מכסחת דשא חשמלית נטענת Stihl RMA 510
מכסחת דשא חשמלית נטענת Stihl RMA 510

מכסחת דשא חשמלית נטענת Stihl RMA 510

ענקית ציוד הגינון ויצרנית מסורי השרשרת הגדולה בעולם – שטיל (Stihl) הגרמנייה – משיקה מכסחת דשא חשמלית נטענת חדשה. מדובר בשטיל RMA 510 המיועדת לגננים חובבים ולשימוש ביתי במדשאות קטנות ובינוניות, כאשר שם הדגם נובע מהשטח שהמכסחת מתיימרת לכסח בטעינה אחת: עד 5,100 רגל מרובע של דשא (כ-474 מ"ר). המפרט הטכני מגלה כי רוחב המכונה הוא 53.3 ס"מ אך אינו חושף את רוחב הכיסוח נטו, למרות שניתן להעריך כי מדובר בקצת פחות מכך, סביב ה-50 ס"מ. המכסחת אינה נוסעת בכוחות עצמה אלא נדחפת, ומתיימרת לאפשר ביצוע פעולה זו בקלות יחסית הודות לשימוש בגלגלים גדולים (10" מאחור ו-8" מלפנים) ולמשקל העצמי הנמוך: פחות מ-30 ק"ג, כולל סל איסוף וסוללות. גובה הכיסוח ניתן לכיוון מ-35 ועד 95 מ"מ ונפח סל האיסוף עומד על 70 ליטר.

מכסחת דשא חשמלית נטענת Stihl RMA 510

מכסחת דשא חשמלית נטענת Stihl RMA 510

המנוע (1,100 וואט) מתיימר להעניק למכסחת "ביצועים ויכולות כשל מכסחת בנזין מקבילה בגודלה", טוענים בשטיל. המכסחת מותאמת לפעול עם סוללות ליתיום-איון סטנדרטיות מתוצרת היצרנית (AP 300 במקרה זה) ובכך ניתן לחסוך את עלות רכישת הסוללות והמטען עבור אלו שיש בידם כבר ציוד נטען מתאים.
תכונה מעניינת הראויה לציון היא האופציה לעבוד במצב ECO, מצב בו יורדת תפוקת המנוע כאשר הדשא נעשה דליל או רך יותר, ועולה אוטומטית כאשר מצב הדשא דורש את מלוא עוצמת המנוע ובכך מתיימרת להיחסך אנרגיה מיותרת.
מחיר מכסחת החדשה (בארה"ב) עומד על 550$, כולל מטען וסוללה נטענת, או 320$ ללא מטען וסוללה, לאלו שכבר יש בידם ציוד נטען מתאים מתוצרת Stihl. יבואנית שטיל לארץ היא חברת ש. ונציה.