זה עתה פורסמו הפרטים המלאים אודות רכבי העבודה החדשים של קטרפילר, יחד עם קביעת מועד לתחילת השיווק – קיץ 2018. לפני כחודש סיפרנו לכם על כוונת קטרפילר להיכנס את תחום רכבי העבודה (UTV – מלשון UtiliTy Vehicle, בסגנון קוואסאקי מיול, פולריס ריינג'ר, ג'ון דיר גייטור וכיו"ב), והנה המידע הופך משמועות לעובדות, עם חשיפת צמד כלים ראשונים בסדרה על ידי קטרפילר.

קטרפילר מציינת את כניסתה לעולם רכבי העבודה עם שני דגמים – שניהם עם שורת מושבים אחת ומיועדים להוביל נהג ונוסע, יחד עם ציוד בארגז, וכצפוי – שניהם מיועדים לעבוד קשה ולשמש ככלי עזר וניוד באתרי עבודה שונים, כמו גם במגזרי החקלאות.
בכדי לחסוך את ההון הדרוש לפיתוח רכב עבודה מן המסד חברה קטרפילר אל מומחית רכבי ה-UTV האמריקאית Textron Specialized Vehicles Inc, שתפתח עבורה את כלי הרכב במפעלה שבמינסוטה, בעיקר לנוכח ניסיונה של זו האחרונה בתחום, והאמצעים העומדים לרשותה בסגמנט זה. בקטרפילר מדגישים כי התכנון של רכבי ה-UTV החדשים הוא שלהם, עם העזרה והגיבוי המקצועי של Textron, לה ניסיון רב בתחום והיא גם תייצר את הכלים עבור קטרפילר, כאמור. לדברי אנשי קטרפילר יושמו בכלים אלו אינספור הערות ובקשות מצד לקוחות הציוד הכבד של החברה, שתושאלו במשך זמן מה והתבקשו להדגיש את הנקודות החשובות לטעמם בסוג כלים כזה.

Cat CUV82 מונע באמצעות מנוע בנזין 3-צילינדרי בנפח 800 סמ"ק בקירוב מתוצרת Chery הסינית, המייצר 50 כ"ס. כלי זה מסוגל להגיע למהירות נסיעה מרבית של למעלה מ-70 קמ"ש כאשר אופציית נעילה מאפשרת לקבוע את מהירות הנסיעה המרבית ל-40 קמ"ש, על ידי בעלי הכלי. Cat CUV102D מצויד במנוע דיזל – 3-צילינדרי אף הוא – אך בנפח 1,000 סמ"ק בקירוב המיוצר על ידי Kohler, המייצר 25 כ"ס. דגם זה מוגבל למהירות נסיעה מרבית של כ-40 קמ"ש. שני הדגמים מוצעים עם מפרט טכני דומה, הכולל בין היתר מתלים נפרדים לכל גלגל, הינע כפול לפי דרישה, מצב Lo ו-High ואפשרות לנעילת דיפרנציאלים במצב Lo. כושר ההעמסה בשני הכלים הוא כ-450 ק"ג בארגז וכושר הגרירה עומד על למעלה מ-900 ק"ג.

קטרפילר כבר פרסמה מחירים צפויים של הדגמים החדשים, והם צפויים להיות יקרים במעט מהמקובל בסגמנט: Cat CUV82 מתומחר ב-15,000$ כבסיס, וגרסת הדיזל, ה-Cat CUV102D, יעלה החל ב-16,300$ בארה"ב. זמן קצר לאחר תחילת מכירות דגמי ה-UTV החדשים של קטרפילר תוצענה גם גרסאות ארוכות, עם 2 שורות מושבים ומקום לארבעה נוסעים.
רכבי ה-UTV החדשים ישווקו באמצעות רשת סוכני קטרפילר ברחבי העולם, כציוד משלים וכאופציה נוספת עבור לקוחות החברה, הנדרשים לרכב דומה לצורך ביצוע עבודות שונות וניוד באתרי עבודות של ציוד מכני הנדסי. בשלב הראשון ישווקו רכבי ה-UTV של קטרפילר בארה"ב ובקנדה בלבד.