, ,

עוד התרחבות בהיצע פנד


באפריל השנה חשפנו כאן לראשונה דליפת מידע ממטה קונצרן AGCO, על פיו המותג פנד ימשיך להוות את גולת הכותרת בקונצרן, ואף ביתר שאת. אותו המידע סיפר על הכוונה לבטל את המותג צ'לנג'ר (Challenger) באירופה (ובמזרח התיכון, רוסיה ומדינות נוספות) – אחת היצרניות השייכות ל-AGCO – ולשווק את מוצרי היצרנית האמריקאית לאחר מיתוג מחדש, בצביעה הירוקה האופיינית לפנד – ותחת שם המותג פנד.
ואכן, אין עשן בלי אש והשמועות התבררו כנכונות; AGCO הודיעה באופן רשמי על עיקרי המהלך שתואר, וכי החל מסוף שנה זו – מיד לאחר חשיפת הציוד הממותג מחדש בתערוכת Agritechnica 2017 בגרמנייה – ישווקו באמצעות סוכני פנד טרקטורים זחליים ומרססים נגררים ועצמאיים גדולים של צ'לנג'ר, תחת השם והצביעה של פנד; תחילה באירופה, ובמהלך הרבעון הראשון של 2018 ביתר השווקים שהוזכרו.

מרסס נגרר צ'לנג'ר בצבעי פנד

מרסס נגרר צ'לנג'ר בצבעי פנד

עד כה דלפו פרטים מעטים אודות הציוד הממותג מחדש – למעשה: ציוד חדש בהיצע של פנד – אך לכשייחשפו הכלים האמורים בגרמנייה בנובמבר, בהחלט ייתכן שמדובר ביותר מצביעה והדבקת לוגו על ציוד מוכר של צ'לנג'ר; ככל הנראה מהנדסי פנד דאגו להתאמות נוספות עבור הציוד הרלוונטי, שימוש במכלולי פנד שונים ואף עיצוב ושימוש במנועים המוכרים מההיצע של פנד. במילים אחרות: יש מצב בהחלט שמדובר בהטמעת גנים של פנד בציוד הצהוב-במקור של צ'לנג'ר. רמז "דק" כפיל לכך קיבלנו כבר, עם חשיפת הצילום המעניין של "אב טיפווס של צ'לנג'ר זחלי", כפי שדווח, שלמרות הצבע הצהוב המאפיין והלוגו האומר Challenger מדובר ביחידת המנוע והחופה של טרקטור העל פנד ואריו 1000, מה שבהחלט מהווה חיזוק להימור לגבי ההיצע העומד להיחשף בגרמניה בקרוב. זאת ועוד: ייצור כל מוצרי צ'לנג'ר (לשעבר) יועבר ממפעל AGCO בהולנד למפעל המרכזי והאולטרא-מתקדם של פנד בגרמניה, מפעל בו מיוצרים כיום הקומביינים (סדרת ה-Katana) והמרססים הנגררים של המותג. קשה להאמין שציוד זה לא יעבור תחת אחריות הפיתוח, המחקר והתכנון של מהנדסי פנד.

טרקטור זחלי של צ'לנג'ר, עדיין בצהוב-צ'לנג'ר ועם הלוגו האמריקאי; בקרוב יוצע כפנד באירופה, בירוק-פנד האופייני. יחידת המנוע והחופה נלקחו מהפנד ואריו 1000, כך שזה כבר יותר פנד מצ'לנג'ר...

טרקטור זחלי של צ'לנג'ר, עדיין בצהוב-צ'לנג'ר ועם הלוגו האמריקאי; בקרוב יוצע כפנד באירופה, בירוק-פנד האופייני. יחידת המנוע והחופה נלקחו מהפנד ואריו 1000, כך שזה כבר יותר פנד מצ'לנג'ר…

בנוסף, נזכיר כי AGCO רכשה בתחילת השנה את פעילות המיכון והציוד החקלאיים של Lely ההולנדית, מומחית הציוד המתקדם לרפתות, וככל הנראה ישווקו תוצרי הרכש החדש אף הם תחת השם והצביעה של פנד. מדובר בהיצע נרחב ומגוון של עגלות לאיסוף ירק, מגובים, מכבשי חציר וקש ועוד. רכישת Lely כללה גם את שני מפעלי הייצור של החברה בגרמניה, בהם מיוצרים המוצרים דנן, בכלל זה העברת העובדים בשני המפעלים תחת אחריות AGCO. במקביל ממשיכים לפעול מפעלים של המותג גם בהולנד, בהם מיוצרים כלים חקלאיים שונים, שעברו אף הם לידי AGCO במסגרת העסקה.
עוד פרט מעניין – שפרטיו יתבהרו בקרוב – מתייחס להשקת קומביין-על חדש על ידי פנד, כלי שיהיה הגדול והחזק בהיצע. לא ידוע בשלב זה האם מדובר על כלי שיתבסס על קומביינים עכשוויים של מותגי הקונצרן הרלוונטיים (מסי פרגוסון, גלנר, לברדה וצ'לנג'ר) או שמדובר בכלי שפותח במיוחד או על ידי פנד. עד כה הציעה פנד קומביינים בטווחי הספק שבין 175-496 כ"ס שהיו רובם ככולם פרי פיתוח יצרניות אחרות שמותגו ונצבעו בצבעי פנד.

הפוך זה כבר עובד: פנד ואריו 1000 במדי צ'לנג'ר עבור השוק האמריקאי

הפוך זה כבר עובד: פנד ואריו 1000 במדי צ'לנג'ר עבור השוק האמריקאי

כל ההשקעה בפנד, הרחבת היצע הציוד הממותג כפנד והמשך הרחבת ועיבוי מערכי הסוכנים, השירות, השיווק והתדמית של פנד נועדו כמובן לחזק את המותג, אך באופן המעמיק והמקיף ביותר. ב-AGCO מעוניינים למנף ככל הניתן את פנד, ולנצל את שמו המצוין בשווקים בו הוא מתחרה, ולטענת גורמים אצל פנד לא מדובר במלאכת הרכבת טלאי על טלאי, צירוף מוצרים חסרים והגדלה מלאכותית של ההיצע. מדובר בהרחבת היצע מוצרי פנד באמצעות מוצרים איכותיים שנמצאים כמו פנד תחת קונצרן AGCO, וזאת ניתן יהיה לביצוע ויישום רק עם "המושכות יעברו לידי פנד", בפיתוח, בתכנון, בייצור ובבקרת האיכות. בסופו של דבר יש גם האינטרס להציע One Stop Shop עבור לקוחות פנד, קרי: להציע מגוון רחב ומשלים ככל הניתן של ציוד עבור הלקוח – הכל תחת קורת גג אחת ותחת מותג אחד. אם ברוב השווקים בהם פנד פעילה המותג מוכר בלא מעט סגמנטים – לא פעם בכולם – יותר מהמתחרה העיקרית ג'ון דיר, וזאת למרות פערי מחיר משמעותיים ביותר לרעת פנד (לעיתים הפער בין טרקטורים מקבילים בהספקיהם הוא 60% יותר עבור הפנד!), הרי שהכיוון ברור וככל הנראה אנשי מותג הפרימיום הגרמני יודעים את העבודה.
יבואנית פנד לארץ היא חברת אגרו תמיר מכפר תבור. בשלב זה עדיין לא ברור לאנשי היבואנית מהו פוטנציאל המוצרים החדשים הרלוונטיים לישראל. נחכה בסבלנות…