צמיג מישלין RoadBib
,

מהפיכת הכביש של צמיגי הטרקטורים

צמיג מישלין RoadBib

צמיג מישלין RoadBib

מישלין הצרפתייה משיקה צמיג סדרתי ראשון המיועד לטרקטורים חקלאיים – לנסיעה בכביש; ליתר דיוק: במישלין מגדירים את ה-RoadBIB כצמיג המיועד לטרקטורים עם 200 כ"ס ומעלה, ובכך הוא הראשון בשוק; מזה שנים מוצעים צמיגים לטרקטורים המיועדים לנסיעה בכביש, אך אלו מיועדים רובם ככולם לטרקטורים קטנים וקומפקטיים יותר, מהסוג המשמש לעבודות מוניציפליות, גננות, שתלנות ותחזוקה.
מישלין RoadBIB החדש פותח במיוחד לייעודו החריג והלא מקובל עד כה בסגמנט, שעיקרו נסיעה בכביש הסלול, לעיתים במהירויות גבוהות (60 קמ"ש ויותר) תוך גרירת נגרר כבד. עם השקתו נפתחה למעשה קטגוריית צמיגים חקלאיים חדשה, שללא ספק תגרור תגובות מצד יצרניות צמיגים נוספות. נציין כי לא מדובר בצמיג לציוד מכני הנדסי או למשאיות לשטח המותאם או שהוסב לשימוש חקלאי, אלא בצמיג חקלאי, לשימוש על טרקטור חקלאי, המיועד לבלות את רוב זמנו על דרך סלולה אך צריך עדיין לעמוד ברוב המשימות המצופות מצמיג לטרקטור.

צמיג מישלין RoadBib

צמיג מישלין RoadBib – ההשקה בצרפת

במישלין עושים מזה זמן רב שיעורי בית, ויחד עם שפע נתונים שנאספו מקבלני עבודות חקלאיות גדולים כמו גם מחקלאים באירופה, התברר כי יש בהחלט מקום בשוק לצמיג חקלאי לכביש. אין זה סוד שיחד עם השינויים באופי החקלאות באירופה (בעיקר) משתנים גם הטרקטורים והציוד הנלווה; יותר ויותר יצרניות מציעות טרקטורים גדולים המסוגלים לנסוע במהירויות של 50, 60 קמ"ש ולעיתים אף יותר, מוסיפות מערכות בטיחות מתקדמות, בלמים טובים יותר ועוד טכנולוגיה שנועדה לאפשר נסיעה מהירה ובטוחה על אספלט סלול. טרקטורים מודרניים נדרשים כיום באירופה לנסוע מרחקים הולכים וגדלים על כביש סלול להובלת התבואות מהשדה אל המשקים או מרכזי המזון. עם הטרקטורים גדלים גם אמצעי ההובלה, עם עגלות ההולכות וגדלות, הן בנפח, הן בממדים והן במשקלים הכוללים. כל אלו דורשים גומי ייעודי המתאים למשימות המשתנות, כפי שהוחלט במישלין, וכך הגענו להשקת ה-RoadBIB החדש.

צמיג מישלין RoadBib

צמיג מישלין RoadBib

במישלין פרסמו את תוצאות הסקרים והמחקרים אותם ביצעו, כאמור – עם עזרה מצד אי אלו קבלני עבודות חקלאיות וחקלאים גדולים ברחבי אירופה; מסתבר שהציוד החקלאי הנוסע או המוסע (הכוונה לטרקטורים או נגררים על גלגלים, בניגוד לציוד רתום) מבלה למעלה מ-50% מזמנו על אספלט. זאת ועוד: עם בחינת הנסועה המצטברת, מסתבר ש-80% (!) מה'קילומטראז" הכולל של כלים אלו הוא על אספלט, לרוב תוך כדי עבודת גרירה של מטען כבד. אין ספק שאלו נתונים אותם כדאי לקחת בחשבון בבחירת הצמיג המתאים, ודי ברור לכולם שצמיג טרקטור חקלאי סטנדרטי לא רק שלא יציע את רמות האחיזה והבטיחות הנדרשות – הוא יהיה בגדר בזבוז כסף, בגלל הבלאי המואץ שהוא פועל יוצא של נסיעה עם צמיג חקלאי על אספלט.

צמיג מישלין RoadBib

צמיג מישלין RoadBib

האתגר שניצב בפני מהנדסי מישלין, כפי ששיתפו אותנו בהודעה לעיתונות, היה כפול ומכופל: פיתוח צמיג שכאמור יעמוד בדרישות המקובלות מצמיג טרקטור חקלאי בסביבת המחייה הטבעית שלו (אדמה קשה, רכה, בוץ, אדמה מעובדת וכיו"ב) יחד עם הקניית יכולות וביצועים ראויים גם על אספלט, והכל תוך מתן אורך חיים ראוי, שכן נסיעה על מצע קשה מהווה מתכון בדוק לקיצור חיי הצמיג ולשחיקת הגומי.
התוצאה בהחלט ייחודית, לבטח בבחינת המפרט והמבנה. פרופיל הצמיג הוא כמצופה שונה מהמוכר אצל צמיגים חקלאיים. 52 בליטות משופעות ומחורצות מכל צד ממלאות את היקף הצמיג, כאשר במרכז עוברות בליטות נוספות, בדומה לעמוד השדרה בשלד האנושי, המעניקות כולן יחד אחיזה בכל תנאי הדרך, יכולת גירוף וניקוי עצמי גבוהה (לעבודה על אדמה רכה או בוצית) ושטח מגע גדול לצמצום פגיעות השחיקה. בסה"כ מדווחים במישלין על גידול שטח מגע הגומי עם האספלט בכ-60% (!) ביחס לצמיג טרקטורים סטנדרטי. עוד מדווח על אורך חיי הצמיג שצמח ב-25% בהשוואה לצמיג סטנדרטי מקביל (עד 5,000 שעות, על פי מישלין) והבטחה לשיפור משמעותי בנוחות הנסיעה.
מישלין כבר החלה בשיווק הצמיג החדש באירופה, כאשר בשלב ראשון תוצענה המידות 600/70 R 30 לגגל הקדמי ו-710/70 R 42 לגלגל האחורי

צמיג מישלין RoadBib

צמיג מישלין RoadBib