קייס פומה
,

קייס פומה משופר ל-2018

קייס פומה

קייס פומה

כ-4 שנים לאחר השקת הסדרה הנוכחית של קייס פומה, לקראת השקת דגמי 2018, מקבלת סדרת הטרקטורים הבינוניים הרב תכליתיים (150-240 כ"ס) רענון מקיף.
קייס פומה נחשב כסוס עבודה קשוח, פשוט יחסית ורב שימושי בהיצע היצרנית, ופונה כמקובל במוצרים דומים לחקלאי הפרטי, ככלי עבודה מרכזי במשק או בחוות היודע לעשות הכל – מעבודות בשדה ועד לפעולות עם כף קדמית, או לקבלן – ככלי המותאם למגוון משימות, מייצור חציר ועד לעבודות בתחום הירקות, העיבודים או ההובלות. סדרת הפומה מונעת באמצעות מנוע FPT וותיק וגדול יחסית (6.7 ליטר), המשודך לכמה אופציות של תיבות פאוור-שיפט או לגיר רציף (גרסאות ה-CVT), בהתאם לגרסה.
רשימת העדכונים והשיפורים ארוכה, וכוללת נגיעות כמעט בכל תחום. הנה עיקרן:
הסרן הקדמי המשוכך קיבל סדרת שיפורים וחיזוקים, בכלל זה חיבורים חזקים יותר לשלדה וכיול מחדש לעמידה טובה יותר תחת עומס ומשקל. בכך – מדגישים בקייס – מתאימות מעתה גרסאות הסרן הקדמי המשוכך טוב יותר לעבודות הובלה מהירות על הכביש או לעבודות חקלאיות המתבצעות במהירות גבוהה יחסית (גיבוב, דיסוק, דישון וכיו"ב). שינויים אלו בסרן הקדמי יחד עם חיזוקם נוספים העלו את המשקל הכולל המותר של הטרקטור – ללא פגיעה במשקלו העצמי – ב-650-1,000 ק"ג (13.65-14.0 טון). בנוסף מוצעים עתה חיישני היגוי חדשים, לטובת יישום מערכות חדשות נוספות (ראו בהמשך).

קייס פומה

קייס פומה

גרסאות ה-185 כ"ס ומעלה או כל הגרסאות המצוידות עם גיר רציף מוצעות מעתה עם מערכת היגוי אדפטיבית, המתאימה עצמה למהירות הנסיעה ומגדילה או מקטינה בהתאם את מספר הסיבובים הנדרשים לצידוד הגלגלים הקדמיים. מדובר בתוספת בתשלום המאפשרת שליטה קלה יותר בהיגוי במצבי קיצון – במהירות איטית במיוחד או מהירה במיוחד – על פי דרישת המפעיל, היכול לכוון את מספר הסיבובים לצידוד מלא בהתאם לרמת הרגישות שהוא מבקש או לעומס הנדרש. בכך ניתן להתאים את מלאכת ההיגוי לסוג העבודה.
עוד תוספת הקשורה למערכת ההיגוי מכונה Reactive Steering ועיקרה תגובות חדות ומדויקות יותר לפקודות המפעיל, יחד עם חזרה אוטומטית של ההגה למרכז, קרי: לנסיעה ישרה לפנים: המערכת תחזיר את ההגה עם הרפייתו מידי המפעיל אוטומטית למצב של נסיעה ישרה. ה-Reactive Steering מופעלת באמצעות מידע המגיע מחיישני היגוי חדשים.
אופציה נוספת חדשה היא מערכת ISOBUS דור 3 מתקדמת, המאפשרת הפעלה של שני כלים מתקדמים במקביל, יחד עם יכולת איסוף מידע, אחסונו וניתוחו סטטיסטית טוב ויעיל מבעבר. כך יכולה המערכת, למשל, לקבל ולנתח מידע המגיע מהציוד הנגרר או נישא על ידי הטרקטור, ולהפכו למערך פקודות למחשב ניהול המנוע שיאפשר ניצולת יעילה יותר, עבודה במהירות המתאימה ביותר, סנכרון יעיל בין 2 סוגי כלים נגררים ועוד. בשורה התחתונה מובטחים צריכת דלק נמוכה יותר יחד עם ביצוע עבודה מהירה יותר. למשל: בעבודה עם מכבש חציר מתקדם, יוכל המכבש לכוון את הטרקטור בהתאם למיקום ה'וואל', ולא להיפך – כאשר המפעיל צריך לעקוב עם הטרקטור אחר ה'וואל' במטרה להביאו בדיוק למקום המתאים מבחינת המכבש. ההתייעלות בדרך עבודה זו ברורה למדי.
בהמשך למערכת ה-ISOBUS החדשה והמתקדמת יותר מוצע גם מסך מגע חדש, גדול וברור מעד כה, המאפשר בין היתר סידור המתגים ואמצעי התפעול על גבו לפי נוחות והעדפות המפעיל. כל מפעיל, אגב, יכול לקבע לעצמו את המסך באופן הנוח לו – או, כל סוג של משימה תקבל את המסך המתאים לה – ובלחיצת כפתור יוכל המפעיל הבא למקם את המסך שהוא בחר בשעתו.
אחרון חביב מצוי בחלק האחורי, כאשר מעתה כל קבוצת יציאות חשמל או הידראוליקה צבועה בצבע אחר, במטרה לבדל ביניהם בקלות ולמנוע בזבוזי זמן על התאמות, כאשר הצבאים תואמים את סימוני היציאות על המסך, בתוך הקבינה.
יבואנית הטרקטורים של קייס לארץ היא חברת נ. פלדמן מחיפה.

קייס פומה

קייס פומה