רובוט כיסוח של Robomow
רובוט כיסוח של Robomow

רובוט כיסוח של Robomow

ענקית ציוד הגינון המקצועי האמריקאית MTD מודיעה על רכישת החברה הישראלית Friendly Robotics, יצרנית הרובוטים לכיסוח דשא המוכרים תחת שם המותג Robomow; היקף העסקה לא דווח. Friendly Robotics הממוקמת בפרדסייה שבשרון נחשבת כאחת החברות הוותיקות והמובילות כיום בפיתוח וייצור רובוטי כיסוח חשמליים נטענים; החברה נוסדה ב-1995 ומתהדרת ב-22 שנות ניסיון, פיתוח וייצור של רובוטים לכיסוח דשא. עיקר פעילות החברה הוא כיום באירופה. מיקום מטה החברה, כמו גם ההנהלה הנוכחית – בראשות אודי פלס – יישארו ללא שינוי, הודיעו 2 החברות עם פרסום הרכישה.
MTD היא שחקן משמעותי בתחום הציוד המקצועי לגינון, כלי עבודה ועוד. מטה החברה ממוקם בקליבלנד, אוהיו, ולחברה כיום עשרות מותגים ושמות מותג, כאשר מהמפורסמים שבהם נמנה את Wolf Garten, Troy-Bilt, Yard-Man ו-Cub Cadet. מחזור המכירות של החברה עומד על כ-2.0 מיליארד דולר בשנה.

טרקטור כיסוח Cub Cadet

המותג Cub Cadet שייך אף הוא ל-MTD ויהיה בין הנהנים מצירוף Friendly Robotics לחברה

על פי הצהרות הרוכשת יישמר מחד המותג Robomow כיצרנית מכסחות רובוטיות, ושיווקו ומכירותיו אף יורחבו לשווקים נוספים בעולם, מאידך הודיעה MTD כי הידע, הניסיון והטכנולוגיה שפותחה על ידי Friendly Robotics במהלך השנים "תשמש את כלל מותגי החברה בעתיד", כאשר המותגים הראשונים שיעשו שימוש בטכנולוגיה זו יהיו Wolf Garten ו-Cub Cadet.
תחום הרובוטים לכיסוח דשא הוא ענף הנמצא בצמיחה מואצת בשנים האחרונות, בפרט באירופה, עם נתוני צמיחה ממוצעים של כ-30% מדי שנה (!!) – בעיקר כאלטרנטיבה לכיסוח גינות קטנות יחסית ופרטיות. סה"כ עמדו מכירות רובוטים לכיסוח ברחבי העולם בשנה החולפת על כ-1.6 מיליארד דולר, ואחת הכוונות של MTD עם רכישת Friendly Robotics היא חיזוק אחיזתה התחום בשוק הצפון אמריקאי, הנמצא אף הוא בתנופת צמיחה מרשימה בכל הקשור לשימוש במכסחות רובוטיות.