קומביין תפו"א גרימה SV 260
קומביין תפו"א גרימה Varitron 470 Platinum TerraTrac

קומביין תפו"א גרימה Varitron 470 Platinum TerraTrac

מומחית הקומביינים והציוד לירקות שורש הגרמנייה גרימה (Grimme) משיקה את חידושיה לקראת עונת 2018 במסגרת תערוכה חקלאית בהולנד. כל החידושים מתייחסים לציוד עבור תעשיית תפוחי האדמה – תחום התמחות העיקרי של החברה המשפחתית.
ספינת הדגל בהיצע הקומביינים העצמאיים של היצרנית – הגרימה VARITRON 470 Platinum – מקבל רענון מקיף; הכלי הוצג בסוף 2013 וקיבל עדכון ראשון לפני כשנתיים. הוא מונע באמצעות מנוע המציע 435 כ"ס וכולל מיכל איסוף לתפו"א היכול לשאת 7.0 טון בטרם יידרש ריקון. הריקון, אגב, ניתן לביצוע תוך כדי תנועה, היישר אל הרכב האוסף, ובכך אין צורך לעצור את העבודה. השיפור העדכני מתייחס לסביבת המפעיל, המתיימרת להציע מרווח מחייה נדיב ונוח עוד יותר. כל מערך התפעול והמעקב אחר שלל מערכות הכלי עברו עדכון ושדרוג מן ההיבט הארגונומי, הכל במטרה להציע למפעיל שהייה נוחה ונעימה יותר בקוקפיט, גם לאורך זמן. בין היתר מודגשת היכולת המשופרת לכוון כל אמצעי תפעול, מסך תצוגה או אף חלק מהמיקומים של המתגים השונים – בדיוק על פי נוחות ודרישות המפעיל.

קומביין תפו"א גרימה SV 260

קומביין תפו"א גרימה SV 260

אבל, העדכון לא מסתיים רק בסביבת המפעיל, אלא כולל גם שינויים במבנה הקומביין. מיקום חדש ושונה של מיכל הדלק משנה את חלוקת המשקל, בעיקר כאשר מיכל האיסוף מלא. אל כך יש להוסיף שינויים בסרנים ובחיבורם אל השלדה שהובילו גם להגבהת הכלי מהקרקע (מרווח הגחון צמח) אך במקביל הורידו את מרכז הכובד, בשל מיקום מחדש של יחידות המנוע ומיכל האיסוף. בשורה התחתונה טוענים בגרימה לשיפור ביציבות במקביל ליכולת עבירות טובה מעד כה. חדש עוד הוא היצע גלגלים קדמיים גדול מעד כה, במטרה לאפשר התאמה מיטבית לסוג העבודה, סוג הקרקע והשימוש בכלי.
מערכת איסוף תפוחי האדמה שופרה אף היא, עם שינויים במיקום עיגון מערכות הסינון והוצאת הירק מהקרקע על השלדה. מהיצרנית נמסר כי מעתה מוצעת יכולת איסוף נקייה יותר מהאדמה (עם פחות אדמה על ירקות השורש), מערכת ניעור יעילה יותר והגעת הירק אל מיכל האיסוף עם פחות אדמה מעד כה. מנגנון הרמת ירקות השורש אל מערך הניעור והמיכל מבטיח תפוקה של עד 200 טון בשעה ובכך יעיל ב-30% ביחס למוכר בדור היוצא. גם מנגנון סינון האבנים שופר ומבטיח להיות יעיל יותר – ובכך לצמצם את זמני העמדת הכלי לצורך ניקוי או תיקון בשל כניסת אבנים למערכת.

קומביין תפו"א גרימה GT 300

קומביין תפו"א גרימה GT 300

שיפורים בוצעו גם בקומביינים הנגררים הקטנים יותר, בראשם, גם כאן, שיפור מערכת הוצאת ירקות השורש והסרת שאריות האדמה. הקומביינים הנגררים SV 260 ו-GT 300 (2 ו-3 שורות, בהתאמה) מוצעים עוד מעתה עם מגוון רחב יותר של "מעליות" – מנגנון הרמת הירק ממערך האיסוף אל מנגנון הניעור. עבור הקומביין SV260 מוצע מעתה מיכל איסוף (הניתן לריקון תוך כדי עבודה) היכול להכיל עד 5.5 טון ירקות שורש, לפני ריקונו.
רענון מקיף בוצע גם במערך הניקוי וההעמסה הנייד (המורשה לגרירה על כביש ציבורי) גרימה CleanLoader. מערכת זו דואגת להסיר עוד לכלוך ואדמה מהפרי, ומעבירה אותו למיכלי האיסוף לצורך המשך העברתו במצב נקי יותר, ומן הסתם – תוך חיסכון בהובלת משקל מיותר והגלדת נפח הירק למיכל. ה-CleanLoader מונע באמצעות מנוע Hatz דיזל 4-צילינדרי 55 כ"ס קומפקטי הפועל בסל"ד קבוע ומבטיח אפשרות לעבודה רציפה של 12 שעות עם מיכל בנפח 70 ליטר. המכונה הפועלת עצמאית תוכננה לעבוד בשדה, גם בתנאים פחות נוחים, ושיפור בתכנון הבסיסי מבטיח מעתה זמני הכנת המכונה לעבודה, כמו גם פירוקה לצורך ההובלה – תוך 15 דקות בלבד. ה-CleanLoader מסוגל לטפל בכל זמן נתון ב-19 מ"ק של תפוחי אדמה. יבואנית גרימה לארץ היא חברת יעדים מאשקלון

גרימה Cleanloader

גרימה Cleanloader