JCB 419S Agri
, ,

שופל חדש לרפתות מ-JCB (וידאו)

JCB 419S Agri

JCB 419S Agri

JCB הבריטית משיקה את המעמיס האופני המיועד לשימוש חקלאי 419S; כלי זה מחליף את המעמיס האופני הוותיק 418S שייצורו יופסק, וכמוהו מציע משקל עבודה של כ-10 טון בקירוב. המעמיס האופני החדש – כקודמו – תוכנן מן המסד ועד לטפחות להתאים ולשרת במגזרי החקלאות הרלוונטיים, מדגישים אצל היצרנית. ה-419S Agri החדש מבטיח עליה משמעותית בביצועים וביעילות בהשוואה לקודמו, תוספת בהספק ובמומנט ובמקביל – ירידה בצריכת הדלק ובעלויות התחזוקה השוטפות. המעמיס החדש מציע בסיס גלגלים ארוך במקצת לטובת שיפור באחיזה ובכוח הדחף. המנוע הוא כב-418S Agri מתוצרת קאמינס (6 צילינדרים, 6.7 ליטר) אך מכוייל מחדש בכדי שיעמוד בתקני פליטת המזהמים העדכניים כיום ועם עלייה של כ-5% בהספק – מ-173 לכדי 183 כ"ס.

JCB 419S Agri

JCB 419S Agri

העיצוב כמו גם השלדה וחלקים נרחבים מהמרכב הנם חדשים כאן; החזית והחלק האחורי עוצבו מחדש ומיישרים קו עם קו עיצוב המעמיסים האופניים העדכניים הגדולים יותר של היצרנית. יחד עם בסיס הגלגלים שהוארך, כאמור, חוזקו הסרנים ועובו במטרה לאפשר בין היתר התקנת גלגלים גדולים מבעבר, לטובת עוד אחיזה, במקביל ליכולת ציפה טובה יותר. למעשה ניתן להשתמש במעמיס חקלאי חדש זה באותם הגלגלים (750/65 R26) כמו באח הגדול והחזק יותר בסדרה – ה-JCB 437S Agri. המעמיס החדש מוצע כסטנדרט עם שני דיפרנציאלים מוגבלי-החלקה, אחד בכל סרן, כאשר כאופציה, לעובדים בתנאים מאתגרים וקיצוניים יותר, מוצעת מערכת נעילת דיפרנציאל מלאה המופעלת על ידי המפעיל על פי הצורך. בכך מובטחת אחיזה טובה משמעותית בעיקר בתנאי בוץ עמוק, לחות וירק (בעבודה עם תחמיץ).

איך הג'י.סי.בי 419S Agri החדש מול המתחרים? לחצו על תמונת המסך וגלו את מנגנון ההשוואה הייחודי שלנו:
Clipboard01

גם הקבינה חדשה בדגם זה ו"הושאלה" מהמעמיסים הגדולים יותר של היצרנית, תוך הבטחה לשיפור משמעותי בנוחות ובמרווח עבור המפעיל; הקבינה החדשה – מסדרת ה-CommandPlus של JCB – מתיימרת להיות גדולה מזו המוכרת מה-418S בכ-15%. בין היתר כל סביבת העבודה חדשה ושונה, מרווחת יותר ועם הבטחה לשיפור משמעותי בארגונומיה של אמצעי התפעול (כולל יחידת ג'וי-סטיק' חדשה לגמרי) ובשטח השמשות לטובת שיפור בשדה הראיה.

JCB 419S Agri

JCB 419S Agri

כמו ב-JCB 418S Agri היוצא כך מוצעת גם כאן תיבת הילוכים powershift עם 6 מהירויות מתוצרת ZF המאפשרת מהירות נסיעה מרבית של 48 קמ"ש. בכך פונים ב-JCB גם אל קבלנים העוסקים בדישון או חציר וקש הנאלצים לנוע משדה לשדה ומשק למשק עם צי כלי העבודה שלהם (בעיקר באירופה). יבואנית JCB לארץ היא חברת קומסקו.