, ,

דויץ-פאהר יוצאת מתחום הטלסקופיים


דויץ-פאהר הגרמנייה, יצרנית טרקטורים ומיכון חקלאי בבעלות SDF (סאמה דויץ-פאהר) האיטלקייה, הודיעה על הפסקת ההתקשרות עם מומחית ציוד ההרמה האמריקאית JLG; זו האחרונה ייצרה עבור דויץ-פאהר מעמיסים טלסקופיים לשימוש חקלאי ששווקו תחת השם, הלוגו והצביעה של דויץ-פאהר. למעשה מודיעה בכך זו האחרונה על הפסקת שיווק מעמיסים טלסקופיים מטעמה ויציאה משוק זה.
בניגוד למגמה המקובלת כיום, לפיה יצרניות הציוד והמיכון החקלאי שואפות יותר ויותר להפוך ליצרנית "הכל כלול", בה יכול הלקוח למצוא את כל הציוד הנדרש תחת קורת גג אחת, הרי שבדויץ-פאהר הולכים בכיון הפוך; "אנו נתמקד בתחום הטרקטורים והקומביינים" אמר בהקשר זה ריינר מורגנשטרן, מנהל איזור אירופה ב-SDF. "בכך נוכל להציע את המוצרים התחרותיים והטובים ביותר עבור הסוכנים שלנו, כאשר כל אחד מהם יוכל לשווק במקביל ציוד חקלאי מתוצרת אחרת – הכל לפי הדרישות בשוק הספציפי שלו, המוצרים המועדפים עליו ולפי הכדאיות והשיקולים שלו". נזכיר כי באפריל השנה הופסק שיתוף הפעולה בין קוורנלנד לדויץ-פאהר וסביר להניח, כאמור, שכמו השת"פ שהופסק עם קוורנלנד ולא חודש, כך יעלמו גם המעמיסים הטלסקופיים מהיצע דויץ-פאהר.

JLG כבר הודיעה לפני כמעט שנה על תוכניותיה לצאת משוק המעמיסים הטלסקופיים באירופה, כאשר בכוונתה להשאיר רק את מפעלה ברומניה לטובת ייצור מקומי בהיקף נמוך יותר. יש לזכור כי למרות שמעמיסים טלסקופיים הופכים לנפוצים ומבוקשים יותר ויותר בתחום החקלאות, בעיקר במשקים ועסקים גדולים, לא מדובר בציוד הנמכר בכמויות גדולות כמו טרקטורים, למשל, ובמקביל מסתבר שגם לא פשוט לייצר מעמיסים טלסקופיים איכותיים. כל האמור מתגמד ביחס לעלויות ולמשאבים הכרוכים בתכנון, פיתוח וייצור מעמיסים טלסקופיים מן המסד.
יבואנית דויץ-פאהר לארץ, חברת צ.ל.ע מעמק חפר, לא ייבאה אלינו את המעמיסים הטלסקופיים של המותג.