מעמיס טלסקופי JCB TM320
, ,

שיפור הטלסקופי לרפתות ב-JCB

מעמיס טלסקופי JCB TM320

מעמיס טלסקופי JCB TM320

ג'י.סי.בי מרעננת ומעדכנת את המעמיס הטלסקופי ה'חקלאי' הוותיק שלה TM320; מעמיס זה מוצע גם בגרסה חזקה יותר בשם TM320S. מעמיסים וותיקים אלו בהיצע JCB תוכננו במקור ומיועדים בראש ובראשונה לתפקד בסביבת עבודה חקלאית, בין אם מדובר ברפתות, מרכזי מזון, משקים מעורבים, משתלות, קבלנים וכיו"ב. מדובר במעין שילוב בין תצורה ומבנה כשל מעמיס אופני סטנדרטי, רק שבמקום מערכת זרועות רגילה כמקובל, מוצע כאן מוט טלסקופי היכול להתארך ולהתקצר – מעין שילוב בין 'שופל' סטנדרטי למעמיס טלסקופי.

מעמיס טלסקופי JCB TM320

מעמיס טלסקופי JCB TM320S

ג'י.סי.בי TM320 מצוייד במנוע EcoMAX פרי פיתוח משותף של ג'י.סי.בי וקוהלר האמריקאית. בדגם זה מדובר בגרסת ה-4.4 ליטר שלו המציעה הספק מרבי של 125 כ"ס. העברת הכוח מתבצעת באמצעות תיבת Powershift בעלת שש מהירויות המאפשרת מהירות נסיעה מרבית של 40 קמ"ש. המשאבה ההידראולית מציעה ספיקה מרבית של 140 ליטר/דקה והמערכת ההידראולית כוללת בקרת עומס כסטנדרט.
ג'י.סי.בי TM320S היא כאמור הגרסה החזקה יותר של המעמיס הטלסקופי; כאן משרת מנוע מסדרה דומה אך בנפח 4.8 ליטר המאפשרים הספק מרבי של 145 כ"ס. גם המשאבה ההידראולית היא חזקה יותר בהשוואה למוצע ב-TM320 וספיקתה כאן עומדת על 160 ליטר/דקה. שני המנועים עומדים בתקני Tier 4 Final.

מעמיס טלסקופי JCB TM320

מעמיס טלסקופי JCB TM320S

עיקר החידושים והעדכונים שבוצעו אצל צמד המעמיסים הטלסקופיים המרועננים מתייחסים לקבינה, שעודכנה כמעט בכל היבט בתוכה; בין השאר עוצבו מכלולים ואמצעי תפעול רבים מחדש. הסידור הארגונומי שופר, הוספו עוד תאי אחסון ומדפים, דיפוני הפנים חדשים ועוד.
המזגן שופר אף הוא ומתיימר להציע פעולה מהירה ויעילה יותר, עם הארכת טווחי הטיפול וניקוי המסננים.
גם מערכת התאורה ההיקפית היא חדשה, עם הבטחה לשיפור בשטח המואר בחושך במטרה לאפשר עבודה נוחה ויעילה יותר בתנאים אלו. כאופציה מוצעת מערכת תאורה על טהרת טכנולוגיית ה-LED.

מעמיס טלסקופי JCB TM320

מעמיס טלסקופי JCB TM320S

עוד נציין את ה'בום' הטלסקופי המחודש והמשופר בגרסאות העדכניות; ציפוי פנימי של החלקים הנעים בגרפית – חומר העמיד בפני שחיקה, יחד עם חיזוקים ושיפורים נוספים מתיימרים גם להפוך את פעולת הזרוע לחלקה וקלה יותר וגם להאריך את הזמן בין הטיפולים באופן משמעותי. כך למשל במקום לגרז את המערכת מדי יום – צמח נתון זה לגירוז בכל 500 שעות מנוע. בהחלט פער משמעותי המשפיע על היעילות והתפוקה בעבודה.
יבואנית JCB לארץ היא חברת קומסקו.