במת הרמה UTX
במת הרמה UTX

במת הרמה UTX

האם זו אלטרנטיבה מעניינת למגדלי תמרים, חוטבי עצים, קבלני כריתה וגיזום או בעלי מטעים? ייתכן בהחלט; חברה אמריקאית בשם Innovative Equipment פיתחה במת הרמה קומפקטית, ניידת ורבת שימושים המיועדת להתקנה על רכב תפעולי, UTV (קוואסאקי מיול, פולריס ריינג'ר וכיו"ב) טנדר וכיו"ב.
הבמה מכונה UTX Scissor Lift והאפשרות להתקינה על רכב שטח קל הופכת אותה ליעילה גם בתנאי שדה, במטע, בתחומי הגיזום והכריתה כאלטרנטיבה קלת משקל ונוחה לתפעול, להתקנה ולהרכבה; אנשי Innovative Equipment מבטיחים כי זמן ההרכבה הנדרש עומד על 3 דקות בלבד – לאחר התקנת הבסיס לחיבור על הרכב המיועד. המתקן הבסיסי אליו מתחברת הבמה כולל רגליות לייצוב המוצעות כסטנדרט לתפעול ידני, וכאופציה – לתפעול חשמלי. סך כל המערכת שוקלת 420 או 493 ק"ג (תלוי בגרסה) – משקל הניתן להעמסה על רוב רכבי ה-UTV, הטנדרים הקלים והרכבים התפעוליים.

במת הרמה UTX

במת הרמה UTX

עם התקנת ה-UTX Scissor Lift על רכב UTV כפול הנעה, לדוגמא, ניתן להשתמש בבמה גם בשטח – במטע, בפרדס, בעבודות כרית או גיזום או כל עבודת תחזוקה אחרת בגובה, המתבצעת בסביבה נוחה פחות לתנועה ופחות נגישה.
היתרון המשמעותי ביותר באפשרות להתקין את ה-UTX Scissor Lift על רכב קל ועביר הוא כמובן בניידות הגבוהה של במת ההרמה והקלות בה ניתן להגיע איתה גם למקומות נוחים פחות לגישה, לבטח עבור במות הרמה סטנדרטיות, המתאפיינות לרוב בהיעדר מתלים, גלגלים קטנים יחסית, משקל גבוה מאוד ויכולות שטח מוגבלות ביותר, בלשון המעטה.

במת הרמה UTX

במת הרמה UTX

ההיצע דגמי ה-UTX Scissor Lift כולל בשלב ההשקה 2 דגמים, שניהם מסוגלים לשאת משקל של למעלה מ-270 ק"ג – האחד מסוגל להגיע לגובה מרבי של 5.5 מ' והשני לגובה של 5.8 מ'. במת המספריים מונעת באמצעות מנוע חשמלי הניזון מסוללות נטענות המהוות חלק מהמערכת, כך שלא נדרשת אספקת כוח מהרכב הנושא, ופעולת הבמה אינה תלויה במנוע הרכב.
חברת Innovative Equipment אינה מיוצגת בארץ; המתעניינים בכל זאת יכולים לפנות לחברה בטל' 715.359.3002, בפקס 715.241.9305 או בדוא"ל mdack@iequipt.com (ארה"ב).