מסי פרגוסון MF4610M HC
מסי פרגוסון MF4610M HC

מסי פרגוסון MF4610M HC

מסי פרגוסון MF4610M HC הוא טרקטור בסיסי, כמעט ספרטני, המיועד לעבוד בעיקר בגידולי ירקות, כאשר לשם כך הוא הוגבה באופן משמעותי באמצעות גלגלים גדולים – הן מאחור והן לפנים. כבסיס משמשת סדרה MF4600 הכוללת טרקטורים בסיסיים המתאפיינים בטכנולוגיה ומכאניקה פשוטות, עלויות רכישה ותחזוקה זולות והיעדר תחכום אלקטרוני וממוחשב רגיש לתקלות.
כספק כוח משרת כאן מנוע הממותג כ-AGCO Power, כשם קונצרן האם של מסי פרגוסון (AGCO), כאשר בפועל מדובר במנוע המיוצר על ידי SISU Power הפינית השייכת אף היא לקונצרן. המנוע הוא בנפח 3.3 ליטר המחולקים לשלוש בוכנות בלבד אשר הודות למגדש טורבו וראש בעל 4 שסתומים לצילינדר מציע קצת יותר מ-100 כ"ס. ביציאת הכוח האחורית (PTO) מוצע הספק מרבי של 81.5 כ"ס. תיבת ההילוכים היא Power Shuttle בתצורת 18×18 הכוללת קבוצת הילוכי זחילה, מה שנדרש לא פעם בסוג העבודות להן מיועד הטרקטור. כושר ההרמה בזרועות האחוריות עומד על 2.0 טון כאשר משקלו העצמי של הטרקטור עומד על קצת פחות מ-3.9 טון, מוכן לעבודה. לטרקטור המוגבה מרווח גחון מינימאלי – תלוי בגלגלים – המגיע לכדי 44 או 79 (!) ס"מ. בסיס הגלגלים ארוך במיוחד ועומד על 4.415 מ'.

מסי פרגוסון MF4610M HC

מסי פרגוסון MF4610M HC

במסי פרגוסון מייעדים טרקטור זה כאמור בראש ובראשונה לשוק האפריקאי המתפתח, אך ישווקו את ה-MF4610M HC החדש במדינות נוספות בהן חקלאות מתפתחת, ככלי בסיסי, זול, אמין ופשוט לתפעול ותחזוקה, ואף בשווקים "מערביים" מתקדמים יותר, הודות לעמידת המנוע בתקני Tier 4.
המותג מסי פרגוסון מיובא לארץ באופן רשמי על ידי חברת קומסקו, אף בפועל מזה מספר שנים אין יבוא או התייחסות היבואנית למותג. לא יהיה זה ניחוש דמיוני להעריך כי מותג זה יעבור ידיים בעתיד הלא רחוק מדי, בתקווה כי הציוד והכלים מתוצרתו ייוצגו כראוי גם בשוק הישראלי.