה להפוך את המעמיס האופני החדש לאטרקטיבי ומותאם למגוון רחב יותר של משתמשים, מציעים בויידמן שני מנועים לבחירה: כסטנדרט מוצע מנוע דויץ בנפח 3.6 ליטר עם 136 כ"ס. כאופציה מוצע מנוע דויץ אף הוא, אך בנפח 4.1 ליטר ועם 156 כ"ס. שני המנועים עומדים בתקני פליטת המזהמים העדכניים ביותר, כמו גם בתקנים עתידיים באירופה. ככלי וורסטילי ניתן לבחור בין מגוון רחב של צמיגים, סוגי כפות, ציוד מתחבר ואפילו משאבה הידראולית; הסטנדרטית מציעה ספיקה מרבית של 150 ליטר/דקה, וכאופציה ניתן להזמין משאבה בספיקה של 180 ליטר/דקה – בעיקר עבור אלו הנדרשים להפעיל ציוד הידראולי עם המעמיס.
מערכת העברת הכוח מכונה Power Drive 370 והיא פותחה במיוחד עבור דגם זה, ודגמים נוספים שיתווספו לסדרה בעתיד. מדובר במערכת הידרוסטטית רציפה המציעה ביצועים טובים יותר בהשוואה לשיטות העברת כוח מקובלות כיום בכלים מסוג זה, הן במהירויות נמוכות מבחינת כוח הדחף, והן ביכולת להגיע למהירויות נסיעה גבוהות. המפעיל לא יידרש לתזמן בין הילוכים או יחסי העברה בכל טווח המהירות (עד 40 קמ"ש), כאשר מתכנני הכלי מבטיחים את מירב הכוח הזמין (המומנט) בטווחי המהירויות שבין 10-20 קמ"ש – התחום בו ממבוצעות רוב משימות הדחיפה וההעמסה בתחומי החקלאות (תחמיץ וזבל) ושינוי כיוון נסיעה נוח ביותר וקל לביצוע. כאופציה מוצעת תיבת העברה דומה, אך המכוילת להציע כוח דחף חזק עוד יותר, כאשר מהירות הנסיעה המרבית במקרה זה מוגבלת ל-30 קמ"ש. כושר הגרירה המרבי עומד על 18 טון, כך שניתן להשתמש במעמיס גם כגורר – במסגרת המגבלות, עם אופציה לבחירה מבין כמה ווי גרירה ונקודות חיבור מאחור.
ויידמן 9080 ישווק החל מאמצע 2018. גרסה טלסקופית (ויידמן 9080T) תוצע במקביל החל מסוף 2018. מיבואנית ויידמן לארץ – חברת ר.ט. כהן מבית יצחק – נמסר כי אין כוונה בשלב זה לייבא את המעמיס החדש לארץ.

מעמיס אופני Weidemann 9080T

מעמיס אופני Weidemann 9080T