מכסחת דשא Altoz TRX
מכסחת דשא Altoz TRX

מכסחת דשא Altoz TRX

יצרנית מכסחות דשא מקצועיות מארה"ב בשם אלטוז (Altoz) החלה לשווק את מכסחות ה'בלרינה' שלה (היגוי באמצעות בלימת אחד הגלגלים האחוריים ויכולת סיבוב על צירה) המצוידות בזחלים במקום בגלגלים. Altoz ממוקמת ב-Greenbush שבמינסוטה. החברה הוקמה על ידי זוג אנשי עסקים ב-1984 במטרה "להציע מכסחות דשא ברמה אחרת", כלשון החברה, עם דגש על עיצוב עדכני בראש ובראשונה, אך גם על שימוש במכלולים איכותיים, איכות חומרים גבוהה והרכבה מוקפדת. מכסחות הדשא של אלטוז כוונו ללקוחות פרטיים המעוניינים בכלי איכותי ו"מפנק" – עד כמה ששיקול כזה רלוונטי לתחום – עבור עצמם ולשימושם הפרטי. כמובן שמדובר בלקוחות שהנם בעלי מדשאות גדולות או חצרות בתים/נחלות רחבות ידיים, אך הציוד של Altoz עומד כמובן גם בקריטריונים של מכסחות מקצועיות מתחרות בתחום.

מכסחת דשא Altoz TRX

מכסחת דשא Altoz TRX

כחברה המתמחה בשיווק ללקוחות פרטיים על גחמותיהם השונות, הוביל פיתרון משותף לבעיה שצצה אצל לקוח – היעדר אחיזה בתנאי לחות מחלקים מהמדשאות שבבעלותו, בשל הטופוגרפיה המשופעת ועם שפע עליות וירידות – לרעיון מעניין; ב-Altoz התקינו לאותו הלקוח ערכת זחלי גומי המיועדת במקור לטרקטורון או לרכב עבודה (UTV), כתחליף לגלגלים הסטנדרטיים בעיקר בתנאי שלג, קרח בוץ טובעני וכיו"ב. העסק עבד, ולמעשה הוא עבד כל כך יעיל ומוצלח עד שבחברה החליטו לבחון תכנון וייצור מכסחת שמראש תוצע עם זחלים במקום גלגלים.
לפני כחצי שנה הוצג אב טיפוס ראשון של האלטוז TRX במסגרת תערוכת ציוד גינון בארה"ב וזמן קצר לאחר מכן כבר זכתה המכסחת הייחודית – הראשונה בשוק הבנויה בתצורה כזו – בפרס "הרעיון המקורי בתעשייה". במקביל עוררה המכסחת עניין רב, הן בקרב העיתונות המתמחה והן בקרב לקוחות.

מכסחת דשא Altoz TRX

מכסחת דשא Altoz TRX

אלטוז TRX מוגדרת כמכסחת מקצועית המיועדת לעבוד בכל תנאי הקרקע והאקלים – בפרט בשיפועים, תנאי לחות או כאשר הקרקע אינה מיושרת ומוחלקת. מערכות הזחלים כוללות שיכוך פנימי והקונספט כולו רשום כפטנט על ישי אלטוז. ההיצע כולל שולחנות כיסוח ברוחב 61" או 66" (כ-155 או כ-168 ס"מ, בהתאמה) ובחירה מבין שתי אופציות מנועים: קוהלר עם 33 כ"ס או וואנגארד עם 37 כ"ס, שניהם עם הזרקת דלק.
הנסיעה והניהוג – באמצעות בלימת צד אחד – נותרו זהים למוכר אצל מכסחות "בלרינה" אחרות (המסוגלות להסתובב על צירן). לדברי דניס ברייזר, מייסד ויו"ר אלטוז, "המכסחת החדשה פותחת אפשרויות לעבודה בתנאים שעד כה לא היו אפשריים עם הציוד המוכר". בחברה מדגישים כי זחלי הגומי תוכננו ופותחו במיוחד לספק אחיזה מיטבית בתנאי לחות, שיפוע או בוץ, יחד עם גרימת מינימום נזק לדשא בנסיעה ובעת סיבוב וכמובן לפזר את העומס באופן נרחב יותר, למזעור נזקי הידוק קרקע.

מכסחת דשא Altoz TRX

מכסחת דשא Altoz TRX

אלטוז TRX מוצעת עם מגוון סוגי להבי כיסוח בהתאם לסוג הדשא והתנאים, שולחן לריסוק הגזם, מערכות איסוף גזם וכמה רמות גימור של חופת השולחן. בחברה טוענים כי המכסחת החדשה יודעת לטפל בעשבייה ובצמחייה עד לקוטר אינץ' (2.54 ס"מ) ללא בעיה.
אלטוז נמצאת כיום במגמת התרחבות וחיפוש אחר סוכנים ברחבי העולם. למתעניינים בפרטים נוספים, הן על אפשרות קבלת זיכיון לשיווק והן על המוצר עצמו, מומלץ לפנות לחברה במייל בכתובת info@altoz.com.