ניו הולנד T4.100 Low Profile
, ,

טרקטור מטעים חדש מניו הולנד

ניו הולנד מחליפה את הטרקטורים המונמכים למטעים וכרמים מסדרה T4 Low Profile בחדשים. אלו כלים המותאמים בראש ובראשונה לעבודה במטעים וכרמים, ולצורך כך הונמך בהם מיקום המנוע בתוך השלדה במטרה להוריד את גובה חופת המנוע, וכך הונמכה גם הקבינה – בגרסאות הסגורות – בכדי להקל את המעבר מתחת לענפים. כלים אלו תוכננו גם לעבודות מגוונות במשקים מעורבים, כאשר המבנה הפחוס והרחב מציע מרכז כובד נמוך ובכך מייעד טרקטורים אלו למגוון עבודות המשק – בפרט במקומות הרריים ומשופעים.

ניו הולנד T4.100 Low Profile

ניו הולנד T4.100 Low Profile

ניו הולנד, חברה-אחות ל-CASE בבעלות פיאט חושפת במסגרת תערוכת SIMA שננעלה זה עתה בפריז את סדרה T4 LP החדשה (הכלים המונמכים, מלשון Low Profile). מדובר בהשקת הדור הבא של הסדרה, שהוצגה במתכונתה הנוכחית לפני פחות משנתיים וחצי כאשר עיקר השינויים מתייחסים לעיצוב החיצוני החדש, ה"מיישר קו" עם קו העיצוב העדכני של ניו הולנד, ועדכון המנועים כך שיעמדו מעתה בתקני שלב 3B ו-Tier 4 Final. בנוסף בוצעו בכלים החדשים שורה של שיפורים ושינויים תוך הבטחה לקבלת שדה ראייה טוב יותר לכל הכיוונים, הנדסת אנוש משופרת ו"ירידה משמעותית" בצריכת הדלק.
סדרה T4 Low Profile החדשה כוללת בשלב ההשקה 4 גרסאות בטווחי הספק שבין 75 ל-107 כ"ס. כולן מונעות באמצעות מנוע FPT (פיאט תעשייתי) 4-צילינדרי בנפח 3.4 ליטר חדש עם מערכת הזרקה במסילה משותפת ובלחץ גבוה ומגדש טורבו. מנוע זה מחליף 2 מנועים וותיקים יותר ששירתו בסדרה היוצאת, שהוצעו בטווחי הספק שבין 78 ל-106 כ"ס – האחד בנפח 3.2 ליטר והשני בנפח 4.5 ליטר. המערכת ההידראולית חדשה אף היא בסדרה העדכנית, וכפועל יוצא מוצעת עתה יכולת הרמה מרבית גבוהה יותר בזרועות האחוריות עם נתון של 2.9 טון לעומת 2.6 טון. בניו הולנד מבטיחים עוד כי במקביל לירידה בצריכת הדלק בכלים החדשים לעומת סדרה T4 Low Profile היוצאת, הוגדל מיכל הדלק (98 ליטרים עתה) ובכך מתאפשר רצף עבודה ארוך יותר בין התדלוקים.

הגרסאות החדשות הן כדלקמן:
ניו הולנד T4.80 LP: מנוע FPT בנפח 3.4 ליטר, 75 כ"ס, יכולת הרמה מרבית בזרועות האחוריות: 2.9 טון
ניו הולנד T4.90 LP: מנוע FPT בנפח 3.4 ליטר, 85 כ"ס, יכולת הרמה מרבית בזרועות האחוריות: 2.9 טון
ניו הולנד T4.100 LP: מנוע FPT בנפח 3.4 ליטר, 99 כ"ס, יכולת הרמה מרבית בזרועות האחוריות: 2.9 טון
ניו הולנד T4.110 LP: מנוע FPT בנפח 3.4 ליטר, 107 כ"ס, יכולת הרמה מרבית בזרועות האחוריות: 2.9 טון

בניו הולנד טוענים כי סדרה T4 Low Profile החדשה כוללת את היצע תיבות ההילוכים הגדול לבחירה בסגמנט; בין היתר מוצעות תיבות 16×16 Shuttle Command, 28×16 עם הילוכי זחילה, 32×16 Split Command, 16×16 Power Shuttle, 32×16 Hi-Lo ו-44×16 Hi-Lo.
כל הגרסאות מוצעות עם תא מפעיל פתוח וקשת הגנה או עם קבינה סגורה ובתוספת עלות, על פי הזמנת הלקוח.
תוספת חשובה המוצעת בגרסאות ה-Low Profile החדשות היא מערכת ריתום קדמית (3 נקודות) ויציאת כוח (PTO) ההופכת לתוספת משמעותית ונדרשת יותר ויותר אצל סוג כלים אלו כיום, עם הגדלת היצע הציוד והכלים הנישאים על ידי טרקטורים למטעים, התקנה המתאפשרת יותר ויותר הודות לעליית ההספקים בטרקטורים אלו. הזרועות הקדמיות מוגדרות כ-heavy-duty ומסוגלות להרים משקל של עד 1,970 ק"ג; הזרועות הקדמיות הן תוספת הניתנת להזמנה עם או בלי יציאת כוח קדמית.
אבל, לא רק עדכוני מנוע וקוסמטיקה מוצעים בדור הטרקטורים החדש. מהותית לא פחות היא החלפת הסרנים – הן מלפנים והן מאחור – במחוזקים יותר. מעתה מיועד הסרן הקדמי לשאת עומס מרבי של עד 2.5 טון והסרן האחורי עד 3.7 טון – כאשר בסה"כ המשקל הכולל המורשה עומד על 5.3 טון. מדובר בזינוק ביחס לנתון בכלים היוצאים של לא פחות מ-1,000 ק"ג. כפי שצוין, בכך מותאמים הכלים החדשים לעבוד עם ציוד נרתם כבד מאי פעם, תוך מחשבה בין היתר על מערכות ניעור זיתים עדכניות, מרססים גדולים מבעבר, מרסקות גזם או כף קדמית.
בהמשך לנאמר, ולטובת הגברת היכולות והעלאת רף הביצועים כולל היצע הצמיגים הסטנדרטיים הרלוונטיים מידות גדולות מבעבר, עם אפשרות לקבל צמיגים במידות של עד 540/65R28 מאחור ו-440/65R24 מלפנים. שיפור זה נועד להגביר את האחיזה והיציבות עם מטען כבד יותר בתנאי שיפוע או מצע בעייתי מחד, ומאידך להקטין את דחיסת הקרקע. יודגש גם כי מנגנון הרחבת והצרת מרווח הסרנים התייעל והפך פשוט ונוח יותר לכיוון, טוענים אצל היצרנית, לטובת הפיכת הכלים החדשים לוורסטיליים מעד כה.
שיפור משמעותי בוצע גם במערכת ההידראולית – שוב, במטרה לעמוד בדרישות הגוברות של הציוד המופעל על ידי הטרקטורים בימינו. אם עד כה הציעה המשאבה הסטנדרטית של דגמי סדרה T4 LP ספיקה של כ-49 ליטר/דקה כסטנדרט וספיקה מוגברת של כ-64 ליטר/דקה למזמינים משאבה חזקה יותר, הרי שעתה מוצעת ספיקה מרבית גבוהה משמעותית של 80 ליטר/דקה. המערכת המחוזקת מגובה באופציה של עד 8 יציאות הידראוליות, בכלל זה המותקנות באמצע הטרקטור, במטרה לאפשר הפעלת מספר כלים בו זמנית. בניו הולנד רואים בשיפור זה תוספת מהותית לרמת התפוקה המשופרת בטרקטורים החדשים, מאחר ובכך מתאפשר ביצוע מספר פעולות בנסיעה אחת טוב יותר מבעבר.
יבואנית ניו הולנד לארץ היא חברת נ. פלדמן ובנו.