מכבש חציר Vermeer ZR5
,

בדרך: מכבש חציר 'סלף' (וידאו)

מכבש חציר Vermeer ZR5

מכבש חציר Vermeer ZR5

וורמיר (Vermmer) האמריקאית, יצרנית ציוד חקלאי מגוון וציוד חפירה בבעלות משפחתית, משיקה בנברסקה אב טיפוס פועל של מכבש חציר וקש 'סלף', קרי: שאינו נגרר ומופעל על ידי טרקטור (או קומביין, כמקובל בעת האחרונה) אלה מונע בכוחות עצמו ומופעל על ידי מפעיל היושב בקבינה שהיא חלק מהכלי. חשיפת אב הטיפוס נעשתה בנברסקה, ארה"ב, בפני קהל חקלאים שהוזמנו להביע דעתם על המוצר המיועד, במקביל להודעת וורמיר על ייצור סדרתי של ה-ZR5, שמו של המכבש – החל משנת 2019.

מכבש חציר Vermeer ZR5

מכבש חציר Vermeer ZR5

יש לציין כי אי אלו יצרניות הציגו במהלך השנים אבות טיפוס או מהדורות ניסיוניות של מכבשי 'סלף', אך מעולם לא הוצעה מכונה כזו כמוצר מוגמר "מהמפעל", כך שאם הצהרות וורמיר תתגשמנה, מדובר במוצר ייחודי וראשוני בשוק.
וורמיר ZR5 בנוי בפשטות, מתוך כוונה להוזיל עלויות, לצמצם ממדים חיצוניים למינימום ולאפשר עבודה נינוחה עבור המפעיל, גם לאורך זמן רב. מכבש ה'סלף' כולל 4 חלקים עיקריים: מנוע (קאמינס עם 173 כ"ס, במקרה זה), יחידת מכבש, שלדה, קבינה ומנגנון איסוף ('פיק-אפ'). המנוע מניע את הגלגלים כמו גם את המכבש, כאשר ההיגוי נעשה באמצעות בלימת גלגל מניע אחד בכל פעם, בדומה להיגוי מכסחות דשא מקצועיות או מקצרות. הינע הגלגלים הוא הידרוסטטי.

מכבש חציר Vermeer ZR5

מכבש חציר Vermeer ZR5

הקבינה המתקדמת יחד עם הגלגלים הקדמיים ה'שמנים' במיוחד מבטיחים נוחות נסיעה ראויה גם במהירות גבוהה (עד 50 קמ"ש). רוחב הגלגלים הקדמיים יחד עם השימוש בגלגלי טרקטור מאחור, כגלגלים מניעים, מבטיחים כושר ציפה ראוי יחד עם יכולת תנועה בכל תנאי שטח מקובל. הסיבוב נעשה על ציר אחד הגלגלים, דהיינו: "אפס רדיוס סיבוב", ובכך מוצעים כאן זריזות וכושר תמרון חסרי תחרות ביחס לטרקטור הגורר מכבש. מיקום מערכת האיסוף – בחלקו האחורי של הכלי – מונעת מבט ישיר של המפעיל על הנעשה שם, אך מצלמה ייעודית מעבירה תמונה בזמן אמת למסך המותקן בקבינה.

מכבש חציר Vermeer ZR5

מכבש חציר Vermeer ZR5

כאמור, בשלב זה מוגדר הוורמיר ZR5 כאב טיפוס הנמצא עדיין בשלבי ניסוי, אך מדובר באב טיפוס פועל ומתפקד, בכלל זה מערכות השליטה והבקרה שתוצענה עבורו במהדורתו הסדרתית, בכלל זה מנגנון עצירה אוטומטית לפריקת החבילה כשהיא מוכנה, יכולת כיוונון והתאמה בהתאם לתנאים משתנים – תוך כדי עבודה, מערכת הדואגת לפליטת חבילות בכיוון קבוע, להקל את האיסוף ועוד. בוורמיר מציינים עוד כי במהלך השנה הקרובה ילטשו ויסיימו את פיתוח כלל מערכות הכלי, כמו גם יסיימו את העיצוב הסופי לקראת הייצור, מתוך כוונה כאמור להתחיל במכירות במהלך 2019.