JCB Fastrac tour vehicle
,

חדש: האוטובוס של JCB!

JCB Fastrac tour vehicle

JCB Fastrac tour vehicle

לפני כמעט שנתיים הוזמנו למטה ענקית הצמ"ה והמיכון החקלאי הבריטית ג'י.סי.בי (JCB) לביקור והשקה עיתונאית של ציוד מכני הנדסי חדש; בשונה מרוב מפעלי הרכב, הצמ"ה או המיכון החקלאיים בעולם, שרובם ככולם כוללים שטח מפעל מקורה (אולמות ייצור), חצרות בגודל כזה או אחר ואולי גם שטח לבחינה וניסוי, בג'י.סי.בי זה שונה במקצת; החברה מחזיקה בשטחים עצומים בגודלם במחוז Staffordshire הכפרי היפהפה שבמרכז אנגליה, שטח המכונה אצל המקומיים כ'ארץ JCB' ולחולף בתוכו נראה כאילו מדובר בעוד חבל ארץ כפרי ירוק ומאפיין במרכז האי הבריטי. והוא אכן כזה… במרחק קילומטרים אלו מאלו ממוקמים כפרים זעירים, בתי חווה עתיקים, יערות, שטחים חקלאיים, איזורי בחינה וניסוי רחבי ידיים ומכרות ומחצבות שיצאו משירות והמשמשים עתה כאתרי ניסוי עבור JCB – חלקם גלויים להצגות ציוד חדש בפני לקוחות ועיתונאים, וחלקם סגורים למבקרים, לטובת ניסוי ובחינה פנימיים. החריג בכל האזור הגדול עליו יושבת אותה 'ארץ JCB' הוא בעובדה שרוב השטח – בכלל זה אי-אלו בתים, שטחים חקלאיים, יערות ומחצבות – הם בבעלות JCB.

JCB Fastrac tour vehicle

JCB Fastrac tour vehicle

כאשר התארחנו אצל JCB בשעתו הובלנו מאתר לאתר (מהמלון למפעל, מהמפעל למחצבה לצורך ההדגמות וכיו"ב) ב…אוטובוס. סתם אוטובוס רגיל עם לוגו של חברת הסעות בריטית שנשכר לצורך האירוע. לא משהו להתעכב עליו, ובטח לא משהו שמשוייך למוצרי היצרן אצלו התארחנו. אבל, מעתה המצב משתנה; ג'י.סי.בי חשפה את "אוטובוס התיירים" החדש שלה, ולנו לא נותר אלא להתבאס שהגענו לביקור במטה החברה שנתיים מוקדם מדי, ולהסכים שזו בהחלט יציאה מגניבה.

JCB Fastrac tour vehicle

JCB Fastrac tour vehicle

מדובר בטרקטור המהיר והייחודי של היצרנית – ג'י.סי.בי פאסטראק מסדרה 4000 שהוצג לראשונה בסוף 2014 – שעל בסיסו בנו את ה"אוטובוס" הירוק הייחודי הזה. בסיס הטרקטור מבטיח שלא תהיינה בעיות עבירות או ניידות, בכל מזג אוויר – כולל ימי הגשם הבלתי נגמרים המאפיינים אזור זה. הוא גם מבטיח ייחוד והוא דואג שאורחי החברה לא ישכחו ולו לרגע את הזרוע החקלאית של JCB, המייצרת כיום טרקטורים מהייחודיים בשוק. ה'אוטובוס' המעניין נועד להסיע את אורחי החברה, עיתונאים ומבחקרים ברחבי השטחים השייכים ל-JCB, בין המחצבות, אתרי הבחינה והמפעלים השונים.
בג'י.סי.בי מכנים את השעטנז המקורי בשם JCB Fastrac tour vehicle, כאשר עושה רושם שהשם ברור וממצה. ולמה ירוק, רחמנא ליצלן, ולא צהוב-JCB?! התשובה ברורה: "הרצון להשתלב בסביבה מבלי להתבלט ולפגוע בנוף ובבעלי החיים". אנחנו התלהבנו מהרעיון, ועוד יותר מהביצוע. מה דעתכם?

JCB Fastrac tour vehicle

JCB Fastrac tour vehicle