טרקטור עיבודים כבד ג'ון דיר מסדרה 9R
מנוע 13.6 ליטר עתידי של ג'ון דיר

מנוע 13.6 ליטר עתידי של ג'ון דיר

ג'ון דיר משיקה מנוע חדש – הגדול והחזק מתוצרתה – שיוצע החל משנת 2020 בכלים הגדולים והחזקים ביותר בהיצע שלה. המנוע החדש הוא בעל 6 צילינדרים ובנפח של 13.6 ליטר והוא יוצע עם הספק של "מעל ל-500 קילו-ואט" (למעלה מ-682 כ"ס).
המנוע החדש מחליף בהיצע את מנוע ה-PowerTech PSS 13.5L כחזק בהיצע. זה האחרון הוצע בטווחי הספק של 437-617 כ"ס (Peak) וגם כן בתצורת 6 צילינדרים בטור, בנפח כולל של 13.5 ליטר. יש לציין כי מנוע זה אינו קשור להסכם שיתוף הפעולה שנחתם זה עתה בין ג'ון דיר לליבהר הגרמנייה בדבר פיתוח מנועים עתידי משותף.

טרקטור עיבודים כבד - זחלי ופירקי - ג'ון דיר מסדרה 9RX

טרקטור עיבודים כבד – זחלי ופירקי – ג'ון דיר מסדרה 9RX

לג'ון דיר היצע אדיר של כלים וציוד בשלושה תחומים עיקריים, שכולם רלוונטיים להשתמש במנוע המתוכנן: ציוד חקלאי (טרקטורים, קומביינים וקטפות כותנה), ציוד מכני הנדסי (מחפרים, דחפורים, משאיות עפר, מעמיסים אופניים, מפלסות וסקרייפרים) וציוד ליערנות (סוגים שונים של ציוד לכריתת והובלת עצים, דחפורים ייעודיים וציוד גרירה מיוחד). בנוסף מייצרת החברה גנרטורים שמן הסתם יוצעו אף הם בעתיד על בסיס המנוע החדש.

ציוד מיוחד לעבודות יערנות מתוצרת ג'ון דיר

ציוד מיוחד לעבודות יערנות מתוצרת ג'ון דיר

בג'ון דיר מציינים כי המנוע העתידי החדש תוכנן ופותח בהתחשב בתקנות פליטת מזהמים העתידיות הידועות, הן באירופה והן בארה"ב. רבות הושקע בהפיכת מנוע זה לחסכוני, חזק, שקט ונקי ביחס למנוע ה-PowerTech PSS 13.5L העדכני. הוא מתיימר להציע תחזוקה קלה יותר וחסכונית יותר, בין היתר באמצעות הארכת מרווחי הטיפול והחלפות השמנים, כמו גם שיפור בגישה לצורך התחזוקה והטיפולים, הן בשטח על ידי המפעיל והן בשטח או במוסך על ידי המכונאי. בנוסף הושקע רבות בתצורה החיצונית ובמבנה, במטרה להציע גמישות גבוהה יותר והתאמה מיטבית למגוון רחב מאי פעם של ייעודים ושימושים. עוד מודגש כי המנוע החדש אינו רק קומפקטי וקל מקודמו – למרות העלייה והשיפור בביצועים – הוא גם הקל והקומפקטי בשוק בכלל בסגמנט בו הוא מתחרה.
המנועים החדשים ייוצרו כאמור החל מב-2020 במפעל המנועים הוותיק והמוכר של ג'ון דיר ב-Waterloo, איווה-ארה"ב.