מערבל מזון קוהן SPW
,

קוהן: ה'סלף' חסכוני יותר

מערבל מזון קוהן SPW

מערבל מזון קוהן SPW

קוהן הצרפתייה (Kuhn) משיקה את דגמי 2017 של מערבלי המזון העצמאיים הגדולים שלה, לאחר סדרת שיפורים ועדכונים. מדובר במערבלי ה'סלף' (הנוסעים בכוחות עצמם) מהסדרה SPW Intense בעלי קיבולת של 14 עד 27 מ"ק המיועדים לרפתות גדולות, עם 500 ראש בקר ויותר. בקוהן מדגישים כי למרות שעדיין רוב הרפתות – גם הגדולות – באירופה מעדיפות לעבוד עם מערבלי מזון נגררים, ברפתות הגדולות יותר ישנה מגמה ברורה של מעבר למערבלי 'סלף' עצמאיים, לאחר שמתברר כי החיסכון בזמני ההעמסה, ההכנה והפיזור מצטברים לכדי שעות עבודה משמעותיות בכל האבסה. אנשי קוהן חשפו בדיקה ממושכת שנערכה בעבודה עם דור המערבלים החדש בעת פיתוחו – על רפת עם 500 חולבות – שגילה כי לאחר השדרוג והשיפור שהוטמע בהם לקראת 2017 נחסכו בממוצע 28 דקות מזמן ההאכלה מדי יום ונחסכו 16% דלק בעבודה לעומת שימוש במערבלים נגררים; להעמסה וערבול נדרשים בממוצע 10-18 דקות לסבב עם מערבל ,סלף' בהשוואה ל-18-25 דקות עם מערבל נגרר. מיותר לציין כי אין צורך מהמפעיל לצאת מהרכב לשם ביצוע פעולה כלשהי הכרוכה במשימת ההכנה וההאכלה. מן הסתם בכך נחסך עובד נוסף שהיה נדרש להפעלת הטרקטור המעמיס, או שהיה צורך בהכפלת זמן העבודה של העובד היחיד, מאחר והיה נדרש לעבור מכלי לכלי (הטרקטור המעמיס והטרקטור הגורר את המערבל).
החידוש המשמעותי ביותר הוא המעבר למנועים חדשים מתוצרת FPT (פיאט) המציעים 225 כ"ס והעומדים בתקינה העדכנית ביותר באירופה כיום (שלב 4). המנועים מותקנים במערבלי מזון אלו מאחור, לממזער את חדירת האבק והלכלוך. תא המנוע כולל שלושה פתחים לצורך גישה נוחה לטיפולים ואופציה להתקין מסנן מקדים, המהווה חומת הגנה ראשונה בפני חדירת לכלולך, כאשר תנאי העבודה קשים יותר. רוב הפעולות להן מסוגל המערבל נשלטות באמצעות 'ג'וי-סטיק' חדש ומערך מתגים חדש המותקן לצידו, המבטיחים להציע ארגונומיות טובה מבעבר ויכולות שליטה ובקרה טובות יותר. כיול, עדכון, כיוון ומעקב אחר כל פעולות המערבל מוצגים על צג LCD גדול וחדש אף הוא, המציג בצורה גרפית ברורה את מהלך הפעולות לטובת נוחות ויעילות מרבית עבור המפעיל. צג זה גם מתריע לגבי תקלות, מועדי טיפולים, דיאגנוסטיקה לטובת סטטיסטיקות וכיו"ב.
עוד חדשה היא ערכת המצלמות מאחור, מעל לתא הערבול ולצדדים המשדרת על פי דרישה תמונה אל המסך בקבינה, או המשדרת באופן אוטומטי את הנעשה מאחור ברגע שמשולב הילוך אחורי.
קוהן מוסרת עוד כי גם המחירים עודכנו, עם עלייה קלה כלפי מעלה ביחס למחירי הדגמים היוצאים; לדוגמא: דגם ה-SPW 22 Intense (נפח 22 מ"ק) יעלה כ-215,000 ליש"ט באנגליה. יבואנית קוהן לארץ היא חברת האחים לוינסון.