קרב הענקים
וורסטיל (Versatile) הקנדית אמנם אינה מיובאת לארץ, אך החברה הוותיקה מ-Winnipeg נחשבת שחקן משמעותי בתחום הטרקטורים הפירקיים הגדולים – בעיקר בצפון אמריקה – וכמתחרה ההופכת משמעותית יותר ויותר אל מול השחקניות המובילות בסגמנט: ג'ון דיר, קייס, ניו הולנד וצ'לנג'ר.
ההיצע החדש ל-2018 כולל לראשונה את ה-Versatile 610 – טרקטור פירקי המוצע הן בגרסה עם גלגלים והן בגרסת DT עם מערכות זחלים (DeltaTrack) – עם מנוע מעודכן ומשופר המייצר (ב-Peak) 650 כ"ס ובהספק הרציף השימושי 605 כ"ס. גרסה זו מצויידת במנוע Cummins QSX15 מעודכן, שקיבל רענון ושדרוג, כאמור. מנוע זה עומד בתקני Tier 4 Final ומוצע גם ברמות הספק נמוכות יותר בכלים ה"חלשים" יותר של וורסטיל (עם 500, 550, 572, 591 ו-625 כ"ס), עם הבטחה לשיפור ברצף קבלת המומנט (עקומה שטוחה יותר), עלייה במומנט הזמין המרבי וירידה בצריכת הדלק.
עם העלאת ההספק בגרסאות החזקות ביותר של וורסטיל מצטמצם הפער בין הטרקטורים הגדולים והחזקים ביותר של היצרנית בהשוואה לדגמי המתחרים; צ'לנג'ר (בבעלות קונצרן AGCO, בעליהם – בין היתר – של מסי פרגוסון ופנד) מציעה את ה-MT975E עם 600 כ"ס בפסגת ההיצע שלה, ג'ון דיר מציעה את ה-9620R כחזק מבין הטרקטורים הפירקיים שלה עם 620 כ"ס, וקייס/ניו הולנד מעמידים את הסטייגר 620 וה-T9.700 בהתאמה, עם 682 כ"ס מרביים כל אחד, ובכך משמרים מעמדים כחזקים בשוק.
בנוסף למנוע המעודכן והמשופר שונו גם יחסי ההעברה הסופיים במטרה לאפשר ליותר כוח להגיע בסופו של תהליך אל הקרקע, ולהפוך את העבודה ליעילה יותר. אל אלו מתווספות משקולות חדשות, שעוצבו מחדש בכדי להציע חלוקת משקל טובה יותר. בוורסטיל טוענים כי בשל שיפורים אלו עלה כוח הגרירה בפועל עד לכדי 15% בתנאים מסוימים בהשוואה לדגמים מקבילים קודמים.
עוד חדשות בדגמי 2018 הן מערכות שיכוך משופרות לקבינה, שיפורים במערכות הזחלים בדגמי ה-DeltaTrack ושימוש בתיבת הילוכים משופרת מתוצרת קטרפילר – פאוורשיפט עם 16 הילוכים.
יוצא אם כן שוורסטיל מציעה כיום את הטרקטור הפירקי השני בגובה הספקו בשוק – נתון שאין לזלזל בו בסגמנט זה ושיכול בהחלט להשפיע על נתוני המכירות בתחום. בוורסטיל המתחילים לקבל הזמנות לכלים החדשים כבר עתה, כאשר האספקה ללקוחות תחל במהלך הרבעון הראשון של 2018. בשלב זה טרם פורסמו המחירים המעודכנים, אך הובטח כי אלו יישארו "תחרותיים מאוד".
אין ספק שוורסטיל טרם אמרה מילתה האחרונה בתחום הטרקטורים הכבדים בצפון אמריקה – כמו גם מחוצה לה – ולא נותר אלא לעקוב בעניין כיצד ישפיעו הכלים החדשים על השוק, מאזני הכוחות שבו והתייחסות המתחרות.