האסלר MDV
,

הכי Heavy Duty בקטגוריה? (וידאו)

האסלר MDV והאסלר MDV LeveLift

האסלר MDV והאסלר MDV LeveLift

פול מאלט (Paul Mullet) הוא יו"ר קבוצת Excel Industries האמריקאית הממוקמת בהסטון-טקסס (Hesston), בעליהם של המותגי הפרימיום בתחום ייצור מכסחות הדשא למקצוענים Hustler Turf ו-BigDog Mowers. חברתו היתה הראשונה להציע באופן מסחרי מכסחת "אפס סיבוב" ('בלרינה', המסתובבת על צירה באמצעות בלימת גלגל אחורי אחד בכל פעם), כבר ב-1963, והיא נחשבת כיום ליצרנית פרימיום איכותית בתחום, עם נוכחות חזקה בעיקר בשוק הצפון אמריקאי הענק.

האסלר MDV

האסלר MDV

במסגרת השקת קו מוצרים חדש בחברה – רכבי עבודה (UTV) – חשף מאלט כי לא פחות מ-12 שנים מגלגלים בחברה את הרעיון להציע רכב כזה, כאשר רוב הזמן הזה הוקדש לפיתוח, בחינות, מחקרי שוק, שינוי ועדכון תוכניות עד לקבלת הנוסחה למוצר המוגמר. אז מה נולד לאחר זמן כה ארוך "בתנור"?

האסלר MDV LeveLift

האסלר MDV LeveLift

המוצר המוגמר – האסלר MDV, המושק בשתי גרסאות – מעורר לא מעט עניין בשוק הצפון אמריקאי, השוק הגדול בעולם לרכבי UTV, בין היתר בשל הצהרות היצרנית כי מדובר ב"רכב ה-UTV הקשוח בשוק" ופטנט מעניין המאפשר הורדת הארגז עד לרצפה, להקלת העמסת מטען כבד. האסלר MDV מוצע בגרסה סטנדרטית, עם ארגז אחורי כמקובל: קבוע אך ניתן להרמה לצורך שפיכה, או בגרסת LeveLift, המאפשרת הורדה (חשמלית) של הארגז עד לפני הקרקע לצורך הקלת העמסת מטען כבד (עד 340 ק"ג), והרמתו חזרה למקומו (חשמלית אף היא); מערכת ה-LeveLift רשומה כפטנט.

האסלר MDV LeveLift

האסלר MDV LeveLift

כאשר הארגז בגרסת ה-LeveLift במצבו הסטנדרטי, הוא מתפקד כארגז רגיל עליו ניתן להעמיס 545 ק"ג, בדומה לגרסה הסטנדרטית. מערכת ה-LeveLift היא בהחלט הפטנט והייחוד החשובים והבולטים של ההאסלר MDV והיא מציעה פתרון יעיל לבעיה מוכרת אצל כלים אלו, שעיקרה העמסת מטען כבד על הארגז (והורדתו, כאשר מדובר במוצר שלא ניתן לשפוך) שלרוב מותקן גבוה יחסית. בעיה זו מחריפה פי כמה כאשר הכלי משרת מפעיל אחד. היכול להרים מגובה פני הקרקע 340 ק"ג בהחלט מכובדים מרחיבה את תחום העבודה היעיל של כלים מסוג זה מעבר למוכר בסגמנט.

האסלר MDV LeveLift

האסלר MDV LeveLift

האסלר MDV LeveLift

האסלר MDV LeveLift

האסלר MDV מונע באמצעות מנוע דיזל עדכני מתוצרת קוהלר, משולש-בוכנות בנפח כ-1.0 ליטר המציע 23.4 כ"ס. העברת הכוח היא באמצעות ואריאטור (גיר רציף) – כמקובל בסגמנט, והאפשרויות כוללות הנעה אחורית, שילוב הגלגלים הקדמיים למאמץ (4×4) ושני יחסי העברה: Low ו-High. כמובן שיש גם הילוך אחורי. שיטת המתלים דומה למוכר בדגמי קוואסאקי מיול לדורותיהם: מתלים נפרדים מלפנים (עצמות עצה, בניגוד לזרועות מק'פרסון במיול) וסרן רוחבי קשיח מאחור, המשלב בין התנודתיות של המתלים הנפרדים לקשיחות של הסרן החי. מבנה זה מתיימר להציע את השילוב היעיל והנכון ביותר בין הצורך לספק נסיעה נוחה גם במהירויות גבוהות (המהירות המרבית עומדת על כ-60 קמ"ש) לבין הצורך לשאת מטען כבד, בכלל זה גם בשטח קשה לעבירות. על המגע עם הקרקע אחראים צמיגים במידה 25×10-12 המוצעים במגוון רחב של סוגים ופרופילים – החל מצמיגים בעיקר לשימוש על אספלט ומצע קשה אחר, ועד לצמיגים לתנאי בוץ טובעני, שלג, סלעים ועוד.

האסלר MDV LeveLift

האסלר MDV LeveLift

על הבלימה אחראיים 4 בלמי דיסק המופעלים באופן הידראולי, עם הבטחה לספק כושר עצירה ראוי בכל מצב, גם בעומס מלא. וזה האחרון כולל – מעבר ליכולת הנשיאה בארגז כאמור (עד 545 ק"ג) – כושר גרירה של 750 ק"ג ללא בלימה ויכולת נשיאה של עד 225 ק"ג מלפנים, לאחר הוספת זרועות קדמיות (אופציה בתשלום), למשל: לצורך התקנת מטאטא כביש וכד'.
המבנה המאסיבי והקשוח מתיימר להציע חוזק ואמינות גבוהה גם תחת שימוש אינטנסיבי וממושך. כרכב המיועד בראש ובראשונה לעבודה הוא מציע ארגז גדול במידות 1,116×1,478×292 מ"מ (אורך, רוחב ועומק בהתאמה). החברה מציעה מגוון רחב מאוד של אופציות, אבזור וציוד ייעודי, דוגמת מערכת לנשיאת והפעלת ציוד קדמית, כפות, להבים לפינוי שלג או קירוב מזון ברפתות, כננות, סגירת קבינה+מיזוג, דלתות, מגבים, בוכנה הידראולית לארגז (בגרסאות הסטנדרטיות), מגוון סוגי חישוקים וצמיגים ועוד.

האסלר MDV LeveLift

האסלר MDV LeveLift

המחיר אינו הזול בתחום, ומתחיל ב-16,000$ עבור הגרסה הבסיסית (בארה"ב) – גבוה משמעותית מגרסת הבסיס של המתחרה העיקרי: קוואסאקי מיול Pro-FX המתחיל כבר בכ-12,000$. מחיר גרסת ה-LeveLift גבוה עוד יותר ועומד על כ-21,000$.
השיווק מתחיל בימים אלו באופן סלקטיבי ומוגבל בארה"ב, כאשר על פי התכנון יורחב לכלל צפון אמריקה (ארה"ב וקנדה) עד לסוף שנה זו, עם תוכניות להרחיב את השיווק והמכירות לאירופה ועוד החל מתחילת 2018. יבואנית האסלר לארץ היא חברת א. מ. כלי גינון ובנין בע"מ מנתניה. מהחברה נמסר לנו כי יבוא רכב העבודה הייחודי של Hustler נשקל בחיוב, לכשיהפוך לאקטואלי גם עבורנו. אנו נמשיך לעדכן.