New Holland C234
New Holland C234

New Holland C234

ניו הולנד מצרפת "אח" ליעה האופני הגדול מתוצרתה – ניו הולנד L234. לגרסה הזחלית קוראים ניו הולנד C234, אך שלא בדומה לגרסה האופנית היא אינה מתמקמת בראש ההיצע בקטגוריה, אלא שנייה – כאשר מעליה ממוצב הניו הולנד C238 המצויד במנגנון הרמה וורטיקאלי במקום ראדיאלי. ניו הולנד ציידה את ה-C234 החדש במנוע FPT עדכני וחזק בנפח 3.4 ליטר המספק 90 כ"ס. גובה ההרמה המרבי (עד לציר הכף) עומד כאן על 321.5 ס"מ – די והותר לביצוע רב עבודות ההעמסה, הפריקה והסידור במשק החקלאי, דוגמת הרמת חבילות חציר בשטח, הנפת שקי דשן או זרעים, מילוי עגלות מזון וכיו"ב. משקל העבודה של היעה הזחלי החדש הוא קצת יותר מ-4.5 טון וכושר ההרמה בכף עומד על כ-3.4 טון מרביים.
ההישענות על זחלים מבטיחה לא רק אחיזה מיטבית בתנאי לחות, בוץ ומצע רופף, אלא גם לחץ מינימלי על הקרקע, העומד כאן על 4.4 Psi בלבד, על-פי ניו הולנד, עם זחלים סטנדרטיים שרוחבם 45 ס"מ.
ניו הולנד C234 נשען על בסיס שתוכנן מחדש, בין היתר מערכות הזחלים המטיחות קשיחות ועמידות גבוהות מבדגמים זחליים קודמים. נקודות שונות בשלדה חוזקו וחלקים בכלי הוחלפו במחוזקים ומעובים, במטרה להעלות את רף הקשיחות והאמינות לאורך זמן, גם כאשר הכלי פועל בתנאי עבודה אינטנסיביים במיוחד. עוד מודגש כי התכנון החדש של מערכת הזחלים מאפשר גישה נוחה יותר לצורך תחזוקה וטיפול בתקלות, כמו גם קלות רבה יותר בניקוי.
בניו הולנד מייעדים כלי חדש זה למגוון רחב של יישומים, החל בענפי התשתיות והבניין – גם ככלי לשוק ההשכרות, כנושא כלים הידראוליים (המשאבה ההידראולית הסטנדרטית היא בספיקה של 91.5 ליטר/דקה וכאופציה מוצעת משאבה בספיקה של 142.5 ליטר/דקה), כנושא מרסק גדמים ומרסקת גזם, חופר תעלות ועוד, וכמובן לשוק החקלאי לרוב משימות המעמיס הקלאסיות, עם היתרון שבממדים הקומפקטיים, יכולת העבודה גם בתנאי קרקע לחים ובוציים ודחיסת הקרקע הנמוכה.
ניו הולנד העולמית החלה כבר בשיווק ה-C234 החדש בשווקים השונים. יבואנית ניו הולנד לארץ היא חברת נ. פלדמן מחיפה.