Heizotruck 2051 4x4
, ,

משאית או טרקטור? (וידאו)

Heizotruck 2051 4x4

Heizotruck 2051 4×4

טרנד ה'משאיות החקלאיות' ממשיך לפרוח באירופה, כאשר גרמניה היא המובילה בתחום מבחינת ההיצע, הפופולריות, נתוני המכירות ורמות ההתאמה של הכלים השונים למשימותיהן החדשות. סרקנו כאן לא פעם משאיות כאלו, כאשר בכולן מדובר במשאיות כפולות הנעה (לעיתים גם בהינע 6×6) סטנדרטיות מייצור אירופאי (לרוב מרצדס, מ.א.ן או טטרה) המועברות סדרת התאמות, שדרוגים והתקנת תוספות שונות במטרה להתאים לעבודה חקלאית. זו האחרונה היא בעיקרה הובלות – תחמיץ, חציר, דשן, זבל – כאשר למשאיות יתרון מובהק על פני טרקטורים סטנדרטיים בכל הקשור למהירות נסיעה ומשקל עצמי. קבלנים וחקלאים גדולים בגרמניה, למשל, מעדיפים לא פעם לבצע את הובלות הירק הקצוץ לרפתות ולמרכזי המזון באמצעות משאית שהוסבה לשימוש חקלאי בשל יתרונה גם במהירות ובעלויות השוטפות הנובעות בשל כך (צריכת הדלק נמוכה יחסית לא פעם מלכתחילה ביחס לטרקטור גדול והוסיפו על כך זמני נסיעה קצרים יותר והעניין ברור), אך בעיקר הודות לדחיסת הקרקע הנמוכה משמעותית, הודות למשקל עצמי נמוך ביחס לטרקטור וצמיגים רחבים היוצרים חלוקת עומס טובה.

Heizotruck 2051 4x4

Heizotruck 2051 4×4

כל החברות העוסקות בהסבת משאיות כפולות הנעה לשימוש חקלאי מציעות דגמים סטנדרטיים הכוללים צמיגי טרקטור לשטח, עוד יציאות הידראוליות, זרועות ריתום אחוריות – וקדמיות לדורשים וצביעה ומיתוג מחדש. אבל, למעשה קשה למצוא 2 דגמים זהים שכן הבסיס דנן מהווה – כשמו כן הוא – בסיס לדרישות ספציפיות, במטרה לאפשר לחקלאי המזמין בדיוק את הרכב הנדרש לו; כך ניתן לבחור לרוב מבין אינספור סוגי צמיג, יציאות חשמל והידראוליקה, התאמה לגוררים ונגררים שונים, הוספת זרועות ריתום, יציאות כוח מכאניות (PTO) ועד להתקנת ארגז, מיכל או כל מתקן קבוע אחר על השלדה מאחור.

Heizotruck 2051 4x4

Heizotruck 2051 4×4

 

עוד "משאיות חקלאיות" עליהן סיפרנו לכם כאן באתר:
מרצדס אונימוג לחקלאות "מהמפעל"
לא רק אונימוג: ארסנל מרצדס לחקלאים
חקלאות 6×6 על-פי טטרה
המרצדס של Paul – חקלאי קשוח
Amag הופכים משאית מ.א.ן לטרקטור…
עוד מ.א.ן הופך לחקלאי – באמצעות הטיפול של Stapel

 

Heizotruck 2051 4x4

Heizotruck 2051 4×4

החדשה האחרונה בתחום מגיעה מחברה בשם Heizomat מערכות אנרגיה מגרמניה; מדובר בחברה שעיקר עיסוקה הוא בתחום בניית והתקנת תנורי הסקה תעשייתיים, בפרט בתחומי החקלאות על בסיס עץ ומוצריו וביו-מסה, אך היא כוללת גם מחלקת משאיות חקלאיות, תחת השם Heizotruck. הדגם העדכני המוצע על ידי החברה נקרא Heizotruck 2051 4×4 ולא צריך הרבה ניחושים בכדי להבין כי כבסיס משמשת משאית מרצדס ארוקס 2051 כפולת הנעה, שמנועה מציע 510 כ"ס נדיבים. תיבת ההילוכים המוצעת עם משאית זו היא פאוור-שיפט תלת-שלבי עם 16 הילוכים.

Heizotruck 2051 4x4

Heizotruck 2051 4×4

ה-Heizotruck 2051 4×4 תוכננה לשרת הן במגזרי החקלאות השונים אך גם בתחום היערנות המקצועני והשירות המוניציפלי (הובלת עץ ופינוי ותחזוקה, בהתאמה). הציוד שהתווסף למרצדס המוסבת מתיימר להתאים את ה-Heizotruck 2051 4×4 כבר מהמפעל למגוון משימות רחב, עם בסיס של תוספות סטנדרטיות נדיב במיוחד; ההסבה כוללת מערכת PTO מכנית אחורית, משאבה הידראולית חזקה (250 ליטר/דקה) עם בקרת עומס מובנית ושפע יציאות הידראוליות מאחור (5), מלפנים (3) ומאחורי הקבינה (עוד 3) – כהכנה להתקנת והפעלת מגוון ציוד הידראולי, החל בזרועות הרמה, עוד יציאות PTO וכלה באפשרות להפעיל נגרר לאיסוף ירק קצוץ או מנוף להרמת בולי עץ. גימיק נחמד המוצע אף הוא כסטנדרט הוא יחידת כיסא לנוסע הניתנת לסיבוב מלא במטרה לאפשר ל"טייס המשנה" להפעיל או לפקח על ציוד נגרר או מותקן באופן מיטבי, בנפרד ממלאכת הנהיגה המבוצעת על ידי הנהג. יחידת כיסא זו כוללת בתוכה מערכת ג'וי-סטיק מתקדם להפעלת הציוד השונה. עוד כוללת רשימת הציוד הסטנדרטי מצלמת רוורס המאפשרת מבט גם על חלקה האחורי של המשאית, חבילת תאורת LED, לוח קדמי המשמש בסיס לזרועות, יציאות PTO או ריתום ציוד קבוע, נעילות דיפרנציאל מלאות בכל הסרנים, הכנה למערכת מולטימדיה כולל טלפון ואינטרנט, ABS הניתן לניתוק וחיבור, מערכת ניווט מובנית ועוד. משקל המשאית הבסיסית עומד על כ-18,000 ק"ג, תלוי באבזור ובתוספות. המשאיות המוסבות ניתנות להגבלת מהירות של 60 או 80 קמ"ש, וכך הן ניתנות לנהיגה ברוב מדינות אירופה גם עם רישיון טרקטור.